GIMNAZIJA VUKOVAR > EUROPSKI TJEDAN PROGRAMIRANJA 2018.

Sve je bilo u znaku programiranja

četvrtak, 8. studenoga 2018.

Vukovarski gimnazijalci osmislili su i organizirali niz događanja u sklopu izazova CodeWeek4All tijekom Europskog tjedna programiranja

Sve je bilo u znaku programiranja

Europski tjedan programiranja (Europe Code Week) temelji se na društvenoj inicijativi približavanja i uključivanja što više ljudi svih dobnih skupina u procese kodiranja i razvoja digitalne pismenosti, i to na zabavan i zanimljiv način. Učenje kodiranja pomaže nam shvatiti i prihvatiti svakodnevne tehnološke promjene razumijevanjem načina kako tehnologija funkcionira te nas osnažuje u razvoju vještina i sposobnosti u procesu istraživanja, kreiranja i implementacije novih ideja i inovacija.

Vukovarski gimnazijalci aktivno podržavaju ovu inicijativu i svojim sudjelovanjem u nizu aktivnosti pridonose popularizaciji programiranja, ali i jačaju interes za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku.

S obzirom na to da smo i u protekle dvije školske godine organizirali niz događanja u sklopu izazova CodeWeek4All i tijekom Tjedna programiranja u aktivnosti uključivali više od 200 učenika, naša je škola uspješno svladala zadani izazov i zasluženo, dvije godine zaredom, dobila Potvrdu o izvrsnosti u programerskoj pismenosti.

Ove su se godine propozicije za osvajanje Potvrde o izvrsnosti u programerskoj pismenosti promijenile, potrebno je uključiti 500 učenika i/ili organizirati deset događanja odnosno povezati se i uključiti suradnike iz tri europske zemlje.

Broj učenika bio nam je potencijalni problem s obzirom na to da našu školu pohađa oko 360 učenika, pa smo priliku vidjeli u organizaciji deset različitih događanja, primjerenim dobnim skupinama koje će ju provoditi i implementacijom aktivnosti u nastavu Informatike tijekom cijelog tjedna.

Za svako razredno odjeljenje pripremljena je aktivnost u trajanju od 45 minuta ili 90 minuta (blok-sat) ovisno o zahtjevnosti same aktivnosti.

Za izbor, a potom osmišljavanje aktivnosti pomogao nam je webinar u organizaciji Code Week 2018 @ School pod nazivom All You Need to Know te Metodički priručnik iz Informatike za srednje škole.

  • Nakon toga, dogovorili smo aktivnosti i prijavili ih na službenu stranicu https://codeweek.eu/add i u nekoliko su sati naše aktivnosti odobrene, što je značilo da možemo početi njihovu realizaciju.
  • Bilo je tu za svakoga ponešto. Nova aplikacija koju smo upoznali i primijenili jest http://ai2.appinventor.mit.edu, a koja omogućuje učenicima da na jednostavan način, pomoću slaganja vizualnih blokova (objekata) stvore aplikacije za AndroidOS. Učenici su prošli proces spajanja mobilnog uređaja s računalom (preporučena je bežična mreža u učionici, iako je spajanje moguće preko USB ulaza), programirali svoju prvu aplikaciju koja je omogućila da u najkraćem mogućem roku kontaktiraju s roditeljem, i to uz uz pomoć jednog dodira slanjem SMS poruke.

Kad smo programirali prvu aplikaciju, nastavili smo s programiranjem i upoznavali se s dodatnim mogućnostima online aplikacije. Održano je nekoliko radionica vezanih za uporabu micro:bita ne samo u informatici već i u drugim nastavnim predmetima, tako smo u radionici Primjena micro:bita u nastavi TZK-a koristeći blokovno sučelje izradili Brojač koraka, pri čemu program funkcionira tako da koristi akcelerometar koji registrira pokrete (svaki pokret registrira se u varijabli brojaču) i na LED ekranu, prikazuje se broj prijeđenih koraka. Izradili smo i program koji prati je li prilikom bacanja kugle/diska upotrijebljena dovoljna sila te ispisiju odgovarajuću poruku.

Micro:bit našao je primjenu i u području kemije. Biljke apsorbiraju velike količine vode iz okoline. Voda se koristi kao sirovina za kataboličke reakcije kao što je fotosinteza, kao medij za prijevoz i pružanje podrške za tkiva. Kad se biljke uzgajaju u umjetnim uvjetima važno je da se opskrba vodom regulira.

Kreirali smo društvene igre poput Krtičnjaka, Kamen-Škare-Papir, Križić-Kružić te su učenici, stvarajući ih i u konačnici igrajući ih, usvajali i stjecali brojna znanja i vještine ne samo vezane za informatička, programerska područja, već i znanja i vještine iz područja komunikacije i kolaboracije.  

Vizulani programski jezik Scratch upoznali smo izrađujući digitalne značke, čestitke, animacije, kvizove i igre.

Putem edukacijskih kompleta Little Bitsa omogućili smo učenicima upoznavanje sa svijetom Internet of Things te potaknuli razvoj kreativnosti, kolaboracije, inovativnosti, stjecanje korisnih iskustava tijekom učenja.

U Loomenovu kolegiju PseudoDabar pripremali smo se za natjecanje Dabar koje se izvrsno nadovezuje na kurikularnu reformu kojom se potiče razvoj računalnog razmišljanja kroz rješavanje primjerenih problemskih i logičkih zadataka, stvaranje strategija za analiziranje i rješavanje problema te programiranje, čime se postupno uvodi učenike u svijet digitalne tehnologije.

Programska rješenja do kojih su učenici stizali dokaz je da smo svi spremni i sposobni za računalno razmišljanje, osnaženi za cjeloživotno učenje te da smo ostvarenim aktivnostima podigli razinu znanja, vještina, ali i samopouzdanja.

……………….

Sanja PAVLOVIĆ ŠIJANOVIĆ, prof. informatike | Gimnazija Vukovar

Vezani članci
Školski portal: Drugi su, prometne propise imaju „u malom prstu”

Drugi su, prometne propise imaju „u malom prstu”

Državno natjecanje učenika svih srednjih škola Republike Hrvatske u poznavanju…

Školski portal: Webinar – Dan sigurnijeg interneta 2020.

Webinar – Dan sigurnijeg interneta 2020.

Poučavanje djece osnovnim principima sigurnosti u online okruženju iznimno je…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…