UVIJEK SE DRŽITE JEDNOG PRISTUPA UPRAVLJANJA UČIONICOM
Osobina koju posjeduje svaki odličan učitelj
Jednu osobinu dijele svi odlični učitelji. To nije nešto što možete uočiti, barem ne na prvi pogled, ali je svaki učenik u prisutnosti tog učitelja može instinktivno osjetiti.
To je nešto trajno, vrlo utjecajno i dio učiteljeve osobnosti.
Ugrađeno je u njihovo držanje i ponašanje. Integralan je dio svega što kažu i rade i ostaje s njima kamo god pošli. Najvažnije od svega, to im olakšava upravljanje ponašanjem u učionici više nego onima koji tu osobinu nemaju.
- Stoga, o čemu se radi?
- Riječ je o odlučnosti!
Učitelji koji su nesigurni ili dvoje o svom pristupu upravljanja učionicom uvijek imaju poteškoća. Zbog toga što se kontinuirano kolebaju kad su u pitanju sljedeće stvari:
- granice i ograničenja
- pravila i posljedice koje najbolje funkcioniraju
- način provođenja određene kazne
- razina buke ili pričanja koju bi trebali dopustiti u učionici
- način komuniciranja s problematičnim učenicima
- razina njihovih očekivanja.
To rezultira nedostatkom samopouzdanja i autoriteta koji im je potreban da bi utjecali na ponašanje i oblikovali ga.
Učenici znaju prepoznati strahove i slabosti kod svojih učitelja, čak i ako to leži duboko ispod njihove površine. Mogu to namirisati iz daljine. To se jednostavno osjeća u zraku, što je ujedno nagoviještaj neprimjerenog ponašanja.
Iako će oni koji su skloni neprimjerenom ponašanju definitivno iskoristiti ovu ranjivost učitelja, čak i učenici koji se uzorno vladaju mogu nenamjerno zastraniti u „siva područja”.
To je pojava koja je događa u svakoj učionici koju vodi neodlučan učitelj. Ona se također prenosi na roditelje, koji se obično žale, zahtijevaju i postaju agresivno nesretni.
Sve je to, naravno, iznimno stresno. Propitkivanje, nagađanje te briga o odlukama posebno je stresna i može iscrpiti vašu strast i entuzijazam za poučavanjem.
Važno je spomenuti da manjak odlučnosti nije nužno osobina ličnosti. Možete biti samopouzdani i čvrsti izvan učionice, a svejedno zbunjeni u učionici, što uvelike otežava poučavanje.
STOGA, KOJE JE RJEŠENJE?
Kako pretvoriti nesigurnost u sigurnost, neodlučnost i kolebljivost u potpunu i autoritarnu odlučnost?
UVIJEK SE DRŽITE JEDNOG PRISTUPA UPRAVLJANJA UČIONICOM.
Snažno vjerujem da je jasno definirana odgovornost u okruženju koje je ispunjeno ljubavlju, poštovanjem i ljubaznošću zapravo tajna pristojnog razreda – bez obzira na to gdje poučavali.
Ali čak i ako odaberete slijediti drukčiji plan upravljanja učionicom, bolje ćete proći ako se ne ulažete potpuno u to nego da ne budete dosljedni u provođenju svog plana.
Bolje je prihvatiti jednu metodologiju nego da slijedite vlastiti hibridni sustav ili pristup koji ne razumijete potpuno.
Kad se radi o učinkovitom planu upravljanja učionicom, vaše samopouzdanje, jasnoća i odlučnost pola su dobivene bitke – zbog toga što učenicima daju do znanja da ste vođa u kojeg se mogu pouzdati.
To ih smiruje, pozitivno djeluje na njihovu razdražljivost te im daje priliku da se opuste, smjeste i usmjere na učenje.
………………
NAPOMENA
- SAD: Blog Smart Classroom Management je projekt Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko bestsellera. Smart Classroom Management je jedan od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 000 pretplatnika.
- Izvor: smartclassroommanagement.com
Kako vas vaši hobiji mogu učiniti boljim učiteljem
Primjerice, dobitnici Nobelove nagrade u znanosti u većini slučajeva imaju…
Učitelji su najsretniji kad poučavaju
Primarna je funkcija učitelja poučavanje i u učionici ih nitko…
Zašto ne napuštam ovo zanimanje
STALNA POTRAGA ZA USAVRŠAVANJEM I POBOLJŠAVANJEM Danas sam definitivno bolji…