ČITANJE I TEŠKOĆE KOJE TO NE MORAJU BITI
Glasno čitanje – vježba i užitak
Školske godine 2012./2013. pokrenula sam projekt „Vježbe čitanja za učenike kod kojih se primjećuju teškoće prilikom čitanja“.
Naime, zajedno s učiteljicama obavila sam testiranje među učenicima drugih razreda te prepoznala one kojima je bila potrebna dodatna vježba čitanja. Potom je dogovoreno da će, jedanput na tjedan, dolaziti u školsku knjižnicu te tijekom 45 minuta sudjelovati u aktivnosti čitanja, rada na tekstu i razgovora o pročitanom.
Osim usavršavanja same tehnike čitanja, željela sam stvoriti čitalačke navike i potrebe, razviti ljubav prema knjizi i čitanju, naučiti ih aktivno slušati, pomoći im usvojiti nove riječi kako bi obogatili rječnik i na kraju, razumjeli pročitano.
A da bih to realizirala, upotrijebila sam, odnosno kombinirala, sljedeće sociološke oblike rada:
- frontalni rad,
- rad u skupini i u paru te
- individualni rad,
a rad je podrazumijevao glasno čitanje, razgovor o pročitanome i rad na tekstu.
Izvori su bili tekstovi iz starih brojeva dječjih časopisa, dakle nepoznati učenicima koji su sudjelovali u projektu.
Vježbom, postupno i uz puno strpljenja, tehnika čitanja se kod većine učenika automatizirala, dakle više nisu čitali slovo po slovo, nego su riječ prepoznavali kao cjelinu.
Napredak se počeo uočavati već nakon nekoliko dolazaka – kod djece sam primjetila više samopouzdanja, nestao je strah hoće li točno pročitati tekst.
Osim toga, učenici su češće dolazili posuditi nešto za čitanje u slobodno vrijeme, a prilikom vraćanja željeli su mi ispričati o čemu je bila riječ u pročitanoj slikovnici, časopisu, knjizi. Kroz razgovor s djecom, ali i njihovim roditeljima, shvatila sam da su se i roditelji više uključili u rad s djecom kod kuće.
Bilo je učenika koji su imali teže poteškoće u čitanju. Njih sam pozivala na individualni rad u knjižnicu kad god je bila prilika.
Na kraju školske godine, defektologinja je provela testiranje i utvrdila da učenici čitaju puno brže i točnije.
Napredak su potvrdile i učiteljice koje su primijetile da učenici sada puno lakše i bolje rješavaju pisane i usmene zadatke, a popravilo se i općenito ponašanje kod učenika koje ranije nije bilo uzorno.
S obzirom na rezultate i pozitivne dojmove svih sudionika, provođenje projekta nastavila sam i nadam se da će i krajem ove školske godine rezultati biti izvanredni kao i svih ovih godina.
..............
Svjetlana DEVČIĆ, dipl. knjižničarka
OŠ Trnsko
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir dječaci stavljaju na glavu…
Brz način da smirite svoj razred
Također ćete primijetiti veću zahvalnost, povjerenje te želju učenika da…
YouTube kanali za učitelje matematike i učenike
… obrazovnog videosadržaja koji će vam pomoći pri poučavanju matematike…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Sutra je novi dan.
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.