KAKO POTAKNUTI NAJMLAĐE NA ISTRAŽIVANJE
Malim istraživačima bomboni kao nagrada za „otkriće”
U učenicima treba potaknuti oduševljenje. Najsretnija sam kad u njihovim očima vidim žar i želju da neku aktivnost ponovimo. Zbog toga sam prije nekoliko godina u svojoj školi pokrenula skupinu Mali istraživači.
To je izvannastavna aktivnost koja jednom tjedno okuplja dvadesetak učenika od prvog do četvrtog razreda. Na svakom susretu zajedno radimo dva-tri pokusa. Učenici rade u skupinama ili u parovima.
Obično im ispričam neku izmišljenu ili stvarnu, meni problematičnu životnu situaciju. Učenici uživaju čuti priču i nastaje pomalo napeta atmosfera u kojoj ja njih molim za pomoć.
Oni su mali znanstvenici koji mi određenim pokusima mogu pomoći da dođem do rješenja svog problema. Samostalno rade i tijekom rada predviđaju što će se dogoditi, ali i prate što se događa. Iako ih je možda previše za takav način rada i velik dio čine učenici prvih razreda, jako su zainteresirani pa slijede priču i sve upute.
Tijekom radionica najvažnije mi je izazvati njihovu znatiželju. Potičem ih na postavljanje pitanja i motiviram na međusobnu raspravu u parovima i skupinama. Uče se izlagati svoja razmišljanja i zaključke i slušaju svoje sugovornike.
Najsretnija sam kad čujem da su neke pokuse ponovili kod kuće. To znači da im je bilo jako zanimljivo i da žele i sami istraživati i promatrati. Uključeni smo i u eTwinningov projekt Pokusi su nova fora. Ideju i motivaciju za projekt dala je učiteljica Sandra VUK, kolumnistica Školskog portala, a pokrenule smo ga Petrunjela KRAJAČIĆ i ja.
Ova izvannastavna aktivnost izvrsna je za razvijanje kritičkog mišljenja i logičkog zaključivanja.
Prva radionica ove godine bila je detektivska. Postali smo detektivi i uz pomoć „znanstvenih metoda” otkrili kradljivca bombona iz naše učionice. Mjerili smo otiske cipela i otkrivali tko je sve bio u učionici. Na poleđini otisaka prstiju „nevidljivim” voskom pisalo je ime vlasnika tog otiska.
Na kraju smo osobu koja je pojela bombone otkrili tako što smo prazan papir grijali nad svijećom pa su se pojavila slova (bila su ispisana limunovim sokom). Bilo je jako uzbudljivo i zanimljivo otkriti kradljivca! Na kraju smo se svi zasladili bombonima.
………….
Sanela ŠKEVIN, učiteljica razredne nastave | OŠ Ivana Gundulića, Zagreb
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Sutra je novi dan.
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.