NADARENI UČENICI I NJIHOVI MENTORI > DOMAGOJ PERKOVIĆ – III. GIMNAZIJA, SPLIT

Za vrhunske uspjehe nužno je ulagati u obrazovanje i škole

utorak, 20. studenoga 2018.

Izvanredan je osjećaj biti u dvorani prepunoj najuspješnijih hrvatskih učenika. Naravno, za postizanje rezultata potrebno je uložiti mnogo truda. Iskoristim skoro svaki slobodni trenutak za učenje fizike, kaže nam učenik četvrtog razreda…

Za vrhunske uspjehe nužno je ulagati u obrazovanje i škole

… Treće gimnazije iz Splita Domagoj PERKOVIĆ, koji je ove godine na Europskoj olimpijadi iz fizike u Moskvi osvojio zlato u konkurenciji 115 učenika iz 23 zemlje. Domagoj je prošle godine na Olimpijadi iz fizike osvojio i srebrenu medalju pa je nagrada Oskar znanja bila smo kruna svih uspjeha.

✿ UČITI O DRUGIM KULTURAMA ✿ 

Uvijek je lijepo i motivirajuće dobiti takvu potvrdu o svom znanju, ali mislim da me ipak najviše gura naprijed moja ljubav prema fizici. Natjecanja su općenito lijepo i poticajno iskustvo, jer upoznate ljude sa sličnim interesima, a na međunarodnim natjecanjima naučite i o drugim kulturama – navodi nam Domagoj i dodaje kako, kad je u pitaju motivacija, naš obrazovni sustav za uspješne učenike djeluje uglavnom stimulativno.

Pogotovo nagrađujući novčano rezultate s državnih natjecanja. Posebno bih izdvojio Splitsko-dalmatinsku županiju, koja već dugi niz godina nagrađuje svoje najtrofejnije učenike i koja projektom Centar izvrsnosti, pokrenutim 2016., dodatno potiče učenike na rad. Uz to što se spomenuti projekt održava upravo u našoj gimnaziji, ona novčano nagrađuje učenike te plaća prijevoz do Zagreba za vrijeme testiranja za međunarodna natjecanja. Kao zamjerku sustavu naveo bih samo to da se rezultati s međunarodnih olimpijada, za koje je potrebno imati mnogo više znanja i uložiti mnogo više truda nego za državna natjecanja, ne nagrađuju novčano – rekao je Domagoj.

Njegova mentorica Nela DŽELALIJA ističe kako je za nju dodjela priznanja Oskar znanja najsvečaniji događaj u Hrvatskoj kojim priznajemo mladim ljudima i njihovim mentorima kako nam je važno vrhunsko znanje, jer se dodjeljuje državnim prvacima iz svih područja, kao i za osvojene medalje na međunarodnim natjecanjima u znanju.

Veseli me dobiti taj kipić. Kad god prođem pored te lijepe kolekcije kipića, sjetim se svojih najuspješnijih učenika i njihovih zanimljivih pitanja zbog kojih sam stalno napredovala u znanju – navodi Dželalija, koja je ponosna na uspjehe svih svojih učenika.

Dodaje kako motivacija za daljnji rad u školi dolazi zbog uspjeha svih učenika, ne samo najuspješnijih na natjecanjima u znanju.

Mladi ljudi, koji zainteresirano i pažljivo slušaju, koji postavljaju pitanja, koji žele naučiti, stalno su prisutni u mislima profesora koji se u njima sprema zapaliti plamičak. Motivacija za daljnji rad dolazi iz dobre, radne, vesele atmosfere u zbornici, ali isto tako iz obitelji koja vas podržava u poslu koji radite. Dakle, dolazi od radosnih i zadovoljnih očeva i majki, baki i djedova učenika koji cijene i podržavaju vaš rad. Također, motivacija dolazi i nakon susreta s bilo kojim bivšim učenikom koji uspješno studira ono što ga zanima, koji je zadovoljan poslovima koje obavlja – dodaje Dželalija.

✿ FLEKSIBILNIJI PROGRAMI ✿ 

Na upit koliko naš obrazovni sustav motivira uspješne učenike, ali i nastavnike, Dželalija odgovora:

Obrazovni sustav može motivirati uspješnog učenika kvalitetno probranim, suženim obvezatnim programima, dobrim stipendijama, lako dostupnom kvalitetnom literaturom, a motiviran i zadovoljan učenik dodatna je motivacija nastavniku. Također, može motivirati nastavnika dobrim, fleksibilnijim programima, dodatnom izbornom nastavom, novcem, modernom i kvalitetnom opremom, dobrim uvjetima za stručnim usavršavanjima nastavnika. Ravnatelji su također važan dio obrazovnog sustava. Naša ravnateljica, prije Mirjana MATIJEVIĆ i Deana BOKŠIĆ sada, primjer su izvrsnih ravnatelja koji osluškuju potrebe svojih djelatnika i učenika, pružaju podršku nastavnicima i učenicima, daju priznanje za rad i dobro procjenjuju što je nevažno i ne maltretiraju nastavnika nepotrebnim stvarima.

Odgovarajući na upit koliko je fizika zastupljena u našem obrazovnom sustavu i je li zadovoljna takvom zastupljenošću, profesorica Dželalija odgovara:

Fizika je zastupljena u našem obrazovnom sustavu već od prvih razreda osnovne škole. Čim spomenete temperaturu, tlak, magnetsku iglu i slično počeli ste poučavati fiziku. Mislim da je samo potrebna veća fleksibilnost u sustavu obrazovanja, nekima je fizika nepotrebna i nezanimljiva, njima je dobro omogućiti smanjenje nastave fizike, dok je onim učenicima koji mogu i žele odvojiti više vremena za učenje fizike potrebno omogućiti povećanje nastave fizike – smatra mentorica.

