UČENICI OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE SPOSOBNI SU ISTRAŽIVATI
STEM projekti koji se bave stvarnim problemima
STEM učenje jest osmišljavanje kreativnih rješenja za stvarne životne probleme. Kad učenici pokušavaju riješiti stvarni problem, mogu jasnije vidjeti istinski učinak učenja. Ta vrsta autentičnosti potiče uključivanje…
…zbog toga prestaju gunđati o tome kad će takvo nešto upotrijebiti u životu te stvara povezanost između vještine i njihove primjene.
STEM za promociju kritičkog mišljenja i inovacije
„Obrazovni ciljevi tradicionalnog uređenja usmjereni su na to koliko odgovora znaju učenici. Želimo da učenici nauče kako razviti kritički stav vlastitim radom: propitivanjem, doradom, fleksibilnim razmišljanjem i učenjem iz tuđe perspektive”, kaže Arthur L. COSTA u svojoj knjizi Učenje i vodstvo navikom uma. „Ključni obilježja inteligentnih ljudi nisu samo poznavanje informacija, već i saznanje što s njima činiti.”
Inovacija i rješavanje problema nije samo za znanstvenike daleko od učionice. Učenici osnovne i srednje škole sposobni su istraživati, osmišljavati i stvarati nove proizvode koji rješavaju stvarne probleme. „Rješavanje problema uključuje pronalaženje odgovora na probleme i rješenja za neželjene učinke. STEM lekcije temelje se na osmišljavanju postupka pronalaženja rješenja. To je organiziran otvoren pristup istraživanju koji promiče kreativnost, inovaciju, osmišljavanje prototipa uz testiranja i analize”, kaže Ann JOLLY u svojoj knjizi STEM uz pomoć dizajna. „Ovi koraci uključuju učenike koji postavljaju ključna pitanja o problemu, a voditi ćete ih voditi kroz stvaranje i ispitivanje stvarnih prototipa rješenja problema.”
STEM projekti temeljeni na stvarnim problemima
Evo nekoliko projekata koji će potaknuti vaše učenike na razmišljanje o tome kako riješiti stvarni problem.
- Sprječavanje erozije tla
U ovom projektu, koji je namijenjen učenicima od šestog razreda osnovne škole do četvrtog razreda srednje škole, učenici uče kako izgraditi zid pored mora koji će spriječiti eroziju obale u more. Učenici trebaju izračunati energiju valova kako bi odredili najbolji materijal za izgradnju zida. Vidi projekt OVDJE.
- Uzgoj hrane za vrijeme poplave
Prirodne katastrofe često uništavaju zajednicu, a poplava otežava i uzgoj hrane. U ovom projektu učenici istražuju problem farmera u Bangladešu i uče kako uzgajati hranu kad je zemlja poplavljena. Vidi projekt.
- Rješavanje urbanističkih problema
Uključite svoje učenike u urbanističko planiranje. Učenici mogu prepoznati probleme grada vezane za prijevoz, okoliš, prenapučenost i idejna (arhitektonska) rješenja. Pogledajte projekt ili na Lego-verziju za mlađe učenike.
- Proizvodnja čiste vode
Previše mjesta na ovom svijetu nema pristup čistoj vodi. U ovom STEM projektu tinejdžeri će naučiti kako izgraditi i ispitati vlastite sustave za filtriranje vode. Pogledajte projekt.
- Unaprjeđivanje života osobama s invaliditetom
Kako će netko na štakama ili u invalidskim kolicima nositi sve što mu treba? Uz pomoć lukavih rješenja! Ovaj projekt potaknut će učenike viših razreda osnovne škole da razmišljaju kreativno i sudjeluju u građanskom angažmanu. Pogledajte projekt OVDJE.
- Čišćenje naftnih mrlja
Svi smo vidjeli slike plaža i divljeg života prekrivenog naftnim mrljama. Ovaj projekt potiče učenike osnovne škole da osmisle i ispitaju sredstva i uređaje za čišćenje naftnih mrlja. Vidi projekt OVDJE.
- Gradnja građevina otpornih na potres
Uza sve više razornih potresa diljem svijeta, ovaj projekt rješava ozbiljne probleme. Učenici osnovne škole mogu naučiti izgraditi građevinu otpornu na potres u svojoj učionici. Vidi projekt.
- Izgradnja solarnih peći
U udaljenim područjima ili osiromašenim mjestima moguće je pripremati hranu uz pomoć solarnih peći. U ovom projektu učenici osnovne škole grade solarnu peć kako bi naučili sve o tome kako ona djeluje i koji su njezini ekološki i društveni učinci. Pogledajte projekt OVDJE.
- Zaustavljanje oksidacije jabuke
Zaustavite proces truljenja jabuke uz pomoć ovog STEM projekta. Savršeno za mlađe učenike koji će imati priliku predviđati, označavati, brojati, eksperimentirati. Vidi projekt OVDJE.
..................
NAPOMENA
- Concordia University-Portland – posvećeno pripremi učenika za život i življenje te podršci učiteljima.
- Izvor: education.cu-portland.edu
Kako se Lego razvija da bi udovoljio obrazovnim potrebama STEM učenika
Lego sad nudi igračke koje promiču kodiranje i STEM vještine,…
Djevojčice ne biraju STEM predmete, jer su bolje u čitanju
Dosad su definirani mnogi razlozi zbog kojih djevojčice odustaju od…
Opsjednutost STEM predmetima glavni je krivac
Dok vlada i političari prioritet neprekidno daju znanosti, tehnologiji, inženjerstvu…