KOLIKO JE CIJENJEN UČITELJ

Indonezija peta u svijetu po statusu učitelja

srijeda, 5. veljače 2020.

Prema međunarodnom izvještaju, učitelje u Indoneziji javnost iznimno cijeni i poštuje. Indonezija je peta zemlja prema posljednjem Indeksu globalnog statusa učitelja (GTSI)…

Indonezija peta u svijetu po statusu učitelja

… i na višem je mjestu od bilo koje druge europske ili američke zemlje.

 

Istraživači su anketirali ljude u 35 zemalja kako bi istražili stavove prema učiteljima i poučavanju, i to pomoću sljedećih pitanja:

  • Koje zanimanje ima sličan status kao i učiteljsko?
  • Smatrate li da učenici poštuju učitelje?
  • Biste li potaknuli svoje dijete da postane učitelj?
  • Što mislite, koliko učitelji sati tjedno rade?
  • Koliko bi učitelji trebali biti plaćeni?

Poredak iz 2018. koji je objavila Zaklada Varkey pokazuje da su, baš kao i 2013., učitelji u Kini imali najviši status (indeks 100), a slijede Malezija (93.3), Tajvan (70.2), Rusija (65) i Indonezija (62.1). Zemlje koje zauzimaju posljednjih pet mjesta bile su Argentina (23.6), Gana (18.9), Italija (13.6), Izrael (6.6) te Brazil (1).

U jednome od pitanja od sudionika se tražilo da rangiraju osnovnoškolske i srednjoškolske učitelje te ravnatelje u usporedbi s 11 drugih zanimanja prema tome kakvo poštovanje uživaju u svojim zemljama.

OSTALA ZANIMANJA: liječnici, medicinske sestre, knjižničari, političari, socijalni radnici, mrežni dizajneri, policajci, inženjeri, odvjetnici, računovođe i menadžeri.

U Indoneziji je 1000 ljudi reklo da je nastavničko zanimanje najsličnije socijalnom radu (24 posto) ili radu u knjižnici (21 posto).

Manje popularni odgovori uključivali su sličnost s medicinskim sestrama (15 posto), liječnicima (10 posto) te političarima (4 posto).

U samo su tri zemlje – Kini, Rusiji i Malezijiispitanici poučavanje usporedili sa zanimanjem liječnika.

Indonežani su svoj obrazovni sustav ocijenili sa 6.98 od 10, što je šesta najviša ocjena od 35 zemalja. Istraživači kažu da je to u proturječju s učeničkim postignućem – Indonezija je 27. na PISA-inim ljestvicama.

Na pitanje kako učenici doživljavaju svoje učitelje, 66 posto sudionika u Indoneziji reklo je kako smatra da učenici poštuju svoje učitelje – što je peti najviši postotak među 35 zemalja, iza Gane (70 posto), Indije (77 posto), Ugande (79 posto) i Kine (81 posto). Inače, svjetski je prosjek 36 posto.

„Diljem Europe učenici mnogo manje poštuju svoje učitelje u usporedbi s učenicima u Aziji, Africi i na Bliskom istoku. U većini europskih zemalja koje su sudjelovale u ispitivanje više je sudionika smatralo da učenici ne poštuju učitelje”, piše u izvještaju GTSI.

Unatoč tome što jako cijene svoje učitelje, Indonežani su bili podijeljena mišljenja u vezi s time je li poučavanje zanimanje kojem bi preporučili svojoj djeci. Tek 32 posto sudionika reklo je da bi „definitivno” ili „vjerojatno” potaknulo svoju djecu da odaberu učiteljsku struku, a 29 ih je posto reklo da to „vjerojatno” odnosno „sigurno” ne bi učinili.

Istraživači kažu da su kod ovog pitanja postojali „bitni kontrasti” među zemljama. Dok više od 50 posto roditelja u Kini, Indiji, Gani i Maleziji pruža pozitivnu podršku svojoj djeci, samo manje od 8 posto roditelja potaknulo bi svoju djecu da se školuju za zvanje nastavnika u Izraelu i Rusiji.

Kad se radi o tome koliko vremena tijekom polugodišta nastavnici rade (uključujući i vrijeme izvan škole ocjenjujući i planirajući), izvještaj kaže da u svim zemljama osim u Indoneziji, Finskoj, Italiji i Kini javnost sustavno podcjenjuje učiteljski rad – često za više od 10 sati tjedno. Indonežani procjenjuju da učitelji rade 33,6 sati tjedno, u usporedbi s 31,9 sati koliko učitelji u Indoneziji zaista rade.

………………………..

NAPOMENA

  • TEACHER je portal Australskog vijeća za istraživanje obrazovanja (ACER), neprofitna organizacija koja ne ovisi o vladi i obrazovnom sustavu.
  • Izvor: teachermagazine.com.au
Vezani članci
Školski portal: Koliko vrijedi dobar učitelj u javnoj školi

Koliko vrijedi dobar učitelj u javnoj školi

… i velikom dobiti u budućem životu tih učenika. Ipak,…

Školski portal: Od nadzornika do poučavatelja

Od nadzornika do poučavatelja

Sad se od nastavnika očekuje da stvore kreativnu i produktivnu…

Školski portal: Biti seoski učitelj

Biti seoski učitelj

Koliko god se gradske škole žale na skroman proračun, one…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…