OŠ IVANA GUNDULIĆA, ZAGREB
Kako djeci približiti pojam gospodarstva
Prije desetak godina odlučila sam svoje učenike svake godine voditi na izvanučioničnu nastavu u neku tvornicu. U trećem razredu osnovne škole odjednom se pojavljuje mnoštvo pojmova koji učenicima nisu poznati.
Pogotovo je to očito u nastavi Prirode i društva pa pojmovi kao što su industrija, prosvjeta, zavičaj, gospodarstvo, ratarstvo lebde nad malim glavama poput nekih mističnih riječi.
Ako se preko tih pojmova samo prijeđe, ako ih se samo izgovori i pročita, oni i dalje ostaju vrlo nejasni. U tom trećem razredu gotovo se svaki sat pojavljuje po nekoliko takvih pojmova koji se stavljaju u određeni kontekst u kojem se podrazumijeva razumijevanje tih pojmova.
Poznato je da je iz generacije u generaciju dječji rječnik sve oskudniji pa te pojmove treba što zornije objasniti, prikazati.
Zbog toga, kad god sam u prilici, učenike poučavam izvan učionice, putem timskog rada i projektne nastave te uz istraživačku nastavu.
…………
- TREĆI RAZRED
- NASTAVNA CJELINA: Gospodarstvo zavičaja
- NASTAVNE JEDINICE: Gospodarske djelatnosti zavičaja,
- Gospodarstvo i zaštita okoliša
- Odgojno-obrazovni ishod
- PID OŠ C.3.3.
…………
Sad smo treći razred i dosad smo bili u tvornicama Cedevita i Kraš. Učenicima se najprije kratko predstavi tvornica i njezini proizvodi. Zatim ih se stavlja u ulogu tehnologa koji degustiraju i ocjenjuju kvalitetu određenih proizvoda koristeći se svim osjetilima.
Razgovara se i o zaštiti okoliša i o brizi o održivom razvoju. Učenici zatim obilaze proizvodne pogone. U prilici su vidjeti kako izgleda prava tvornica, ljude koji rade u tvornici, ali i robote koji na mnogim mjestima u tvornici zamjenjuju ljude.
Poslije razgovaramo o tome jesu li bolji radnici ljudi ili roboti i koje su prednosti, a koji nedostatci jednih i drugih.
Na satu likovne kulture smišljamo i crtamo svoje robote, a kasnije i pišemo što bi taj robot mogao raditi. Sljedeće godine planiramo posjetiti tvornicu Dukat.
Učenici se na taj način upoznaju s poduzetništvom koje je kao međupredmetna tema uvršteno su u sve cikluse i sve nastavne predmete i izvannastavne aktivnosti od najranije dobi.
Važno je povezati školu, gospodarstvo, tržište rada i lokalne zajednice s posebnim naglaskom na iskustveno učenje te razlikovati i istraživati pojedina zanimanja.
………..
Sanela ŠKEVIN, učiteljica razredne nastave u OŠ Ivana Gundulića, Zagreb
………..
Dugogodišnja učiteljica škole u srcu Zagreba. Za sebe mogu reći da volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svaki tjedan izvode neke pokuse, pripremam učenike za LIDRANO, pišem igrokaze. Obožavam projekte Erasmus+ i eTwinning.
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
Sutra je novi dan.
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.