10 IZJAVA KOJE UČENICIMA POMAŽU DA SHVATE ŠTO JE MUDROST

Prepoznati ono što je doista vrijedno razumijevanja

ponedjeljak, 30. prosinca 2019.

Ovo je tema kojoj se može pristupiti iz raznih perspektiva, ali počet ću od „definicije” mudrosti: Mudrost je kad znate prepoznati ono što je doista vrijedno razumijevanja*.

Prepoznati ono što je doista vrijedno razumijevanja

Mudrost podrazumijeva shvaćanje vrijednosti koju nose ideje te stavljanje znanja u kontekst neznanja – odnosno shvaćanje granica znanja i vlastitog razumijevanja.

Učionice sve više nalikuju na akademska mjesta na kojima se isprepliću podatci, bodovi i uspješnost učenika. Kao mjesta učenja, učionice su obilježene brojkama, slovima i razinama jednako kao i znatiželjom, snovima, inovacijom ili razumijevanjem.

Ukratko, čini se da smo u današnjim obrazovnim sustavima stavili procese, politike i postupke ispred ljudi. A to uključuje i učitelje (kao anonimne upravljače „ciklusima učenja”) i učenike (kao dokaze kolektivnog uspjeha ili neuspjeha).

S time na umu, razvili smo četiri obilježja humanističke učionice te osmislili pozitivne izjave za svaku od ta četiri obilježja:

  • mudrost
  • inkluzija
  • zajedništvo
  • inovacija.

Uskoro ćemo objaviti pozitivne izjave i za ostala obilježja.

10 IZJAVA KOJE ĆE POMOĆI UČENICIMA DA SHVATE ŠTO JE MUDROST

Želite li postići ovu vrstu pomaka u svojoj učionici, evo nekoliko pozitivnih izjava.

  1. Cijenimo pitanja više nego odgovore.
  2. Shvaćamo kako naša perspektiva utječe na sve – primjerice na „stvarnost”. 
  3. Instinktivno uspoređujemo ono što znamo s onime što tek trebamo naučiti. 
  4. Vezu između nas i drugih smatramo složenom, važnom i podložnom stalnoj promjeni. 
  5. Pokušavamo shvatiti važnost onoga što učimo. 
  6. Znamo da naše razumijevanje počinje prepoznavanjem onoga što je vrijedno razumijevanja. 
  7. Predrasude prvo tražimo u vlastitom mišljenju, zatim u tuđem. 
  8. Cijenimo svoje vrijeme i svoje mjesto. 
  9. Prihvaćamo nesigurnost. 
  10. Pokušavamo umanjiti jaz između onoga što znamo i načina na koji živimo.

NAPOMENA

  • TeachThought  portal je posvećen podržavanju i obrazovanju poučavatelja i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. TeachThought primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže poučavateljima da usavrše vlastiti zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com

* https://www.teachthought.com/pedagogy/applying-the-404040-rule-in-your-classroom/

 

https://www.teachthought.com/critical-thinking/classroom-wisdom-10-statements-affirmation/

Vezani članci
Školski portal: Tajna „mudrih glava”

Tajna „mudrih glava”

Proces sijeđenja uzrokuje nagomilavanje vodikova peroksida zbog trošenja i oštećenja…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…

Školski portal: Brz način da smirite svoj razred

Brz način da smirite svoj razred

Također ćete primijetiti veću zahvalnost, povjerenje te želju učenika da…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…