TRI OBLIKA FIGURATIVNOG JEZIKA
Poučavanje metaforom i analogijom
Svako se učenje događa povezivanjem. Novu informaciju procesuiramo povezujući ju s nečime što već znamo. Na primjer, prvi su automobili ljudima imali smisla, jer su opisivani kao „kočije bez konja”.
Kad je povezivanje neobično ili neočekivano, može dovesti do kreativnog razumijevanja koje rezultira novim idejama. Na primjer, William HARVEY srce je usporedio s pumpom, što je otvorilo put otkriću da krv cirkulira.
Razumijevanje postojećih ideja i stvaranje novih počiva na prepoznavanju i uspoređivanju sličnosti i razlika među konceptima, drugim riječima na stvaranju veza. U tu se svrhu upotrebljavaju tri oblika figurativnog jezika:
■ metafore – ova riječ starih Grka doslovno znači prenositi, dakle prenositi ideje s jednoga koncepta na drugi.
Primjer: Stanica je tvornica;
■ poredba – slično metafori, za povezivanje koristi se riječima „kao” i „poput”.
Primjer: Oči su ti poput kamere;
■ analogija – ovaj je oblik najizazovniji, jer uključuje usporedbu dva skupa poveznica.
Primjer: Krzno je sjevernoameričkim Aboridžinima bilo ono što je novac današnjem potrošaču.
Unaprijedite svoje poučavanje i pomozite učenicima da dožive svijet na nov način. Pokušajte sljedeće.
- U svakom kutku učionice postavite sliku nečega što može služiti kao metafora za koncept o kojem poučavate. Zamolite učenika da ode do metafore koja najbolje odgovara njegovu razmišljanju i raspravi s drugima u tom kutu učionice zašto su odabrali baš tu metaforu. Potom svaka grupa može sumirati svoja razmišljanja i predstaviti ih razredu.
Savjet: upotrijebite slike koje uključuju akciju, koje sadrže radnju poput paljenja vatre vode bogatijim metaforama.
- Odvojite 20 minuta za šetnju u kojoj ćete tražiti predmete i situacije koji mogu biti dobra metafora za koncept kojim se bavite. Učenici mogu fotografirati ili raditi popis. Rezultate podijelite stvarajući galeriju ideja.
- Zamolite učenike da naprave kolaž upotrijebivši slike iz časopisa koje metaforički predstavljaju koncept ili jedan njegov aspekt. Svaku sliku mogu označiti jednom riječju ili frazom, a zatim ih spojiti u rečenicu.
„Moj je koncept umnogome poput _______, jer________.”
Ako imate minutu, molimo vas podijelite metaforu, poredbu ili analogiju koju je osmislio učenik. Evo jedne za početak:
„Škola je poput tostera. Staviš nešto unutra, a to izađe bolje nego što je bilo prije.” – Maddison, šesti razred.
..................
NAPOMENA
- Teach MAGAZINE – najveća kanadska nacionalna publikacija osnovana 1993. godine
- Izvor: teachmag.com
Ključne riječi
Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni
„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Sutra je novi dan.
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.