ERA NEISPUNJENIH OBEĆANJA

Tehnologija u učionici: ne vjerujte agresivnoj promidžbi

četvrtak, 31. siječnja 2019.

Više od desetljeća mnogi kreatori politika, tehnološki „gurui” i privatne tvrtke najavljuju kako je digitalna tehnologija zlatni ključ za poticanje motivacije i uključivanja učenika.

Tehnologija u učionici: ne vjerujte agresivnoj promidžbi

Te su riječi poput zaglušujućega bubnja: „Svako dijete treba laptop”, „Svako dijete treba tablet”, „S udžbenicima je svršeno”, „Online obrazovanje je budućnost”... A učitelji? Pa, oni bi bili sjajan dodatak.

Ako se ne prilagodimo, upozoravaju nas, oslabit ćemo naše škole i spriječiti ljude da budu konkurentni u 21. stoljeću.

Kao rezultat toga, goleme količine novca potrošene su u pokušaju da se učionice diljem zemlje opreme digitalnim alatima, a razina entuzijazma povećava se sa svakim novim tehnološkim napretkom.

Možda je vrijeme da napravimo korak unatrag i analiziramo koje su granice ili uspjesi primjene tehnologije u učionici. Koliko su zapravo naši učenici napredovali?

Ovo je bila era neispunjenih obećanja, kaže Noel ENYEDY, profesor suradnik za obrazovanje i informiranje na Sveučilištu UCLA u Los Angelesu.  

„Računala u učionici već su uobičajena pojava, ali način poučavanja i uspjeh učenika nisu se promijenili”, piše Enyedy.

On nije tehnofob. Daleko od toga, on samo poziva na oprez kad je u pitanju prihvaćanje novih alata:

„Očigledno idemo naprijed, tehnologija će biti u učionici u ovom ili onom obliku. Nerealno je i neodgovorno ne poučavati kako se ispravno koristiti tehnologijom.”

Enyedy, međutim, vjeruje da je obećanje o „personaliziranom poučavanju” neispunjeno.

Zagovornici tehnologije obično govore o personaliziranom poučavanju kao o temelju online poučavanja. Personalizirano poučavanje, objašnjava Enyedy, ističe „krojenje ritma, redoslijeda, mjesta i sadržaja lekcije” za svakoga pojedinog učenika. Taj se pojam ne bi trebao miješati s personaliziranim učenjem, koje se više veže za prilagođavanje okružja za učenje na različite načine kako bi se uključilo i motiviralo što je više moguće učenika.

Uz to, gotovo ne postoje dokazi da personalizirano poučavanje poboljšava rezultate učenika. Analizirajući postojeća istraživanja, Enyedy zaključuje da rezultati ovog pristupa opravdavaju sredstva i napore koji se ulažu u to da se tradicionalna učionica ukine.

Vjeruje da tehnologija ima svoje mjesto u američkom obrazovanju, ali je njezin potencijal uvelike poništen praznim obećanjima i loše definiranom svrhom. Personalizirano poučavanje koje se temelji isključivo na upotrebi računala ne može promijeniti učenje.

„Treba nam nova vizija obrazovne tehnologije”, piše Enyedy i preporučuje:

  • „Nastavite ulagati u tehnologiju, ali razmislite i o uvođenju novih aktivnosti. Političari bi također s više opreza trebali analizirati neke tvrdnje koje su iznijele tehnološke tvrtke.”
  • „Potaknite bolju suradnju tehnoloških stručnjaka i nastavnika kako biste uistinu otkrili što u razredu djeluje, a što ne. Ne možemo dopustiti isključivo tržišnim snagama da odluče koji su sustavi učinkoviti.”
  • „Školska administracija mora osigurati da profesionalni razvoj prati nova ulaganja u tehnologiju kako bi se izgradile vještine koje tradicionalno nisu bile dio učiteljevih alata.”

..................

NAPOMENA

  • SAD: NeaToday.org – svakodnevno donosi najnovije vijesti iz svijeta obrazovanja.
  • neatoday.org
Vezani članci
Školski portal: Vodič za uporabu Google Drivea u učionici

Vodič za uporabu Google Drivea u učionici

Putem oblaka učenici, učitelji, roditelji i ostali mogu pristupiti istom…

Školski portal: Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…

Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava bez uljepšavanja komunicirati probleme…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…