UČENJE, ZADRŽAVANJE ZNANJA, POSTIGNUĆE

Učenje nije samo pamćenje i recitiranje naštrebanih informacija

srijeda, 3. listopada 2018.

Postoje dva termina s kojima se ljudi u obrazovanju često nabacuju, a čije značenje podrazumijeva mnogo više od načina na koji se ti termini upotrebljavaju – učenje i postignuće.

Učenje nije samo pamćenje i recitiranje naštrebanih informacija

Razlog zbog kojeg ova dva termina padaju na um jest njihova međusobna povezanost u kontekstu obrazovanja.

Kad ljudi upotrijebe riječ „učenje”, oni to obično čine umjesto „zadržavanja znanja i pukog recitiranja informacija”. Ako upotrijebimo termin „učenje” na ovaj način, jesmo li više usredotočeni na dubinu znanja, razumijevanje i primjenu ili pripremamo učenike za igranje kviza poput Milijunaša?

Ne želim reći da zadržavanje znanja nije ključno, već da se vrsta učenja koju pokušavamo postići u školi ne može svesti na pamćenje i izbacivanje informacija.

S druge strane, termin postignuće često se upotrjebljava umjesto „rezultata”, većinom dobivenih na testovima. Nisam protiv testova u školi, ali sam protiv toga da se riječ „postignuće” izjednači samo s rezultatima ispita.

Poveznica između ovih dviju riječi jest to da je „postignuće” dubokog „učenja” teško izmjeriti, a tip učenja koji je nužan i ključan za jednu osobu može biti drukčiji za drugu.

U obrazovanju cijelo vrijeme pričamo o suradnji, ali tražimo li mi od skupine ljudi koji razmišljaju na isti način i imaju iste sposobnosti da rade zajedno ili tražimo skupine koje u debatu donose različite svjetonazore, iskustva i znanje? Biste li željeli u svojoj školi imati administratorski tim u kojem svi razmišljaju na isti način ili biste radije da oni donose različite stvari u debatu, pretpostavljajući da će time više cijeniti različite vještine i stavove svog osoblja?

Stoga, što „postignuće” i „učenje” zaista znače? Mogao bih guglati definicije tih riječi i ovdje ih citirati, ali to nije poanta ovog teksta. Definicija riječi često znači manje od načina na kojim se koristimo tom riječju. Npr., ako dajete izvještaj o tome kako vaši učenici napreduju u školi i iskoristite riječ „postignuće” ili „postignuća učenika”, ali zatim navedete samo rezultate testova, tada definicija „postignuća” ne znači onoliko koliko znači ono što pokazujete i govorite vašoj zajednici.

POANTA OVOG TEKSTA jest to da trebamo preispitati što ove riječi znače kad se njima razbacujemo umjesto termina poput „zadržavanja znanja” i „rezultata”. Školske zajednice (ne samo učitelji i administratori, već i učenici i njihovi skrbnici) mogu imati koristi od pričanja o ova dva termina (učenje i postignuće) te odlučiti što oni znače i kako to izgleda u njihovoj organizaciji. Ove se riječi upotrebljavaju cijelo vrijeme i ako se sve što one znače može svesti na „zadržavanje znanja” i „rezultate” tad ograničavamo svoje učenike i škole.

…………………

NAPOMENA

  • George COUROS vodeći je edukator u području inovativnog vodstva, poučavanja i učenja. Radio je kao učitelj, administrator i ravnatelj. Autor je knjiga „The Innovator’s Mindset; Empower Learning”, „Unleash Talent” te „Lead a Culture of Creativity”. Poznat je kao govornik o inovaciji učenja i uključivanju učenika, a surađivao je sa školama i organizacijama diljem svijeta.
  • Izvor: georgecouros.ca
Vezani članci
Školski portal: Učenje u muzeju

Učenje u muzeju

Nastavu Prirode i društva mnogo sam puta izvodila na taj…

Školski portal: Uloga učitelja u „pojavnom učenju”

Uloga učitelja u „pojavnom učenju”

Ovaj oblik učenja odvija se putem interdisciplinarnih projekata koji traju…

Školski portal: Socijalne vještine ključne su za akademski uspjeh

Socijalne vještine ključne su za akademski uspjeh

Istraživanja pokazuju upravo suprotno. Učenici koji su dobro prilagođeni i…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…