UČENICI KOJI PREVIŠE SUDJELUJU

Većinom su pretjerano angažirana bistra djeca

utorak, 14. svibnja 2019.

Imate li učenike koji su previše angažirani? One koji će odgovoriti na svako pitanje i dominirati u svakoj raspravi u učionici ako im dopustite?

Većinom su pretjerano angažirana bistra djeca

Razred voli, ali i mrzi ovu vrstu vršnjaka. Voli ih zato što odvlače pritisak od ostalih, a mrze zato što se previše javljaju za riječ. Njihov neprestani doprinos nastavi zamara ostale učenike. Mrze ih također zbog toga što slabiji učenici kraj njih djeluju nesposobno.

Njihovo ponašanje također može biti problem za učitelja koji bi volio uključiti ostalu djecu, ali ta poznata ruka uvijek je u zraku. Većinom su pretjerano angažirana bistra djeca. Zanima ih gradivo i imaju razinu motivacije koju bi učitelj volio vidjeti u svim učenicima. Ali njihova odlučnost da ostanu u središtu pažnje u svakoj raspravi testira strpljenje sviju oko njih.

Nastavnici većinom ne kore pretjeranu angažiranost. U jednom su istraživanju istraživači upitali učenike što očekuju od učitelja da poduzme u vezi s njihovim kolegom koji je pretjerano angažiran.

Otkrili su da učenici očekuju od učitelja da kontrolira kompulzivno ponašanje na način koji nije grub ili ponižavajući. „U ovom slučaju, učenici ne žele promatrati negativno kažnjavanje kolege.”

Koji je najbolji savjet, temeljen na ovom istraživanju? Rješavanje problema pomoću pozitivnih i konstruktivnih komunikacijskih strategija. Pomoći će razgovor o obilježjima učinkovite rasprave u početnoj fazi i polemike na relaciji nastavnik – učenik.

Učitelji trebaju osmisliti raspravu kao aktivnost koja zahtijeva doprinos mnogih, gdje manje skupine predstavljaju kratak izvještaj, navode primjere ili svoja mišljenja.

Korisno može biti razgovarati s učenikom koji previše sudjeluje. Možemo mu pojasniti kako i zašto previše komunikacije jednog učenika sprečava učenje drugih.

Možda bi se učenike moglo potaknuti da svoje sudjelovanje uzdignu na sljedeću razinu, ne samo odgovaranjem na pitanja, nego i postavljanjem pitanja, ne davanjem komentara, već nadovezivanjem na komentar nekoga od drugih učenika.

Pravila sudjelovanja na nastavi najbolje je uspostaviti od početka. Ako nastavnik želi vidjeti doprinos različitih učenika, mora uspostaviti normu koju će biti potrebno održavati.

..................

NAPOMENA

  • SAD: Faculty Focus – prati učinkovite strategije poučavanja.
  • Izvor: facultyfocus.com
Vezani članci
Školski portal: Da, možete pronaći izazov za svoje najbistrije učenike

Da, možete pronaći izazov za svoje najbistrije učenike

Je li imao odgovarajući izazov ili je samo sjedio čekajući…

Školski portal: Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…

Školski portal: Društvena osviještenost važnija od ocjena

Društvena osviještenost važnija od ocjena

kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…