OŠ VIDOVEC

Projektna nastava: U potrazi za Ivanom

ponedjeljak, 24. lipnja 2019.

Učenici 6. razreda OŠ Vidovec svojim su razrednim izletom u Ivaninu kuću bajki u Ogulinu završili godišnji projekt U potrazi za Ivanom pod mentorstvom prof. Sanje Biškup.

Naime, ove se godine obilježava 80 godina od smrti hrvatskog Andersena, kako su zvali Ivanu Brlić-Mažuranić, autoricu Priča iz davnina, Čudnovatih zgoda šegrta Hlapića i drugih književnih djela.

Sve je počelo u Mjesecu hrvatske knjige, početkom školske godine, a aktivnosti su se održavale tijekom cijele školske godine.

Svrha je projekta bila motivirati učenike za čitanje općenito, a onda i za dodatno istraživanje i upoznavanje života i rada Ivane Brlić-Mažuranić, unuke bana Ivana Mažuranića.

Mjesec hrvatske knjigemanifestacija je koja već više od dva desetljeća uspješno promiče knjigu i čitanje kao društvenu vrijednost. U OŠ Vidovec obilježili su Mjesec knjige raznim aktivnostima. Ovogodišnja je manifestacija bila posvećena kulturnoj baštini. Glavna je tema bila Baš baština, a moto [U]čitaj nasljeđe! 

Uz to, glavni je motiv bio glagoljica kao posebnost hrvatske baštine, nacionalnog i kulturnog identiteta. Neke su aktivnosti bile vezane i za Ivanu Brlić-Mažuranić te njezinu obitelj.

Aktivnosti su se održavale u školskoj knjižnici, gdje su učenici, učitelji, djelatnici naše škole, ali i gosti iznenađenja sudjelovali u čitateljskom maratonu, tj. svakodnevnom glasnom čitanju prema mogućnostima, a u dogovoru s učiteljicom Ivanom Mrvelj, knjižničarkom. Čitala su se djela s temom baštine, kao i bajke Ivane Brlić-Mažuranić [Regoč, Šuma Striborova, Ribar Palunko i njegova žena, Kako je Potjeh tražio istinu, Jagor, Bratac Jaglenac i sestrica Rutvica, Sunce Djever i Neva Nevičica itd.]. Neka su od tih djela ekranizirana pa su učenici nakon čitanja mogli pogledati i filmske adaptacije, donijeti i neke svoje knjige ili filmove s temom baštine i ekranizirana djela Ivane Brlić-Mažuranić te uživati na dekicama.

Razrednici su sa svojim razredima na Satovima razrednika također obilježili Mjesec hrvatske knjige. U školskoj knjižnici čitali su legende, bajke ili ulomke iz romana, a mogli su sa svojim razredima sudjelovati i u nekoj od radionica:

  • GLAGOLJAŠKI STRANIČNICI [likovna radionica izrade knjižnih straničnika na glagoljici s temom Ivaninih likova ili naslova bajki]
  • GLAGOLJSKI NAKIT [likovna radionica izrade naušnica, narukvica, ogrlica, broševa s glagoljskim slovima Ivaninih bajki i likova];
  • RADIONICA STRIPA [izrada stripova prema Ivaninim bajkama]
  • NAŠE NOVE NASLOVNICE [ilustriranje naslovnica djela Ivane Brlić-Mažuranić]
  • PRIČAM TI PRIČU [stvaralačko prepričavanje djela I. Brlić-Mažuranić s unosom novog lika itd.]
  • BILA JEDNOM JEDNA…: a] literarna radionica stvaranja potpuno novih bajki ili legendi; b] jedan učenik započne bajku ili legendu, a svaki sljedeći dodaje novu izmišljenu rečenicu i ponavlja prethodne
  • POMIJEŠANE BAJKE: a] određujemo kojoj Ivaninoj bajci pripadaju izvučeni pojmovi i likovi; b] izvlačimo pojmove i likove te stvaramo nove bajke i legende
  • DRAMSKE IMPROVIZACIJE: a] monolog jednog Ivaninog lika po izboru; b] dramsko-scenska igra prema Ivaninim djelima.

Čitali su učenici, razrednici, učitelji, stručni suradnici, a veliko su iznenađenje za učenike bili ravnatelj škole Predrag MAŠIĆ te tajnica Nevenka ZAGOREC, koji su dobili pohvale za vrlo izražajno čitanje.

Radionice su vodili: Iva ŠARIĆ, učiteljica Likovne kulture, Zlatko CESAR, učitelj Fizike i Tehničke kulture, te Sanja BIŠKUP, učiteljica Hrvatskoga jezika i voditeljica Projekta.

U holu naše škole postavljena je izložba učeničkih radova nastalih na radionicama izrade straničnika na glagoljici, stripova i naslovnica djela prema bajkama Ivane Brlić-Mažuranić na glagoljici i glagoljskog nakita u različitim tehnikama.

U suradnji s učiteljicom Informatike, Ivankom LAJTMAN-LEŠNJAK, učenici su na satovima Hrvatskoga jezika dobili zanimljiv zadatak. Naime, trebali su pomoću kodova otkriti i zapisati pojmove iz života i rada Ivane Brlić-Mažuranić [npr. prvi ban pučanin, Ogulin, Slavonski Brod, Plaća, H. C. Andersen, Pećine, Srebrnjak, šegrt, Mokoš, Stribor], objasniti u kakvoj su vezi s književnicom te o tome raspravljati na satovima lektire.  Učenicima je to bio vrlo zanimljiv način rada, jer su morali samostalno otkrivati, povezivati, istraživati, zaključivati…

Učenici su zatim u skupinama istraživali jezik u Ivaninim bajkama, glagolska vremena, stilske figure, zastarjele riječi, likove iz slavenske mitologije itd.

Svaka je skupina dobila i dodatni zanimljiv i nadasve kreativan zadatak: trebali su napraviti rodoslovno stablo obitelji Mažuranić, lutkarsku predstavu prema bajci Jagor, naslovnice bajki, stripove, ugostiti Potjeha u televizijskoj emisiji i napraviti intervju itd.

Projekt su učenici završili u Ogulinu, Ivaninom rodnom mjestu, gdje su posjetili nagrađivani multimedijski i interdisciplinarni muzej Ivanina kuća bajki.

Muzej se smjestio u preuređenoj zgradi unutar renesansnoga kaštela Frankopan, u samoj jezgri bajkovitoga grada Ogulina, zavičaja bajke.

Učenici su uz stručno vodstvo razgledali muzej, sudjelovali u radionicama pogađanja predmeta iz bajki te tako slavili bajke i bajkovito stvaralaštvo ne samo Ivane Brlić-Mažuranić, već i svih svjetskih bajkopisaca.

Vezani članci
Školski portal: Škola u selu – škola u gradu

Škola u selu – škola u gradu

… i potrebu za kreativnijim nastavnim scenarijima u kojima je…

Školski portal: Tjedan bajki u našoj školi

Tjedan bajki u našoj školi

… brojne kreativne, literarne, dramske radionice i predstave u svrhu…

Školski portal: Učenici 8. razreda s tisuću se ždralova oprostili od osnovne škole

Učenici 8. razreda s tisuću se ždralova oprostili od osnovne škole

Nakon interpretacije lektirnog djela „Sadako hoće živjeti“ Karla Brucknera, učenici su…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…