SŠ ISIDORA KRŠNJAVOGA, NAŠICE ✿ SEDAM GODINA DJELOVANJA VOLONTERA

Pomaganje drugima oplemenjuje život

četvrtak, 26. rujna 2019.

Školski volonterski klub (ŠVK) i udruga Otvoreno srce djeluju u Srednjoj školi Isidora Kršnjavoga iz Našica već sedam godina. Svrha je ove izvannastavne aktivnosti poticanje i razvijanje volontiranja učenika u zajednici te senzibiliziranje…

Pomaganje drugima oplemenjuje život

…okruženja za suživot s osobama s posebnim potrebama, osobito s Downovim sindromom. Voditelji kluba – profesori mentori Snježana KRIŠTOFIK JURANIĆ (engleski i njemački jezik) te Anđelko CVIJETOVIĆ (sociologija i latinski jezik) uspostavili su izvrsnu suradnju na više područja i projekata. Odlaskom profesorice Snježane iz redovite nastave zbog obveza na izradi predmetnih kurikuluma, njezin kolega, profesor Anđelko, kaže nam da metodom doživljajne pedagogije i dalje razvija i njeguje odgoj i obrazovanje za život, uključivanjem i upoznavanjem djece sa sadržajima i aktivnosti međupredmetnih područja Građanskog odgoja, Poduzetništva i Zdravstvenoga odgoja, uz volontiranje i razvoj socijalne solidarnosti.

– Razvijamo svijest kod učenika kako zajedničkim snagama pokrenuti dobre inicijative te riješiti probleme i nedostatke javne politike lokalne zajednice, unatoč moralnoj i ekonomskoj krizi društva. Učenici se osposobljuju za konstruktivne građane zauzete za razvoj dobrobiti društvene zajednice. Uče se poduzetnosti. Doživljaj uspjeha u ovom području prenosi se na bolje učenje u drugim predmetima, jer je doživljeni uspjeh izvor motivacije – napominje Cvijetović.

OD BOLNICE DO AZILA ZA ŽIVOTINJE

Takvim učenjem i djelovanjem stječu znanja, vještine i stavove neophodne za cjeloživotno učenje. Istražuju, rješavaju probleme na pojedinim organizacijskim segmentima i na putu razvoja volontiranja, sve to timskim radom kao ključnim oblikom djelovanja te suradničkim učenjem i poučavanjem, javnim nastupima, radionicama i konkretnim aktivnostima odnosno projektima za opće dobro. Sinergijom volontera i učenika s Downovim sindromom i autizmom razvijaju kreativno suradničko učenje i interakciju. Mnogi su volonteri bili uključeni u vođenje evidencije i dokumentacije. Kao članovi organizacijskih grupa bili su voditelji programa i radionica te su se uvježbavali za kratke i argumentirane govore te javni nastup.

Za rješavanje financijskih problema razvijali su poduzetničke sposobnosti poučavanjem i osvješćivanjem članova za poduzetništvo i poslovnost. Za potrebe suradnje sa strukturama vlasti upoznavali su Ustav Republike Hrvatske i druge zakone kako bi ih koristili u rješavanju stvarnih životnih problema.

– Učenici volontiranjem u raznim ustanovama i institucijama razvijaju i komunikacijske vještine te pokazuju kućni odgoj i stupanj razvijenosti građanskih i moralnih vrlina – napominje njihov voditelj.

Tijekom godina volontiranja sudjelovali su u brojnim aktivnostima. Pomažu u svladavanju gradiva te asistiraju vršnjacima i mlađim učenicima u našičkim osnovnim školama. Volontiraju u našičkom Dječjem vrtiću „Zvončić”, zatim oslikavaju zidne plohe u Općoj županijskoj bolnici u Našicama te u našičkoj srednjoj školi. Volontiraju na Odjelu psihijatrije u radionicama „Mi vama – vi nama”. Pomažu u razredu s učenicima sa sindromom Down u OŠ „J. J. Strossmayera” iz Đurđenovca i u OŠ kralja Tomislava u Našicama. Prikupljaju hranu, odjeću, posteljno rublje i manji dječji namještaj za potrebite obitelji našičkoga kraja. Posjećuju azil za nezbrinute životinje u Osijeku, doniraju hranu, deke za životinje.

