POSTOJI LI U ŠKOLAMA KRITIČKO MJERILO USPJEHA KOJE OBIČNO IGNORIRAMO
Pitanja koja će vam pomoći da „izmjerite” školsko iskustvo učenika
Najbolji tekst koji sam pročitao proteklog tjedna bio je članak „Jedino zaista važno mjerilo uspjeha jest ono koje ignoriramo.”* Cijeli je članak vrlo uvjerljiv, ali dio o Billu Gatesu zaista mi je…
… zapeo za oko: „Nije tajna da starenje pomaže da stvari sagledamo iz druge perspektive. Bill Gates osvrnuo se na svoj rad protekle godine i rekao je da je kao mladić u dvadesetima bio zaokupljen time da od Microsofta napravi računalnog diva. Danas je usmjeren na druge ljude:
„Jesam li posvetio dovoljno vremena svojoj obitelji? Jesam li naučio dovoljno novih stvari? Jesam li razvio nova prijateljstva i produbio stara? Ovakve su mi stvari bile smiješne kad sam imao 25 godina, ali kako starim tako su mi mnogo važnije.”
Cijeli je ovaj tekst vrlo koristan, ali me naslov natjerao da razmislim o dosadašnjem djelovanju u obrazovanju.
Postoji li u školama kritičko mjerilo uspjeha koje obično ignoriramo?
Da vam postavim to pitanje, koji bi bio vaš odgovor?
Što bi rekli vaši učenici?
U tekstu možete pronaći tri pitanja koja su zaista važna i koja će vam mnogo reći o tome što je ključno u vašoj školi ili učionici.
- Osjećaju li se učenici sigurno?
- Osjećaju li se učenici cijenjeno i poštovano?
- Nudi li im njihovo školsko iskustvo nove prilike za sadašnjost i budućnost?
Ako možete pozitivno odgovoriti na prva dva pitanja, treće će biti mnogo lakše. Ako prva dva pitanja nisu vaš fokus, uspjeh učenika u budućnosti svejedno je moguć, ali ne zahvaljujući njihovu školskom iskustvu već unatoč njemu. A još je važnije kako bi vaši učenici odgovorili na ova pitanja.
P. S.
Inicijalno nisam uključio riječ „sadašnjost” u treće pitanje, ali sam se sjetio da smo katkad toliko usmjereni na ono što ćemo napraviti za svoje učenike u budućnosti da ignoriramo koliko je zapravo za njih važno ono što se događa sada.
………………
NAPOMENA
- KANADA: George COUROS vodeći je američki edukator u području inovativnog vođenja, poučavanja i učenja. Radio je kao učitelj, administrator i ravnatelj. Autor je knjiga The Innovator’s Mindset; Empower Learning, Unleash Talent te Lead a Culture of Creativity. Poznat je kao govornik o inovaciji učenja i uključivanju učenika, a surađivao je sa školama i organizacijama širom svijeta.
- Izvor: georgecouros.ca
* https://qz.com/1570179/how-to-make-friends-build-a-community-and-create-the-life-you-want/
Ključne riječi
Zamijenite riječ „neuspjeh” riječju „učenje”
U svojoj knjizi „Mindset: The New Psychology of Success” („Način…
S učenicima treba često raspravljati o uspjehu
„Uspješni ljudi žive prema drukčijim pravilima. Nizanje priznanja, napredovanje na…
Bill Gates i Steve Jobs odgojili su svoju djecu bez tehnologije
Intervjui s Billom Gatesom, Steveom Jobsom i drugim tehnološkim divovima…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
Sutra je novi dan.
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.