PROMATRANJE TUĐIH LEKCIJA PREČESTO UTJEČE NA KRHKO SAMOPOUZDANJE MNOGIH UČITELJA

Zašto je poučavanje mnogo više od težnje za savršenom lekcijom

utorak, 21. siječnja 2020.

Jedan od mojih iskusnih kolega nedavno je u svojoj učionici imao administratora koji je promatrao njegovu lekciju. I ostao je vrlo zbunjen nakon toga. Naime, administrator je tu njegovu lekciju promatrao već treći put...

Zašto je poučavanje mnogo više od težnje za savršenom lekcijom

– ovog ju je puta ocijenio „izvanrednom”, prethodni put „dobrom”, a prvi put pak „neodgovarajućom”.

Ista lekcija?

Možda i ne.

Međutim, poanta je u tome da je svako promatranje temeljeno na onome što promatrač vidi u tih nekoliko minuta. To je vrlo subjektivno i temeljeno na teoriji da bi oni koji promatraju sami mogli proizvesti zaista „izvanredne” lekcije. 

Promatranjem lekcije primjećuje se tek djelić onoga što nastavnik zaista radi iz dana u dan.

A ipak, kad posjetitelji stignu, od učitelja se očekuje da odradi „savršenu lekciju”.

Promatranje lekcije može biti vrlo negativan element poučavanja, ali se rijetko takvim smatra.

Obično predstavljeno kao pozitivan proces, promatranje prečesto utječe na krhko samopouzdanje mnogih učitelja.

Učitelj se ne raduje pozitivnim povratnim informacijama, već razbija glavu negativnim stvarima.

Učitelji uvijek teže savršenstvu, iako je ono u stvarnosti nemoguće.

ŠTO ČINI DOBRU LEKCIJU?

U tekstu ćete pronaći određene elemente izvrsnih lekcija:

  • dijeljenje visokih očekivanja radi uspjeha
  • pokazivanje izvrsnog poznavanja predmetnog područja
  • sposobnost učinkovite komunikacije
  • diferencijacija u školama
  • uključivanje i motiviranje svih učenika
  • izgradnja samostalnih i ustrajnih učenika
  • kontinuirana procjena naučenoga i poznavanje načina rada temeljenog na prethodnom znanju
  • pronalaženje izazova za najsposobnije učenicima i davanje podrške najranjivijima
  • primjena tehnologije u svrhu učenja
  • prikladna uporaba pomoćnika u nastavi radi napretka u određenoj lekciji
  • učinkovito upravljanje učionicom.

Sve ovo zvuči prilično jednostavno, ali u stvarnosti poučavanje ima niz varijabli koje su prisutne u svakoj lekciji: djecu.

ODNOSI UČITELJA I UČENIKA

U svakoj je lekciji najvažnije da prepoznamo individualnost učenika. Ako to ne možemo napraviti, tad sve ostalo postaje nevažno.

I pogodite što? Promatrači obično ne vide rad koji ulažemo u stvaranje tih odnosa.

Naravno, postoji legitimna potreba za promatranjem lekcija. Ali sadašnji model samo tjera učitelje da teže savršenoj lekciji.

Žao mi je što moram razočarati promatrače lekcija, ali poučavanje je mnogo više od toga.

………………

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by fotografierende on Unsplash
Vezani članci
Školski portal: Promatranje vlastitog razreda u radu s drugim učiteljem može nam pomoći

Promatranje vlastitog razreda u radu s drugim učiteljem može nam pomoći

…ocjenjivanje, procjenu, upravljanje ponašanjem te na suradnju s roditeljima, stoga…

Školski portal: Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…

Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava bez uljepšavanja komunicirati probleme…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…