ZA KOJI JE RAZRED NAMIJENJENA: prvi, drugi i treći razred (treće razvojno razdoblje)

ZA KOJI NASTAVNI PREDMET: zaTjelesnu i zdravstvenu kulturu 

ZA KOJU CJELINU I TEMU JE IGRA POGODNA: Igre / Štafetna igra

KOJI JE MATERIJAL I PRIBOR POTREBNO PRIPREMITI:  dva poligona prepreka, dva micro:bita na koje je preuzet odgovarajući program, dvije meke podloge za odlaganje micro:bitova

POVEZNICA ZA PREUZIMANJE PROGRAMA: https://makecode.microbit.org/_4gHcRofLmKwa

KAKO PROGRAM FUNKCIONIRA: Program je složen tako da je na početku brojač postavljen na vrijednost 0. Klikom na gumb A vrijednost se povećava za 1, a klikom na gumb B vrijednost se smanjuje za 1. Brojač je namješten tako da je najmanji broj do kojeg se može ići „smanjivanjemˮ 0 jer učenici razredne nastave ne uče računati s negativnim brojevima. Istodobnim pritiskom na gumbe A + B brojač se resetira, to jest ponovno vraća na vrijednost 0.

KAKO IGRU PRIMIJENITI U PRAKSI: Učenici u dvjema kolonama na učiteljičin znak počinju prelaziti poligon prepreka. Na kraju poligona je micro:bit koji stoji na mekoj podlozi kako se u žaru igre uređaj ne bi oštetio. Učenik koji stigne do micro:bita može samo jedanput kliknuti na gumb A, B ili istodobno kliknuti na oba gumba: A + B.  Učenicima  je potrebno objasniti da mogu birati žele li samo jedanput kliknuti na „svojˮ micro:bit ili na micro:bit susjedne kolone (dobro je zadužiti dva učenika – nepristrana suca – koji će kontrolirati regularnost klikanja na micro:bit). Možemo se dogovoriti da broju bodova koji je na kraju igre ispisan na micro:bitu svake kolone dodamo i određeni broj bodova za brzinu: npr. kolona koja je zadatak obavila prva (svi su članovi kolone uspješno prešli poligon i pravilno kliknuli na micro:bit) dobiva dodatna tri boda.

NAPOMENA: Učenici brzo „naučeˮ funkcije tipki, zato se igra može učiniti još zanimljivijom tako da se one promijene: A, B i kombinacije A + B. Učiteljica jednostavno otvori program slijedeći priloženu poveznicu, klikne na ružičasti gumb Edit, pa na desnoj strani u prostoru za programiranje klikne na padajuće izbornike u ružičastim blokovima „ako je gumb … pritisnutˮ i odabere drukčije slovo. Neka se učiteljica ne uplaši ako  pri izboru novog slova neki od ružičastih blokova „poblijediˮ i postane neaktivan. To je samo privremeno jer program ne dopušta da više blokova ima zadano isto slovo. Sve će se samo opet popraviti kada sva tri ružičasta bloka ponovno budu imala zadane tri različite kombinacije gumba koje treba pritisnuti. Evo primjera:

   Osnovni program:                                                                                    

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 Izmjena:

*Neke će učenike zasigurno zanimati kako se rade izmjene na programu, pa to može biti prigoda da učiteljica otvori program na razrednom računalu i cijelom razredu pokaže kako program za micro:bit brojač izgleda i kako se mijenjaju funkcije pojedine tipke na micro:bitu. Sigurno će koji učenik poželjeti kod kuće i sam pokušati programirati brojač te u igri s micro:bitom zabaviti i zadiviti svoje prijatelje i ukućane.

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…