ZA KOJI JE RAZRED NAMIJENJENA: prvi, drugi i treći razred (treće razvojno razdoblje)
ZA KOJI NASTAVNI PREDMET: zaTjelesnu i zdravstvenu kulturu
ZA KOJU CJELINU I TEMU JE IGRA POGODNA: Igre / Štafetna igra
KOJI JE MATERIJAL I PRIBOR POTREBNO PRIPREMITI: dva poligona prepreka, dva micro:bita na koje je preuzet odgovarajući program, dvije meke podloge za odlaganje micro:bitova
POVEZNICA ZA PREUZIMANJE PROGRAMA: https://makecode.microbit.org/_4gHcRofLmKwa
KAKO PROGRAM FUNKCIONIRA: Program je složen tako da je na početku brojač postavljen na vrijednost 0. Klikom na gumb A vrijednost se povećava za 1, a klikom na gumb B vrijednost se smanjuje za 1. Brojač je namješten tako da je najmanji broj do kojeg se može ići „smanjivanjemˮ 0 jer učenici razredne nastave ne uče računati s negativnim brojevima. Istodobnim pritiskom na gumbe A + B brojač se resetira, to jest ponovno vraća na vrijednost 0.
KAKO IGRU PRIMIJENITI U PRAKSI: Učenici u dvjema kolonama na učiteljičin znak počinju prelaziti poligon prepreka. Na kraju poligona je micro:bit koji stoji na mekoj podlozi kako se u žaru igre uređaj ne bi oštetio. Učenik koji stigne do micro:bita može samo jedanput kliknuti na gumb A, B ili istodobno kliknuti na oba gumba: A + B. Učenicima je potrebno objasniti da mogu birati žele li samo jedanput kliknuti na „svojˮ micro:bit ili na micro:bit susjedne kolone (dobro je zadužiti dva učenika – nepristrana suca – koji će kontrolirati regularnost klikanja na micro:bit). Možemo se dogovoriti da broju bodova koji je na kraju igre ispisan na micro:bitu svake kolone dodamo i određeni broj bodova za brzinu: npr. kolona koja je zadatak obavila prva (svi su članovi kolone uspješno prešli poligon i pravilno kliknuli na micro:bit) dobiva dodatna tri boda.
NAPOMENA: Učenici brzo „naučeˮ funkcije tipki, zato se igra može učiniti još zanimljivijom tako da se one promijene: A, B i kombinacije A + B. Učiteljica jednostavno otvori program slijedeći priloženu poveznicu, klikne na ružičasti gumb Edit, pa na desnoj strani u prostoru za programiranje klikne na padajuće izbornike u ružičastim blokovima „ako je gumb … pritisnutˮ i odabere drukčije slovo. Neka se učiteljica ne uplaši ako pri izboru novog slova neki od ružičastih blokova „poblijediˮ i postane neaktivan. To je samo privremeno jer program ne dopušta da više blokova ima zadano isto slovo. Sve će se samo opet popraviti kada sva tri ružičasta bloka ponovno budu imala zadane tri različite kombinacije gumba koje treba pritisnuti. Evo primjera:
Osnovni program:
Izmjena:
*Neke će učenike zasigurno zanimati kako se rade izmjene na programu, pa to može biti prigoda da učiteljica otvori program na razrednom računalu i cijelom razredu pokaže kako program za micro:bit brojač izgleda i kako se mijenjaju funkcije pojedine tipke na micro:bitu. Sigurno će koji učenik poželjeti kod kuće i sam pokušati programirati brojač te u igri s micro:bitom zabaviti i zadiviti svoje prijatelje i ukućane.
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Sutra je novi dan.
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie