RAD S UČENICIMA S RAZVOJNIM TEŠKOĆAMA
Prilagođeni ispitni zadatci Moj sretni broj 1 – 4
Drage učiteljice i učitelji | kako bismo vam olakšali pripremanje za rad s učenicima s razvojnim teškoćama, prilagođavamo ispitne zadatke Moj sretni broj od 1 do 4.
Možete odmah preuzeti prilagođene provjere predznanja za 2., 3. i 4. r. Pripremljeni su tako da ih možete mijenjati, dopisivati svoje zadatke ili smanjivati broj zadataka ovisno o potrebama učenika.
Prilagođene ispitne zadatke objavljujemo na našem Portalu i stavit ćemo ih na vaše police.
U naše vrijedne autorske timove uključile su se učiteljice koje prilagođavaju ispitne zadatke, a više o svojem radu reći će Vam u pismu.
.......... o O o ............
Poštovane kolegice i kolege,
u našem su razrednom odjelu i dva učenika s teškoćama u razvoju. Riječ je o učeniku s višestrukim teškoćama (slabovidnost i autistični poremećaji) i neurorizičnom djetetu s poremećajem pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD). Oba učenika rade prema prilagođenom programu uz individualizirani pristup i uz pomoć pomoćnica u nastavi koje su ujedno magistre primarnog obrazovanja.
Kao i kolegice Katarina Ostrugač i Adela Hadžimujić, educirana sam o slabovidnosti u Centru za odgoj i obrazovanje „Vinko Bek”, a osposobljena sam i za rad s učenicima s autističnim poremećajima. Proteklih sam godina stekla iskustvo u radu s učenicima s ADHD-om i osposobljena sam za rad s takvim učenicima. Početkom školske godine bila sam na savjetovanju u AZOO-u o radu s učenicima s teškoćama u razvoju u redovitoj školi.
Prilagodba ispita za učenike s teškoćama u razvoju pokazala se učinkovitom te su učenici postigli velik napredak u razumijevanju gradiva i samostalnosti u provjeri.
Važno je napomenuti da učenici s teškoćama u razvoju pišu ispite znanja kao i ostali učenici u razredu, samo što ispite treba posebno prilagoditi svakom učeniku prema vrsti teškoća u razvoju.
Ispitne zadatke za prilagođeni program prilagodile smo perceptivno (dodane su slike, crteži, izdvojeno je bitno, tekst je prilagođen (uvećan je, a tisak podebljan), uvećan je prostor za pisanje, primijenjeni su razni oblici isticanja u tekstu – uokvirivanje, podcrtavanje) i spoznajno (stupnjevito pružanje pomoći, planiranje i sažimanje teksta, semantičko pojednostavnjivanje sadržaja, primjena shematskih prikaza).
Tako prilagođeni ispiti vrlo su zanimljivi učiteljima i učenicima te korisni pri planiranju i provođenju nastavnog plana i programa.
Dobro je imati na umu to da sve tiskane ispite valja korigirati i prilagoditi potrebama i mogućnostima učenika s teškoćama.
Vjerujem da prilagodbom ispitnih zadataka Moj sretni broj 1-4 pomažemo i učenicima i kolegama učiteljima.
.......
Srdačan pozdrav
Mirjana DODIG
■ PREUZMITE PRILAGOĐENE ISPITE PREDZNANJA
• Prilagođeni ispit predznanja_MSB 2.r
Preuzmi 243.00 KB (.doc)• Prilagođeni ispit predznanja_ MSB 3
Preuzmi 152.50 KB (.doc)• Prilagođeni ispit predznanja_MSB 4.r
Preuzmi 150.00 KB (.doc)Osnovne informacije za učenike i roditelje
Cijenjene kolegice i kolege, mnogi od vas su nas kontaktirali…
Autorica Školske knjige Anita Šojat za učitelje hrvatskog jezika
Tekst i prilog objavljujemo u cijelosti. …………. Dragi svi, uvijek…