KAKO POTAKNUTI NAJMLAĐE NA ISTRAŽIVANJE

Malim istraživačima bomboni kao nagrada za „otkriće”

srijeda, 22. siječnja 2020.

U učenicima treba potaknuti oduševljenje. Najsretnija sam kad u njihovim očima vidim žar i želju da neku aktivnost ponovimo. Zbog toga sam prije nekoliko godina u svojoj školi pokrenula skupinu Mali istraživači.

To je izvannastavna aktivnost koja jednom tjedno okuplja dvadesetak učenika od prvog do četvrtog razreda. Na svakom susretu zajedno radimo dva-tri pokusa. Učenici rade u skupinama ili u parovima.

Obično im ispričam neku izmišljenu ili stvarnu, meni problematičnu životnu situaciju. Učenici uživaju čuti priču i nastaje pomalo napeta atmosfera u kojoj ja njih molim za pomoć.

Oni su mali znanstvenici koji mi određenim pokusima mogu pomoći da dođem do rješenja svog problema. Samostalno rade i tijekom rada predviđaju što će se dogoditi, ali i prate što se događa. Iako ih je možda previše za takav način rada i velik dio čine učenici prvih razreda, jako su zainteresirani pa slijede priču i sve upute.

Tijekom radionica najvažnije mi je izazvati njihovu znatiželju. Potičem ih na postavljanje pitanja i motiviram na međusobnu raspravu u parovima i skupinama. Uče se izlagati svoja razmišljanja i zaključke i slušaju svoje sugovornike.

Najsretnija sam kad čujem da su neke pokuse ponovili kod kuće. To znači da im je bilo jako zanimljivo i da žele i sami istraživati i promatrati. Uključeni smo i u eTwinningov projekt Pokusi su nova fora. Ideju i motivaciju za projekt dala je učiteljica Sandra VUK, kolumnistica Školskog portala, a pokrenule smo ga Petrunjela KRAJAČIĆ i ja.

Ova izvannastavna aktivnost izvrsna je za razvijanje kritičkog mišljenja i logičkog zaključivanja.

Prva radionica ove godine bila je detektivska. Postali smo detektivi i uz pomoć „znanstvenih metoda” otkrili kradljivca bombona iz naše učionice. Mjerili smo otiske cipela i otkrivali tko je sve bio u učionici. Na poleđini otisaka prstiju „nevidljivim” voskom pisalo je ime vlasnika tog otiska.

Na kraju smo osobu koja je pojela bombone otkrili tako što smo prazan papir grijali nad svijećom pa su se pojavila slova (bila su ispisana limunovim sokom). Bilo je jako uzbudljivo i zanimljivo otkriti kradljivca! Na kraju smo se svi zasladili bombonima.

………….

Sanela ŠKEVIN, učiteljica razredne nastave | OŠ Ivana Gundulića, Zagreb

Vezani članci
Školski portal: Priprema, pozor... matematika

Priprema, pozor... matematika

Matematičke igre u kojima će biti aktivan cijeli razred upravo…

Školski portal: Moderna bajka

Moderna bajka

MODERNA BAJKA  ……….  o O o  ………. IGROKAZ NAPISALA: Sanela…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…