KAKO LJEPLJIVI PAPIRIĆI POMAŽU DA POBOLJŠAMO RAZUMIJEVANJE

Poticanje suradnje i bolji protok povratnih informacija

petak, 10. siječnja 2020.

Iako se ljepljivi papirići u učionici obično upotrebljavaju za označavanje ili dodavanje bilježaka na tekstove, poticanje suradnje i bolji protok povratnih informacija, u tekstu možete pronaći nekoliko alternativnih strategija…

Poticanje suradnje i bolji protok povratnih informacija

… koje unaprjeđuju nastavu ili interdisciplinarne aktivnosti u srednjoškolskim učionicama koje uz pomoć ljepljivih papirića svih oblika, boja i veličina poboljšavaju razumijevanje kod učenika.

01 / STRATEGIJA SAŽIMANJA „TARZAN/JANE”

Sažetak „Tarzan/Jane”

■ tekstu (fikcijskom ili nefikcijskom) s mnogo odlomaka brojkama označite svaki odlomak.

■ Pripremite ljepljive papiriće za svakog učenika; veličina bi učeniku trebala omogućiti da na njemu sažme svaki odlomak teksta.

■ Nakon što su učenici označili jednak broj ljepljivih papirića kao i odlomaka, trebaju napisati kratki sažetak za svaki odlomak.

■ Potom trebaju prikupiti ljepljive papiriće i posložiti ih u nizu (prema brojevima).

■ Naposljetku, neka učenici u skupinama ponude proširene usmene sažetke u sklopu prepričavanja priče (Ja Tarzan, ti Jane) za svaki odlomak. 

 02/ STRATEGIJA „PITAM SE”

Strategija prije čitanja / poslije čitanja: 

PRIJE ČITANJA: predstavite temu.

■ Koristeći se ljepljivim papirićima, neka učenici napišu pitanja poput „Pitam se je li…” ili misli koje bi mogle proizaći iz teme.

■ Prikupite sve papiriće.

POSLIJE ČITANJA: nakon što završite čitanje, stavite sve ljepljive papiriće na isto mjesto.

■ Formirajte stupce: „Pitam se je li... – odgovoreno” te „Pitam se je li... – neodgovoreno”.

■ Neka učenici razvrstaju odgovorena i neodgovorena pitanja stavljajući ih u odgovarajuće stupce.

■ Uzmite neodgovorena pitanja i odredite koje su informacije još potrebne da bi učenici mogli odgovoriti na njih.

03 / STRATEGIJA „SVEDITE NA / PRECIZIRAJTE”

Dva vrlo slična načina na koje učenici mogu rezimirati tekst. 

SVEDITE NA

Ova prva aktivnost zahtijeva ljepljive papiriće različitih veličina. 

■ Zamolite učenike da na najveće ljepljive papiriće napišu sažetak teksta (fikcijski ili nefikcijski).

■ Zatim neka na druge po veličini papiriće napišu još jedan sažetak prijašnjeg sažetka.

■ Nastavite na ovaj način sa sve manjim ljepljivim papirićima, vodeći brigu o tome da učenici pišu slovima iste veličine.

  PRECIZIRAJTE

  1. Nakon čitanja teksta (fikcijskog ili nefikcijskog) sažmite svaki odlomak u jednoj rečenici.
  2. Zatim sažmite sve rečenice u jednu rečenicu.
  3. Naposljetku, sažmite rečenicu u jednu riječ.

04 / STRATEGIJA „ZALIJEPITE LJEPLJIVI PAPIRIĆ NA... SLIKU”

Učitelj projicira sliku ili tekst na ploču i traži od učenika da pojedinačno ili u skupinama napišu pisane odgovore/komentare/objašnjenja koje zatim lijepe na odgovarajuće područje:

■ matematika: lijepljenje papirića s odgovorom na odgovarajuću točku grafikona, uz objašnjenje

■ povijest: lijepljenje papirića s odgovorom na povijesni lik/kartu/infografiku sa sažetim objašnjenjem

■ engleski: lijepljenje papirića s napisanom rečenicom ili dvjema o jednom aspektu opisne slike u određenom tekstu ili analiza prezentacijskog uređaja u medijskom tekstu

 ■ u svim predmetnim područjima: višestruki odgovori koji mogu produbiti kvalitetu analize. 

05 / STRATEGIJA „STANICE ZA RASPRAVU”

U strategiji „stanice za raspravu” postoje natuknice za poticanje rasprave na raznim mjestima diljem učionice (stolovi, zidovi itd.). Dok učenici posjećuju svaku točku s natuknicom, mogu davati ideje drugim učenicima. Možda će biti potrebno nekoliko krugova kako bi svi učenici vidjeli sve komentare.

■ Učenici dobivaju ljepljive papiriće.

■ Posjećuju sva označena mjesta u prostoriji i ostavljaju svoje ideje na ljepljivim papirićima.

■ Međusobno dijele ljepljive papiriće s idejama i komentarima tijekom nekoliko krugova obilaska učionicom.

Moguće natuknice mogu biti postavljene kao:

■ ogledi testova

■ etičke rasprave

■ istraživanje novog materijala

■ analiziranje književnosti. 

 

 

06 / STRATEGIJA POGODI TKO/ŠTO/GDJE?

■ Napišite ključnu riječ / ime lika / koncept na ljepljivi papirić.

■ Stavite ljepljivi papirić na učenikovo čelo ili leđa.

■ Učenici mogu postavljati ograničen broj pitanja (ovisno o veličini skupine, neka broj pitanja bude što manji) prije nego što pogode izraz/temu na ljepljivom papiriću.

BONUS:

■ Ova zabavna grupna aktivnost može pomoći učenicima da poboljšaju svoje vještine postavljanja pitanja te potaknu raspravu da bi se prisjetili ključnih informacija.

 …………………….

NAPOMENA

  • SAD: ThoughtCo jedna je od deset najboljih informacijskih mrežnih stranica usmjerena na obrazovni sadržaj koji su osmislili stručnjaci, a ima više od 13 milijuna korisnika.
  • · Izvor: thoughtco.com
Vezani članci
Školski portal: Pisanje bilježaka može biti skrojeno prema pojedinom učeniku

Pisanje bilježaka može biti skrojeno prema pojedinom učeniku

… nevjerojatno je lako izgubiti fokus pri slušanju dugih, neprekinutih…

Školski portal: Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…

Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava bez uljepšavanja komunicirati probleme…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…