UČENICI KOJI PREVIŠE SUDJELUJU
Većinom su pretjerano angažirana bistra djeca
Imate li učenike koji su previše angažirani? One koji će odgovoriti na svako pitanje i dominirati u svakoj raspravi u učionici ako im dopustite?
Razred voli, ali i mrzi ovu vrstu vršnjaka. Voli ih zato što odvlače pritisak od ostalih, a mrze zato što se previše javljaju za riječ. Njihov neprestani doprinos nastavi zamara ostale učenike. Mrze ih također zbog toga što slabiji učenici kraj njih djeluju nesposobno.
Njihovo ponašanje također može biti problem za učitelja koji bi volio uključiti ostalu djecu, ali ta poznata ruka uvijek je u zraku. Većinom su pretjerano angažirana bistra djeca. Zanima ih gradivo i imaju razinu motivacije koju bi učitelj volio vidjeti u svim učenicima. Ali njihova odlučnost da ostanu u središtu pažnje u svakoj raspravi testira strpljenje sviju oko njih.
Nastavnici većinom ne kore pretjeranu angažiranost. U jednom su istraživanju istraživači upitali učenike što očekuju od učitelja da poduzme u vezi s njihovim kolegom koji je pretjerano angažiran.
Otkrili su da učenici očekuju od učitelja da kontrolira kompulzivno ponašanje na način koji nije grub ili ponižavajući. „U ovom slučaju, učenici ne žele promatrati negativno kažnjavanje kolege.”
Koji je najbolji savjet, temeljen na ovom istraživanju? Rješavanje problema pomoću pozitivnih i konstruktivnih komunikacijskih strategija. Pomoći će razgovor o obilježjima učinkovite rasprave u početnoj fazi i polemike na relaciji nastavnik – učenik.
Učitelji trebaju osmisliti raspravu kao aktivnost koja zahtijeva doprinos mnogih, gdje manje skupine predstavljaju kratak izvještaj, navode primjere ili svoja mišljenja.
Korisno može biti razgovarati s učenikom koji previše sudjeluje. Možemo mu pojasniti kako i zašto previše komunikacije jednog učenika sprečava učenje drugih.
Možda bi se učenike moglo potaknuti da svoje sudjelovanje uzdignu na sljedeću razinu, ne samo odgovaranjem na pitanja, nego i postavljanjem pitanja, ne davanjem komentara, već nadovezivanjem na komentar nekoga od drugih učenika.
Pravila sudjelovanja na nastavi najbolje je uspostaviti od početka. Ako nastavnik želi vidjeti doprinos različitih učenika, mora uspostaviti normu koju će biti potrebno održavati.
..................
NAPOMENA
- SAD: Faculty Focus – prati učinkovite strategije poučavanja.
- Izvor: facultyfocus.com
Ključne riječi
Da, možete pronaći izazov za svoje najbistrije učenike
Je li imao odgovarajući izazov ili je samo sjedio čekajući…
Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih
Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…
Društvena osviještenost važnija od ocjena
kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Sutra je novi dan.
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.