MIŠLJENJE: JESU LI OCJENE ZASTARJELE?
4 argumenta protiv ocjena
„Ocjene su odličan način da djecu potaknemo na učenje.” Ovo je pravilo dobro funkcioniralo prije sto godina. Sve više stručnjaka vjeruje da su ocjene zastarjele i ne pobuđuju kod mladih želju za stjecanjem znanja.
Evo mišljenja Dmitrija VOLOŠINA, tvorca obrazovne platforme Otus. Ovo su njegova četiri argumenta protiv ocjena.
■ Ocjene potiču sukob. ■ Moderna je ocjena samo prilika da se Vasja usporedi s Petjom. Čemu služi natjecanje u školi? Kako bi se Petja smatrao boljim od Vasje? Možda Vasji treba prenijeti gradivo na drukčiji način ili mu dati više vremena za razmišljanje pa će i on dobiti dobru ocjenu. Vološin je uvjeren da je suvremenoj školi potrebna suradnja, a ne suparništvo.
■ Ocjene stvaraju ideal ondje gdje ne postoji. ■ Svrha je sustava bodovanja provjeriti ispunjava li učenik zadanu normu. Nije važno ima li četiri boda od pet ili osam od dvanaest, to je još uvijek određen postotak zadovoljavanja norme. Sustav ocjenjivanja podrazumijeva prisustvo idealne opcije za izvršavanje svakog zadatka kojoj treba težiti. Nepotrebno je reći da je takav sustav potpuno neprikladan za ocjenjivanje kreativnog rada. Nema idealnog eseja iz povijesti, eseja o književnom djelu, pa čak ni istraživanja iz fizike. U središtu je svega kreativna misao, a ideal kreativnosti ne postoji.
■ Ocjene mogu biti razlog za odustajanje. ■ Ocjene katkad izazivaju želju da ih izbjegnemo. Roditelji za jedinice grde žešće nego što hvale za petice. I ovdje djeluje osnovna logika: ako postoji mogućnost da dobijete jedinicu iz rada, onda je bolje da ga ne pišete. Tako nastaju lukavi „hitni slučajevi” pred ispit. Glavni je razlog izostajanja s nastave strah od loše ocjene, a ne lijepo vrijeme u gradu. Potrebno je, prije nego što počnete grditi dijete zbog trojke, razmisliti o tome zašto ono ide u školu. Zbog petice ili zbog znanja? A to su dvije različite stvari.
■ Ocjene ne uče griješiti. ■ Ovdje je sadržan mnogo ozbiljniji problem od izostajanja s nastave. Kod nas je najbolji učenik onaj koji najmanje griješi. Škola kažnjava pogreške. Prema Vološinu, ovo stvara temeljnu kontradikciju ideje o učenju. „Da biste naučili, morate pogriješiti. Drukčije ne ide. Učenik napiše rad, odnese ga učitelju i on kaže: 'Dobro si napisao, ali ja bi ovdje i ovdje napisao tako i tako.' Tako se uči. A nama škola od samog početka oduzima pravo i na najmanje pogreške.”
..................
NAPOMENA:
- RUSIJA: 7ya.ru – portal s tematikom vezanom za obitelj i obrazovanje.
- Izvor: 7ya.ru
Ključne riječi
Kako se nositi s učenikom čije se ocjene [i ponašanje] pogoršavaju
No ako ste poput većine učitelja vaša bi očekivana reakcija…
Tri glavna razloga zašto su ocjene loše za obrazovanje
Danas, međutim, suprotnost ne može biti veća. Ocjene su temelj…
Jesu li domaća zadaća i ocjene potrebni u prvom razredu?
Natalija, ovo što ste napisali vječito je pitanje roditelja prvašića.…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Sutra je novi dan.
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.