TRI RAZLOGA ZBOG KOJIH BISTE TREBALI PRIGRLITI „OBRNUTO UČENJE”
Učenje počinju kod kuće, a produbljuju ga u učionici
Učenik počinje učiti novi koncept na satu matematike izlaganjem koje je sam pripremio. Njegovo je izlaganje odlično: koristi se videoisječcima, ispravnim i pogrešnim primjerima te čak objašnjava novi koncept na tim primjerima.
Zatim postavlja pitanje i radi stanku prije nego što odabere učenika koji će odgovoriti. Međutim, dok pogledom pretražuje učionicu, svi njegovi kolege gledaju u pod. To nije reakcija kojoj se nadao.
U čemu je ovaj učenik pogriješio? Možda u tome što je počeo – od početka.
Kako to obrnuti?
Mi znamo kako učenje u učionici obično funkcionira: učenicima je predstavljen novi sadržaj, a oni zatim produbljuju svoje znanje kod kuće s dodatnim zadatcima. „Obrnuto učenje” (eng. flipped learning) naziv je iste radnje, ali u suprotnome smjeru. Naime, učenici počinju svoje učenje kod kuće, a zatim ga produbljuju u učionici.
S novim modelom na nastavu već stižu s određenim znanjem te se čak mogu i unaprijed okušati u nekom ispitnom pitanju – što učitelj onda može iskoristiti za razvijanje njihovih vještina.
To znači da učitelji postaju oni koji podupiru, nadgledaju i razvijaju znanje i vještine učenika umjesto da ih njima samo obasipaju.
Oni imaju vremena pozabaviti se pitanjima učenika u učionici i razviti vještine dubljeg razmišljanja.
- Što stoji iza obrnutog učenja?
Postoji sve više istraživanja o obrnutom učenju koja donose val podrške ovom pristupu.
Obrnuto učenje promiče i razvija samostalno učenje te potiče učenike da preuzmu vlasništvo nad svojim obrazovanjem.
Istraživanja su pokazala da obrnuto učenje pomaže povećati samoučinkovitost učenika, preraspodjeljuje njihovo izvannastavno vrijeme te uz mnogo ponavljanja vodi do učinkovitog učenja i boljih akademskih postignuća.
Dakle, kako bi to moglo izgledati u učionici?
Jedan je način uporaba praznih obrasca za obrnuto učenje. To izgleda poput lista papira koji obuhvaća određenu temu – nešto poput organizatora znanja.
Primjenom ovog obrasca učenici moraju istraživati da bi prikupili informacije potrebne za rješavanje manje zahtjevnih zadataka poput „prepoznaj i opiši”, što štedi nastavno vrijeme i promiče samostalno učenje u isto vrijeme.
Kako izazov ne bi bio prezahtjevan, važno je usmjeriti se na osnovne dijelove teme, a zatim učitelj može poučavati i razviti vještine analize i procjene unutar lekcije.
PREDNOSTI OVOG PRISTUPA PRI PLANIRANJU LEKCIJE ZAISTA SU MNOGI, A OVO SU TRI NAJVAŽNIJE:
1) „Leteći početak”.
Informacije koje su vaši učenici već sami istražili mogu biti upotrijebljene za ispite, kvizove ili natjecanja, što vam daje priliku ne samo da provjerite njihovo znanje već i da odredite jesu li na ispravan način proveli istraživanje.
Da biste mijenjali ritam lekcije možete uključiti brza pitanja prije nego što se upustite u produbljivanje njihova znanja i razumijevanja predmetnog područja.
2) Materijali za ponavljanje „Uradi sam”.
Ako se koristite obrnutim pristupom učenju učenici će sami izgraditi arhiv izvora za učenje koji će istodobno poslužiti kao vodič za ponavljanje.
3) Uvijek korak ispred.
Neki će učenici uvijek žuriti, a nekima će biti potreban veći izazov. Ako ste pripremili obrasce za obrnuto učenje, to znači da imate resurse koje im možete dati svaki put kad učeniku trebate pružiti dodatan izazov.
Za mene je obrnuto učenje funkcioniralo tako dobro da sam stvorio online kolekciju nastavnih resursa.
Pisanje sastavaka slaba je točka našega sustava. Stoga smo uz pomoć proširenih pitanja željeli pomoći učenicima da pri sastavljanju eseja upotrebljavaju što više detalja.
………………
NAPOMENA
- Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati poučavatelje širom svijeta.
- Izvor: tes.com
Kultura učenja: kako nastava zaista unaprjeđuje učenje
… pod nazivom „Auf die Lehrer kommt es an” („Sve…
Diferencijacija: na kraju se sve svodi na učitelja
Naša blogerica, učiteljica Elizaveta KAPUSTINA objašnjava što uzrokuje probleme u…