Među materijalno najzahtjevnijim aktivnostima bila je obnova srednjoškolskog igrališta te lobiranje u lokalnoj zajednici za podršku osvjetljavanja i rekonstrukcije igrališta.

POMOĆ UČENICIMA S DOWNOVIM SINDROMOM

Osobit značaj u djelovanju ŠVK ima projekt pod naslovom Volontiraj i ti!, koji razvijaju već šest godina. Kontinuiranim djelovanjem ostvarili su oko 20 tisuća volonterskih sati. Volontiraju u Općoj bolnici Našice, domaćini su Centru za Downov sindrom (DSC) iz Pule, čiji predstavnici i stručni tim održe edukativna predavanja i radionice na različite teme te sudjeluju u ljetnom Integracijskom volonterskom kampu u Puli. Tamo dvadesetak našičkih učenika volontera živi i pomaže osobama sa sindromom Down i autizmom desetak dana.

Na kraju jednogodišnjeg ciklusa volonteri dobivaju potvrdu DSC Pula da su stekli status osobnog asistenta osobama s Downovim sindromom.

– Za rad na području usmjerenog volontiranja nedostaje prikladan prostor u kojem bi se sustavno i kontinuirano razvijala skrb o osobama s Downovim sindromom. Na našičkom području ima ih dvadesetak, s autizmom tri osobe, a ukupno je na području grada 79 osoba s invaliditetom. Nedostaje prostor barem za poludnevni boravak osoba s invaliditetom, o kojima bi skrbilo ukupno 200 učenika naše škole učlanjenih u udrugu Otvoreno srce – objašnjava Cvijetović.

Njegova kolegica iz škole, profesorica hrvatskog Marija Pepelko dodaje kako učenici, suradnički raspoloženi, građanski osviješteni, poduzetni, volonterski iskusni, upozoravaju i vršnjake na potrebu darivanja svojega vremena i znanja bližnjima:

– Odustaju od dokolice i raznih ovisnosti, među kojima je i prevelika zauzetost tehnologijom. Roditelji osoba s posebnim potrebama rado i s povjerenjem prihvaćaju ponuđenu suradnju kako bi barem katkad mogli ostaviti svoje dijete na radionicama i u ugodnom društvu, gdje će se djeca socijalizirati, jer osobe s posebnim potrebama teže za zajedništvom, radnom i emotivnom interakcijom, integracijom i inkluzijom.

NEDOSTATAK PROSTORA ZA RAD

Jednogodišnji ciklus volonterskih aktivnosti počinje sa svakom nastavnom godinom, a posljednji projekt u kojem su sudjelovali bila je druga faza Programa Down 21 Plus – Zajedno u zajednici. Pokušava se riješiti problem trajnog prostora za rad volontera ŠVK i udruge Otvoreno srce, kako bi se osobama s invaliditetom u okviru lokalne zajednice osigurao prostor za druženje, edukacije, rehabilitaciju…

Zapravo je pomaganje osobama s Downovim sindromom jedna od ključnih aktivnosti ŠVK-a. Za učenike s Downom našički su volonteri organizirali radionice izrade i posluživanja kratkih jela i napitaka, radionicu socijalnog poduzetništva – izrada suvenirskih sapuna, pa i foto-boot radionicu šaljivog fotografiranja. Ukupno je 700 učenika i sugrađana surađivalo na različite načine s osobama sa sindromom Down te je postignuta integracija, inkluzija i vrijedna senzibilizacija lokalne zajednice za osobe s invaliditetom. 

