KAKO SE PIŠE, KAKO SE PIŠE

Muke po č i ć

utorak, 10. ožujka 2020.

Nema učitelja koji barem jednom nije čuo pitanje: kako se piše mačka, proljeće, dijete, mlijeko... A tek poznato „meko ili tvrdo č”, od kojega svim učiteljima zaškripi u glavi kao nokat po ploči.

Muke po č i ć

Neki učenici mogu lijepo čuti i pravilno napisati riječ, a svima nam definitivno treba mnogo vježbe kako bismo sve „kritične” riječi pisali pravilno.  

Opet se igramo, a malo i trčimo po učionici. 

Vježba 1.

Učenici su podijeljeni u četiri skupine – na dva je stola po hrpa kartica.

Dvije se skupine koriste po jednim stolom.

Na karticama su slova Č, Ć, Đ, DŽ i skupovi IJE i JE. 

Svaka skupina ima svoju tablicu u koju na pravilno mjesto upisuje riječ. 

  • Učitelj pročita riječ – maCka.
  • Jedan učenik iz skupine trči do stola na kojem su kartice, uzima pravilnu karticu (u ovom slučaju Č) i trči na mjesto gdje drugi učenik upisuje riječ maČka u pripadajući stupac.
  • Ako drugi učenik iz druge skupine nije uzeo karticu Č, ta skupina ne može zapisati riječ u svoju tablicu. 

Ovim načinom vježbamo brzinu i točnost. Dva sam stola stavila zato da se djeca ne bi sudarala kad krene utrka.

Ovisno o broju djece u razredu, možete raditi i više skupina te više ispisanih kartica. 

Vježba 2.

Svaki učenik ima svoju tablicu za upisivanje riječi. U košarici su kartice s fotografijama ključnih riječi.

Učitelj svakom učeniku daje po jednu karticu. Kad učenik zapiše riječ u svoju tablicu, može uzeti novu, a vratiti prvu. Igramo na vrijeme i nakon određenog se vremena igra prekida. Brojimo tko je zapisao više točnih riječi.

 

U košaricu možemo staviti i rukom pisane riječi. Važno je da riječi bude dva ili tri puta više od učenika, tako da kartice uvijek kruže. 

Nadam se da ćete se i vi i vaši učenici dobro zabaviti i zapamtiti kako se piše „maCka Ceka proljeCe”.

………….

Piše: Božidarka HRVAČIĆ, učiteljica razredne nastave, OŠ Gustava Krkleca, Zagreb

………….

Nakon deset godina rada u vrtiću, odlučila sam malo odrasti i poći u školu. Sad radim u produženom boravku u OŠ Gustava Krkleca u Zagrebu. Svoj rad temeljim na kreativnom pristupu učenju, a omiljena mi je izreka ona Alberta Einsteina: „Mašta je mnogo važnija od znanja. Može se sve znati, ali ništa ne napraviti, dok se s malo mašte može napraviti sve.”

Vezani članci
Školski portal: Pletemo košaricu

Pletemo košaricu

Zapravo, ovo nije pletivo, više je tkanje ili motanje vune…

Školski portal: Sastavi pa rastavi

Sastavi pa rastavi

Možda se čini da nemaju smisla kad su razbacani na…

Školski portal: Kutak za kazališni trenutak

Kutak za kazališni trenutak

S tvrdnjom da takve zadaće učenici ne vole ne mogu…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…