KAKO RODITELJI KOJI PRECJENJUJU SVOJU DJECU UTJEČU NA NJIH
Zašto je moje dijete bolje od tvojega?
Roditelji pretjeranim hvaljenjem svoje djece, temeljenim na nepokolebljivu vjerovanju u urođenu superiornost njihovih potomaka umjesto na objektivnijim kriterijima, čine djeci više štete nego koristi…
… pokazalo je nedavno istraživanje u časopisu Social Social Psychology, pod naslovom „Moje je dijete Božji dar čovječanstvu”.
Otrježnjujući naslov studije objašnjava potrebu razvoja ljestvice koja mjeri opseg roditeljskog precjenjivanja koji se opisuje kao pogled nepotkrijepljen dokazima kao što su rezultati testiranja i posebno prevladava kod narcisoidnih roditelja koji svoju djecu smatraju svojim „prirodnim nastavkom”.
Oni precjenjuju njihovo znanje i inteligenciju te ih smatraju darovitijima nego što to mjerenje njihova kvocijenta inteligencije kaže. Žele da se njihova djeca ističu među drugom djecom i pretjerano ih hvale u stvarnim životnim situacijama, što utječe na njihovu socijalizaciju i odnose s vršnjacima.
Roditeljski osjećaj superiornosti pridonosi vlastitoj narcisoidnosti, ali ih u stvarnosti sramoti. Moj mi je sin, kad je bio tinejdžer, rekao:
„Grozno je kad ti svakodnevno ponavljaju koliko potencijala imaš. Nakon nekog se vremena prestaneš truditi, jer shvatiš da ionako ne možeš ispuniti njihova očekivanja.”
U ovoj studiji raznovrsnog uzorka američkih roditelja i odgovarajućeg uzorka nizozemskih roditelja roditeljsko precjenjivanje nije bilo u skladu sa stvarnim roditeljskim vještinama ili njihovim osobinama.
Obavijestiti roditelje da njihova djeca nisu ništa inteligentnija ni uspješnija od druge djece i predložiti im kako bi trebali realnije procijeniti njihove vještine, talente i znanje škakljiv je posao.
Način na koji roditelji reagiraju može vam opisati bilo koji školski pedagog:
„Oni jednostavno ne žele čuti kad im kažete da njihova djeca, iako su njima posebna, nisu ništa bolja i ne pripada im više pažnje nego drugoj djeci.”
Ljestvica temeljena na znanstvenim kriterijima i studija koja je potvrđuje implicira ne samo na vjerovanje i ponašanje roditelja već i na razumijevanje pojma „darovit” i njegova značenja u obrazovnom okružju.
Nedavni potez gradonačelnika New Yorka koji je odbacio koncept darovitosti i vjerovanje da darovita djeca zaslužuju posebnu pažnju u javnim školama govori o potrebi definiranja te riječi i važnosti pitanja tko bi je trebao definirati.
Želite li znati kako ljudi definiraju darovito dijete, pitajte školske pedagoge i reći će vam kako ta definicija glasi: „To je moje dijete.”
..................
NAPOMENA
- SAD: Psychology Today – časopis posvećen omiljenoj temi svih nas, nama samima.
- Izvor: psychologytoday.com
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…
Brz način da smirite svoj razred
Također ćete primijetiti veću zahvalnost, povjerenje te želju učenika da…
YouTube kanali za učitelje matematike i učenike
… obrazovnog videosadržaja koji će vam pomoći pri poučavanju matematike…