UMOR NAKON POSLA VAŠ NAČIN ŽIVOTA

Zašto su učitelji tako umorni

petak, 14. travnja 2017.

Jeste li umorni nakon posla? ili još bolje pitanje: kada posljednji put niste bili umorni nakon posla?

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje poznajem, uključujući moju ženu i mene, tada je umor nakon posla vaš način života. Toliko smo na to naviknuli da nam je teško zamisliti kako bi bilo da nije tako.

Naši prijatelji koji nisu učitelji teško mogu razumjeti zašto smo toliko iscrpljeni. Ipak, ne radimo na gradilištu i nismo pritisnuti nemogućim rokovima, ne natječemo se s kolegama tko će prodati više uređaja niti radimo u nekakvom ultrakompetitivnom uredu s nerazumnim šefom koji nam dahće za vratom. Radimo s djecom! Sedam sati dnevno! Imamo ljetni odmor! Neki učitelji također razmišljaju tako i pitaju se što s njima nije u redu. Zašto smo zaboga toliko umorni?

Tri su razloga.

  • Zamor donošenja odluka i naprezanje snage volje

Psiholog Roy BAUMEISTER uveo je termin „potrošnja ega“ nakon što je otkriveno da ljudi imaju ograničene zalihe snage volje. On uspoređuje snagu volje s mišićima koji se korištenjem mogu ojačati, ali isto tako i istrošiti. Potrošnja ega znači da korištenje samokontrole u jednom području života uzima od naše sposobnosti samoregulacije u drugom dijelu života. Baumeister je otkrio da naprezanje samokontrole rezultira znatnim padom šećera u krvi. Nizak šećer u krvi dovodi do fizičkog umora i to je razlog zašto ste tako umorni iako je najteža stvar koju ste podigli udžbenik.

Razmislite koliko često kao učitelj koristite snagu volje. Autocenzuriramo se cijeli dan. Zadržavamo za sebe sarkastične opaske, prešućujemo kad zapravo želimo očitati bukvicu lijenom učeniku, ne iznosimo iskreno mišljenje o ravnateljevoj najnovijoj ideji, odgovaramo profesionalno na e-mail roditelja pun nepoštovanja, radimo s učenicima i onda kad bismo radije činili bilo što drugo, suzdržavamo se kad bismo najradije upisali jedinicu. Učitelji koriste svoju snagu volje neprestano.

Ali, evo što je glavni krivac: donošenje odluka troši snagu volje. Istraživači to zovu zamorom od donošenja odluka. Što više odluka donosite tijekom dana, više snage trošite. Istraživanja pokazuju da učenički radovi koji se ocjenjuju među prvima dobivaju poštenije ocjene nego oni ocijenjeni među posljednjima. Nakon cijelog dana donošenja odluka ne ostaje nam dovoljno energije za donošenje dobrih odluka.

Procijenjeno je da učitelji donose oko 1500 odluka svakog školskog dana. Kad tome dodate svu onu samokontrolu potrebnu u radu s djecom, nije nikakvo čudo da već do pet sati ostajemo bez snage.

  • Emocije visokog intenziteta

Drugi razlog zbog kojeg su učitelji umorni je učinak emocija visokog intenziteta. Te emocije poput ljutnje, frustracije, uzbuđenja i ushita psihološki opterećuju. Pozitivne emocije izazivaju isti psihološki odgovor kao i negativne: ritam srca se ubrzava, znojne žlijezde se aktiviraju i lako se prestrašimo. Budući da aktiviraju mehanizam našeg organizma za obranu od stresa, intenzivne emocije, pozitivne ili negativne, iscrpljuju nas.

Učitelji se potiču da budu entuzijastični. Mnogi vjeruju da, žele li biti najučinkovitiji što mogu, moraju biti energični. Moraju se dati! To može biti istina, ali znajte da će vas vaše oduševljenje u kombinaciji s trenutcima ljutnje, frustracije ili čak ushićenja istrošiti.

  • Briga

Nije nikakvo iznenađenje da je briga povezana s umorom. Kad se brinemo, mi zamišljamo i predviđamo negativne događaje. Razina stresa se podiže i naše tijelo aktivira obrambeni mehanizam. Srce jače tuče, znojimo se, imunološki sustav priprema odgovor. Kao rezultat, umorni smo.

Učitelji se brinu iz različitih razloga:

  • učenici ne uče
  • problemi s ponašanjem
  • lekcija se raspada
  • sutra zamjenjujemo kolegicu
  • roditelj je ljut
  • ravnatelj dolazi promatrati nastavu
  • kopirni aparat je pokvaren, što ću sada?
  • kolega je ljut na mene
  • pustio sam film u kojem je jedan od likova opsovao i sada će djeca otići kući i reći mami i tati, a oni će nazvati ravnatelja.

Zato smo umorni, donosimo hrpu odluka, u ciklusu smo intenzivnih emocija i previše se brinemo. [ IZ STRANIH MEDIJA | teacherhabits.com ]

 

Vezani članci
Školski portal: Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…

Školski portal: Društvena osviještenost važnija od ocjena

Društvena osviještenost važnija od ocjena

kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…

Školski portal: Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

Nastavite graditi svoju mrežu podrške i budite ustrajni

„Nitko od učenika vas ne voli!” „Pa ja i nisam…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…