ČITANJE I TEŠKOĆE KOJE TO NE MORAJU BITI

Glasno čitanje – vježba i užitak

utorak, 23. kolovoza 2016.

Školske godine 2012./2013. pokrenula sam projekt „Vježbe čitanja za učenike kod kojih se primjećuju teškoće prilikom čitanja“.

Glasno čitanje – vježba i užitak

Naime, zajedno s učiteljicama obavila sam testiranje među učenicima drugih razreda te prepoznala one kojima je bila potrebna dodatna vježba čitanja. Potom je dogovoreno da će, jedanput na tjedan, dolaziti u školsku knjižnicu te tijekom 45 minuta sudjelovati u aktivnosti čitanja, rada na tekstu i razgovora o pročitanom.

Osim usavršavanja same tehnike čitanja, željela sam stvoriti čitalačke navike i potrebe, razviti ljubav prema knjizi i čitanju, naučiti ih aktivno slušati, pomoći im usvojiti nove riječi kako bi obogatili rječnik i na kraju, razumjeli pročitano.

A da bih to realizirala, upotrijebila sam, odnosno kombinirala, sljedeće sociološke oblike rada:

  • frontalni rad,
  • rad u skupini i u paru te
  • individualni rad,

a rad je podrazumijevao glasno čitanje, razgovor o pročitanome i rad na tekstu.

Izvori su bili tekstovi iz starih brojeva dječjih časopisa, dakle nepoznati učenicima koji su sudjelovali u projektu.

Vježbom, postupno i uz puno strpljenja, tehnika čitanja se kod većine učenika automatizirala, dakle više nisu čitali slovo po slovo, nego su riječ prepoznavali kao cjelinu.

Napredak se počeo uočavati već nakon nekoliko dolazaka – kod djece sam primjetila više samopouzdanja, nestao je strah hoće li točno pročitati tekst.

Osim toga, učenici su češće dolazili posuditi nešto za čitanje u slobodno vrijeme, a prilikom vraćanja željeli su mi  ispričati o čemu je bila riječ u pročitanoj slikovnici, časopisu, knjizi. Kroz razgovor s djecom, ali i njihovim roditeljima, shvatila sam da su se i roditelji više uključili u rad s djecom kod kuće.

Bilo je učenika koji su imali teže poteškoće u čitanju. Njih sam pozivala na individualni rad u knjižnicu kad god je bila prilika.

Na kraju školske godine, defektologinja je provela testiranje i utvrdila da učenici čitaju puno brže i točnije.

Napredak su potvrdile i učiteljice koje su primijetile da učenici sada puno lakše i bolje rješavaju pisane i usmene zadatke, a popravilo se i općenito ponašanje kod učenika koje ranije nije bilo uzorno.

S obzirom na rezultate i pozitivne dojmove svih sudionika, provođenje projekta nastavila sam i nadam se da će i krajem ove školske godine rezultati biti izvanredni kao i svih ovih godina.

..............

Svjetlana DEVČIĆ, dipl. knjižničarka

OŠ Trnsko

svjetlana.devcic@skole.hr

Vezani članci
Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…

Školski portal: Brz način da smirite svoj razred

Brz način da smirite svoj razred

Također ćete primijetiti veću zahvalnost, povjerenje te želju učenika da…

Školski portal: YouTube kanali za učitelje matematike i učenike

YouTube kanali za učitelje matematike i učenike

… obrazovnog videosadržaja koji će vam pomoći pri poučavanju matematike…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…