VRIJEME JE DA SVI PRIDONESEMO TUĐEM BOLJITKU

Poučavati djecu da se nadaju najboljemu

srijeda, 6. lipnja 2018.

Molim vas, ne zovite ih „rizična djeca”, kaže Rick MILLER, osnivač organizacije Kids At Hope i profesor na državnom sveučilištu Arizona.

Poučavati djecu da se nadaju najboljemu

Miller već godinama provodi istraživanja vezana za obrazovanje, a zaključio je učenici loš uspjeh ne postižu zbog kriminala u susjedstvu, odsutnosti jednog roditelja ili bilo kojega drugog „faktora rizika”.

„Razlog je nedostatak nade”, kaže. I dobro je da edukatori to razumiju, smatra, jer učitelji i obrazovni stručnjaci ionako ne mogu kontrolirati te „faktore rizika”.

 „Ali možemo kontrolirati nadu. Možemo kontrolirati našu vjeru u njih, hoćemo li im biti potpora ili im pomoći da planiraju budućnost.”

Tijekom proteklih nekoliko desetljeća Miller je razvio okvir koji promiče nadu i otpornost učenika. On počiva na tri univerzalne istine: prvo, djeca bolje napreduju kad su okruženi ljudima koji vjeruju u njih, drugo, djeca bolje napreduju kad imaju smislene i održive odnose s odraslima, i treće, djeca bolje napreduju kad mogu izraziti svoje buduće planove.

Baš kao čitanje i matematiku, i nadu učenici trebaju prakticirati, a odrasli poučavati, kaže Miller. Što više nade imaju, to su sretniji i zdraviji, više ustraju u akademskom obrazovanju i veća je vjerojatnost da će maturirati.

✿  PRILIČNO TALENTIRANA DJECA ✿ 

Mason QUIROZ iz škole Gaiser Middle School u Vancouveru u državi Washington jedan je od inspirativnih edukatora. Također je jedan od rijetkih osnovnoškolskih učitelja koji ne muči muku s disciplinskim problemima, i to ne zato što u njegovim klupama sjede anđeli. Mnogi od tih učenika nađu se u nevolji na nastavi iz drugih predmeta, a za neke od njih moglo bi se reći da su „rizična djeca” zbog svog ekonomskog statusa. „Poučavam djecu koja žive u autu, a jedini obrok pojedu u školi”, kaže.

Quiroz vjeruje da je pridobio pažnju i poštovanje učenika zato što je uspio izgraditi odnos sa svakim učenikom i zato što je, poput Millera, zamijenio oznaku „rizičan” s filozofijom „pun nade”. „Ne bih rekao da su 'rizični', u mojim su očima to prilično talentirana djeca”, kaže on.

Prošle godine, kad je vođa njegova lokalnog sindikata upitao je li zainteresiran naučiti više o tome kako poučavati nadu, oduševljeno je prihvatio priliku. Inače, certificirani učitelj nacionalnog odbora, Quiroz je i sam prije nekoliko desetljeća došao u školu s poteškoćama, a njegovi učitelji nisu umjeli ili nisu pokušali prodrijeti do njega. „Uvijek sam suosjećao s tom djecom. Ja dolazim iz sličnog okruženja. Uvijek sam imao na umu da moji učenici imaju talente i uvijek sam bio svjestan toga koliko edukator može biti važan u životu učenika”, rekao je.

Ono što je Quiroz čuo na osposobljavanju, a koje je razvijeno u partnerstvu s Kids At Hope, Sveučilištem u Washingtonu i Udrugom državnih ravnatelja Washingtona te je prošle godine održan više od sto puta, u skladu je s njegovim razmišljanjima. „Stalno govorim svojim učenicima da svijet zaslužuje vidjeti i doživjeti darove i talente koje mu mogu ponuditi”, kaže on.

Svakako je potrebno vrijeme. Svaki petak Quiroz na 30 minuta ostavlja testove sa strane. On i njegovi učenici okupe se u krug i urone duboko u razgovor. Katkad razgovaraju o „predmetima nade”, a to su sitnice koje učenici donesu od kuće kako bi ih podsjetili na njihove ciljeve, kaže Quiroz.

Raspravljaju i pišu o svojim željama i namjerama za budućnost, uključujući i to na koji način će pridonijeti društvu kao odrasle osobe. Quiroz također sudjeluje. „Vremena 'učitelji protiv učenika' davno su prošla”, kaže. „Vrijeme je da svi pridonesemo tuđem boljitku.”

To oduzima, ali i štedi vrijeme. „Da ne ulažem vrijeme u izgradnju odnosa s učenicima i da im ne pomažem izraziti njihove buduće želje i snove, što je i bit nadanja, pisao bih disciplinske mjere”, kaže Quiroz.

Idealno bi bilo da je svaki učenik putnik kroz vrijeme koji, sjedeći u učionici, može vidjeti put prema svojoj budućoj obitelji, karijeri, hobijima, kaže Miller. Svaki edukator, a to uključuje i vozače autobusa, radnike u kantini, zapravo svaku odraslu osobu u školi, trebao bi biti „lovac na blago” koji pronalazi „skrivene darove” učenika i izvlači ih na površinu. „To je, za mene, savršen svijet!”

„Neki mi administratori kažu da njihovo osoblje nije spremno za tako nešto”, kaže Miller. „Ja kažem: Znam, vi niste spremni. Ali vaša djeca jesu.”

..................

NAPOMENA:

  • NeaToday.org – svakodnevno donosi najnovije vijesti iz svijeta obrazovanja.
  • neatoday.org
Vezani članci
Školski portal: Poučavanje je alat koji potiče promjene

Poučavanje je alat koji potiče promjene

Ili nekakav revolucionarni nastup u pola radnog vremena. Kao u…

Školski portal: Pomozite učenicima da „kopaju dublje”!

Pomozite učenicima da „kopaju dublje”!

… usvojene iz 'Mentoring Minds’ Critical Thinking Strategies Guide' […

Školski portal: Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…