Ona ističe i posebnost svih učenika kojima je bila mentorica, ističući kako je u 23 godine rada u školi poučavala više od 1000 učenika.

Više od 50 puta bila sam mentorica učenicima na državnom natjecanju iz fizike i dobila osam Oskara znanja za mentorstvo. Svi učenici kojima sam bila mentorica bili su talentirani za područje fizike, no to su stekli rođenjem i nisu zbog toga najbolji. Ono zbog čega su zanimljivi i posebni predstavnici naše škole jest ustrajan, redovit, zainteresiran i naporan rad u područjima za koje su nadareni. Potrebno je odricanje i žrtvovanje kako biste dostigli takvu zavidnu razinu znanja. Važno je naglasiti kako njihovu uspjehu uvelike pridonosi kvalitetna školska radna sredina iz koje dolaze. Također je važno istaknuti razumijevanje i podršku koju takvim učenicima pružaju nastavnici svih ostalih predmeta. Inače, važno je naglasiti kako s Domagojem rade i profesori, mentori sa zagrebačkog i splitskog PMF-a, te su oni zaslužni za uspjehe koje Domagoj postiže i uspješno predstavlja Hrvatsku na međunarodnim natjecanjima – rekla je Dželalija i dodala kako u školi imaju organiziranu dodatnu nastavu iz fizike, što im olakšava rad s učenicima koji žele znati više:

Domagoj je uvijek pozorno pratio i slušao redovitu i dodatnu nastavu, iako je veliku većinu spomenutih zakonitosti i primjenu istih već jako dobro razumio. Često ste od Domagoja mogli čuti: „Znam to.” Zadivljujuća je brzina i lakoća usvajanja novog gradiva, predan, ustrajan i samostalan rad, kvalitetna pitanja i sve to uokvireno skromnošću, lijepim ponašanjem, zahvalom, jer ste mu na neko pitanje odgovorili i posvetili mu vrijeme, organizirali neka dodatna predavanja ili vježbe, nabavili novu literaturu. Velika je odgovornost na svima nama profesorima u radu s nadarenim učenicima. Posebno ću istaknuti kako ih je potrebno učiti ne samo da znaju već da budu odgovorni u korištenju takvih znanja, da budu nesebični u širenju znanja i na korist široj društvenoj zajednici.

✿ ANGAŽMAN I ODGOVORNOST  ✿ 

Ravnateljica III. gimnazije Deana BOKŠIĆ ističe kako je imati tako sposobne, darovite i kreativne učenike željne znanja i sudjelovanja u raznim projektima i natjecanjima za sve profesore veliko zadovoljstvo i poticaj, ali i velika odgovornost.

Odgovornost da kod njih njegujemo ljubav prema određenom predmetu, ali i svojim radom omogućimo da rastu i napreduju. To zahtijeva veliki angažman njihovih mentora. Domagoj ima iznimnu profesoricu Nelu Dželaliju, odgovornu, marljivu i kreativnu, koja ulaže izniman trud u radu sa svim učenicima pokušavajući iz njih izvući ono najbolje. Učenicima posebno zainteresiranima za fiziku drži dodatnu nastavu već od prvog razreda, potiče ih da se njome ozbiljnije bave i razvijaju svoje sklonosti, postavlja temelje za ono što često kasnije bude njihova budućnost, njihov život. Uvijek strpljivo odgovara na učenička pitanja, tražeći odgovore kad je to potrebno, savjetuje ih o literaturi, pomaže u izvođenju vježbi i pokusa; otkriva im nove čudesne svjetove – navodi ravnateljica Bokšić.

Domagoj PERKOVIĆ, mali genijalac iz Splita, smatra da želja i uspješnost učenika uvelike ovisi o samom profesoru.

Profesor nastavu može učiniti zanimljivom, ali i dosadnom. Također je bitan element količina vremena koju je profesor spreman uložiti da bi učeniku dao odgovor na neko kompliciranije pitanje. U III. gimnaziji s profesorima sam imao samo pozitivna iskustva, a pogotovo s profesoricom iz fizike Nelom Dželalijom. Profesorica i ja imamo odličnu suradnju. Kad god nešto ne razumijem, pitam ju za savjet, a ona se potrudi pronaći odgovor na moje pitanje i preporuči mi odgovarajuću literaturu. Osim toga, drži dodatnu nastavu za sve učenike zainteresirane za fiziku i vodi razne projekte, na primjer projekt Beamline for schools u suradnji s CERN-om – navodi Domagoj, koji nakon srednje škole planira nastaviti studirati fiziku u inozemstvu te mu je cilj završiti fiziku na jednom od najprestižnijih fakulteta, a trenutačno je u igri za odabir više kandidata. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Napisao Ivica Buljan ]

 

Vezani članci
Školski portal: Talent bez rada nije jamstvo uspjeha

Talent bez rada nije jamstvo uspjeha

...za postignute uspjehe na državnim i međunarodnim natjecanjima iz matematike,…

Školski portal: Gimnazijalci napravili spremnik koji umjesto vas prepoznaje i razvrstava otpad

Gimnazijalci napravili spremnik koji umjesto vas prepoznaje i razvrstava otpad

… oduševili su žiri VII. izdanja srednjoškolskog poslovnog natjecanja Ideja…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…