ULOGE UČITELJA I ULOGE UČENIKA
Najučinkovitije strategije planiranja i provedbe lekcije
Sljedećih sedam strategija odnosi se na najuspješniju praksu i većina učitelja smatra da o njima ne treba raspravljati. Provode ih najbolji učitelji, a školska administracija očekuje njihovu primjenu.
U tekstu navedene stavke označavaju kontrolni popis za planiranje i provedbu lekcije. Također se može upotrijebiti za promišljanje i samoprocjenu.
♦♦ Prenošenje gradiva. Gradivo treba predstaviti na zanimljiv način i pobrinuti se da izložite, zapišete, pokažete, a potom učenicima zadate da nešto odrade ili učine s informacijama koje su primili. Pobrinite se da se čuje i glas učenika, uravnotežite količinu govora učenika i nastavnika.
♦♦ Uloge učenika. Izbjegavajte nastavu koja se sastoji isključivo od učiteljeva govora bez razgovora s učenicima. Oni u svakoj učionici trebaju imati priliku čitati, pisati, govoriti, stvarati. Praksa treba biti ugrađena u nastavu, svaki sat, svaki dan.
♦♦ Stanka za bilješke. Pobrinite se da učenici imaju priliku zastati, razmisliti i zapisati informacije koje im nedostaju. Kako bi se organizirali dopustite im da se koriste samoljepljivim papirićima, bilježnicama, blokovima i sl.
♦♦ Razgovor. Uključite aktivnosti u kojima se učenici imaju pravo okrenuti ili promijeniti položaj te govoriti i razgovarati obrađujući informacije. To će i učitelju dati priliku da sasluša, pruži potrebne povratne informacije i ispravi pogrešna shvaćanja.
♦♦ Uloga učitelja. Koristite svaku priliku za poučavanje, nadgledanje ili suradnju s učenicima. Nikad nije dobra praksa da učitelj bude odvojen od učenika. Dopustite učenicima da rade samostalno, ali nadgledajte i po potrebi pomozite učeniku ili skupini.
♦♦ Ispitivanje na višoj razini. Izbjegavajte pitanja niže razine te nemojte postavljati pitanja bez unaprijed pripremljenog plana. Težite pitanjima koja su usmjerena na primjenu, analizu, procjenu i stvaranje.
♦♦ Radno ozračje u učionici. Najučinkovitija je učionica čista i uredna, oslobođena nepotrebnih stvari i opreme. U njoj su izloženi najkvalitetniji učenički radovi. Također su vrlo korisni jasno uspostavljen odnos i komunikacija učenika s učiteljem.
..................
NAPOMENA
- SAD: Amle.org – službena mrežna stranica Udruge za srednjoškolsko obrazovanje (eng. AMLE - The Association for Middle Level Education).
- Izvor: amle.org
- Photo by Avel Chuklanov on Unsplash
Ključne riječi
Učenicima katkad slučajno šaljemo i problematične poruke
OPASNE ŽIVOTNE LEKCIJE „Radite naporno i uspjet ćete” Nažalost, ne…
Studija otkriva da nastavnici provode više vremena ocjenjujući i planirajući nego u učionici
… otkriva da nastavnici provode više vremena ocjenjujući i planirajući…
Što smo naučili otkako smo postali učitelji
Sam OAKFORD [28], učitelj sedmog razreda pri Akademiji Bluecoat…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Sutra je novi dan.
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.