SUSTAV HIJERARHIJE POSLJEDICA

Što činiti kada djeca ne žele učiniti ono što tražimo od njih

utorak, 20. studenoga 2018.

Prijetnje kaznom ne djeluje kod 20-25 posto učenika. Mnoge škole imaju hijerarhiju posljedica koja povisuje kaznu kako neprimjereno ponašanje eskalira. I dok taj pristup djeluje kod 75-85 posto populacije…

Što činiti kada djeca ne žele učiniti ono što tražimo od njih

… djeca s problemima u ponašanju neće uvijek reagirati na rastuću negativnu kaznu.

Nekim je učenicima potrebno više podrške kako bi se držali zadatka i koncentrirali se na učenje, a zadatak je učitelja pružiti ono što je pojedincu potrebno kako bi se uključio u proces učenja.

Možete, u suradnji s učenicima, osmisliti seriju primjerenih odgovora na svako nepoželjno ponašanje, a potom se pobrinuti da svi razumiju kako proces funkcionira tako što ćete se koristiti igranjem uloga i simulacijom mogućih situacija.

U tekstu je naveden primjer hijerarhije posljedica. S obzirom na to da je svaka učionica drukčija i svaki učitelj ima svoj stil, morate pronaći proces koji odgovara vama kao učitelju, a istodobno doprinosi procedurama upravljanja ponašanjem u vašoj školi.

Primijetit ćete da se reakcija učitelja pomiče s vrlo suptilnih podsjetnika prema usredotočenom pristupu prema određenoj vrsti ponašanja.

UZORAK HIJERARHIJE POSLJEDICA

VAŽNO! Ton glasa morate očuvati prijateljskim i smirenim. Izbjegavajte prijeteće, sarkastične ili molećive tonove.

Ako imate pozitivan odnos s učenicima, možete koristiti izjave ohrabrenja poput: „Znam da ćete pravilno odabrati” ili „Znam kako dobro možeš raditi”.

1) Kad primijetite da učenik ne radi na zadatku, iskoristite svoju blizinu, približite mu se.

2) Ako učenik ne odgovori, podsjetite cijeli razred na očekivano ponašanje.

3) Tiho preusmjerite učenika na zadatak: „Na kojem si pitanju stao, Jo?”

4) Mirnim glasom ponudite dva izbora: „Jo, možeš ostati tu i raditi s prijateljima ili možeš raditi sam pored prozora.”

5) Udaljite se i dajte učeniku malo vremena.

6) Ako se vrati na zadatak, dajte pozitivan komentar, poput: „Hvala što si se vratio na zadatak, Jo.”

7) Ako ne počne raditi na zadatku, tiho porazgovarajte s učenikom i dajte mu smjernice što treba učiniti kako bi nadoknadio propušteno i uhvatio korak: „Nisi počeo raditi, zato se moraš preseliti pored prozora.”

8) Ako posluša i nastavi s radom, dajte pozitivan komentar, poput: „Hvala što si počeo raditi, Jo.”

9) Ako vas ne posluša, mirnim glasom kažite: „Jo, morat ćeš ostati nakon sata da razgovaramo o tvom ponašanju.”

10) Ignorirajte njegovu reakciju, poput mumljanja u bradu, okretanja očima, gunđanja s drugim učenicima.

11) Budite dosljedni i zadržite učenika nakon nastave kako biste raspravili o situaciji. Objasnite zašto je njegovo ponašanje problematično i razradite plan kako krenuti dalje.

12) Kontaktirajte roditelja ako se ponašanje nastavlja ili nije tipično za određenog učenika.

13) Kontaktirajte nadređene kako biste raspravili o problemu i donesite odluku o tome kad je njihovo uključivanje neophodno.

Iako nijedan plan nije savršen, ako znate točno što vam je činiti, osjećat ćete se mirnije i samouvjerenije, što će vam pomoći da se s neprimjerenim ponašanjem nosite na pozitivniji, pažljiviji i produktivniji način.

..................

NAPOMENA

  • The highly effective teacher – portal namijenjen učiteljima s naglaskom na pozitivnom pristupu i izgradnji dobrih odnosa.
  • Izvor: thehighlyeffectiveteacher.com
Vezani članci
Školski portal: Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…

Školski portal: Društvena osviještenost važnija od ocjena

Društvena osviještenost važnija od ocjena

kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…

Školski portal: Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…