PITAJTE UČENIKE I ZNAT ĆETE RAZUMIJU LI SVRHU LEKCIJE
Koji je cilj vaše lekcije?
Sjajno poučavanje počinje sjajnim razlogom za poučavanje! Moja je omiljena analogija za opisivanje svrhe poučavanja – GPS sustav. Ne sjedate često u automobil da biste se vozili uokolo.
Još rjeđe sjedate u automobil da bi vas on sam nekamo odvezao. Umjesto toga, odvojite 30 sekundi i upišete svoje odredište. Nekom čarolijom, GPS vam prikaže svaki korak puta te možete unaprijed proučiti plan puta i saznati zašto vas sustav vodi u određenom smjeru. Možda je cesta zatvorena? Što činiti kad promašite zavoj? Dobijete konkretnu i ciljanu povratnu informaciju kako ostati na pravome putu. I nekim čudom, eto vas na vašem odredištu!
KAKO SE TO MOŽE PRIMIJENITI NA UČIONICU?
Jasni i određeni (čak i mjerljivi) ciljevi lekcije s učinkovitim provjerama razumijevanja i prilagođavanjem uputa, ako je potrebno, omogućuju učenicima da znaju kamo idu i kad su tamo stigli. Bez „mape puta”, davanja povratnih informacija putem, nema ni odredišta. Učenici nikad neće znati jesu li stigli bilo gdje, kamoli na cilj. Ono što je također jednako važno jest razlog putovanja.
Znaju li učenici zašto provode vrijeme u školi učeći određeno gradivo? Razumiju li važnost i primjenu koncepata kojima ih poučavamo?
Koliko god to jednostavno zvučalo, čarolija jasnih i određenih ciljeva dolazi od učitelja koji ih komunicira učenicima. Neka ne bude tajni, učenici moraju znati točno što rade i zašto je to važno. Budite izričiti i vaši će učenici preuzeti odgovornost za vlastito učenje.
Jedan jednostavan i učinkovit način mjerenja koliko dobro učenici razumiju svrhu lekcije jest da ih izravno pitate!
Kao administrator, nakon svakog promatranja nastave upitao sam nekoliko učenika što su radili i zašto. Obično u svojoj procjeni zapišem odgovor učenika i pošaljem učiteljima kako bi mogli vidjeti komentare svojih učenika. Ako učenici mogu objasniti što su učili taj dan, kakav je učinak tog učenja kao i važnost, tad je poučavanje bilo jasno. Ako to nisu mogli, tad je vrijeme da postavim dodatna pitanja učitelju kako bih ustanovio zašto je to tako.
Učitelji također na kraju sata mogu postaviti ista pitanja, bilo u obliku kratkoga pismenog upitnika, kratke rasprave ili nečega trećeg.
- Omogućujete li učenicima da vide svoje konačno odredište prije nego počnete predavanje ili im dopuštate da samo uskoče u automobil bez ikakve ideje o tome kamo idu?
..................
NAPOMENA
- The Progressive Teacher (TPT) – mjesečni magazin namijenjen unaprjeđenju obrazovanja u Indiji.
- Izvor: preogressiveteacher
Ključne riječi
Je li moguće isplanirati savršenu lekciju?
Mnogi novokvalificirani učitelji teže savršenstvu kada je riječ o planiranju…
Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Sutra je novi dan.
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.