– U svim ovim akcijama naši su volonteri mogli učiti o odgovornosti prema sebi, drugima, posebno prema skupini djece koja su često marginalizirana, zbog Downova sindrom, kako u školi tako i u lokalnoj zajednici. Razvili su senzibilitet i povećali znanje o djeci s poteškoćama pri učenju, shvatili uzroke i posljedice atipičnih oblika ponašanja, važnosti prevencije. Projekt volontiranja osim osjećaja odgovornosti i empatije pruža učenicima i profesionalne spoznaje. Osobito onima koji planiraju studirati socijalnu pedagogiju, socijalni rad, defektologiju, logopediju, psihologiju i srodne predmete. Pruža im mogućnost da steknu prva iskustva u radu s djecom s poteškoćama u ponašanju i razvoju. A to je možda i najveća dugoročna vrijednost aktivnog sudjelovanja u Školskom volonterskom klubu – zaključuje njihov voditelj, profesor Anđelko Cvijetović. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Napisao Branko Nađ  ]

.............................

Pozivamo vršnjake da se aktiviraju

 

 

Marija KORBAR

Sviđa mi se što u projektu Građanin učimo ne samo teorijski već praktično, za život. Vrijeme koje sam provela družeći se i pomažući osobama s invaliditetom naučila sam kako smo svi zapravo isti i kako su te osobe pune ljubavi i nježnosti, željne naše pažnje. Uživam u vremenu provedenom s djecom i osobama s invaliditetom, jer su posebni i jako mi je lijepo provoditi vrijeme s njima u zanimljivim radionicama. Željela bih nastaviti s volontiranjem i dalje raditi s potrebitima.

 

 

Zita NJEGOVANOVIĆ OCELIĆ

Volontirati znači darovati svoje vrijeme i trud bez novčane naknade da bi korist imali drugi kojima je pomoć potrebna. Obično su to najranjiviji članovi našeg društva, siromašni ili bolesni ljudi, ali i životinje bez doma. Volontiranje ne donosi materijalnu dobit, ali obogaćuje duhovno i volontera i društvo. Kada volontiramo postajemo članovi društva koji aktivno daju svoj doprinos da društvo bude bolje i humanije, da ljudi budu sretniji i da patnje bude manje, a to je dobar osjećaj. 

 

 

Tomislava MIKULIČIĆ

Volontiram jer smatram da je to stvarno humano – pomagati drugim ljudima, a ne tražiti ništa zauzvrat. Mnogim ljudima u našoj okolini male sitnice znače stvarno mnogo. Mislim da nema ništa ljepše nego razveseliti nekoga uz samo malo truda, kad prikupimo hranu i odjeću. Najviše me raduju radionice s učenicima sa sindromom Down.

 

 

 

 

 

Andreja CIBOCI

Volim pomagati osobama kojima je potrebna naša pomoć. Pomaganje drugima me usrećuje i ispunjava svaki dan. Lijepo je vidjeti osmijeh na nečijem licu za koji sam ja zaslužna. Nekome naše malo znači puno. Voljela bih u budućnosti još više volontirati.

 

 

Leona MIHALJEVIĆ

Volontiranje me ispunjava srećom i zadovoljstvom. Osjećam se korisno, jer mogu pomoći osobama kojima je pomoć potrebna. Posebno me veseli kad pomažem osobi s Downovim sindromom na radionici u drugome razredu u zanimanju pomoćni kuhar/slastičar. Preporučila bih i pozvala sve, tko god može, neka se uključi u volontiranje.

Vezani članci
Školski portal: Nagrađena i Natalija Kožić Lukačević iz Suhopolja, zaposlenica Školske knjige

Nagrađena i Natalija Kožić Lukačević iz Suhopolja, zaposlenica Školske knjige

Državnu nagradu za volontiranje u 2019., na prijedlog Nacionalnog odbora…

Školski portal: Natalija Kožić Lukačević dobitnica Državne nagrade za volontiranje

Natalija Kožić Lukačević dobitnica Državne nagrade za volontiranje

… koju dodjeljuje Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu…

Školski portal: Obilježili Mjesec ljubavi

Obilježili Mjesec ljubavi

… u sklopu izvannastavne aktivnosti Domaćinstva ljubavi pristupili s malo…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…