PŠ MARINCI, OŠ ZRINSKIH, NUŠTAR

„Pomoć potrebitima“: Mi trebamo zakotrljati kamenčiće sreće

srijeda, 20. prosinca 2017.

Čitajući Malog princa, pokušale smo djeci prenijeti poruke mira, zajedništva, ljubavi, sloge i solidarnosti. Utkati u njihove male živote, ali velike duše, široko otvorena, neiskvarena srca...

...  i tople oči poruku da se samo srcem dobro vidi jer je ono bitno očima nevidljivo.

U biti, mnogo je toga u našem životu nevidljivo. Pravednost, poštenje, dobrota, sloboda, iskrenost, dostojanstvo, samostalnost i prijateljstvo samo su neke od tih nevidljivih stvarnosti. Razgovarajući o njima, izmjenjujući iskustva i slušajući te male, bistre glavice i njihove oštroumne zaključke, shvatili smo da se ne moramo, poput Malog princa, preseliti na drugi planet tražeći sreću, nego da smo mi ti koji možemo i trebamo zakotrljati kamenčić sreće, a onda će se ona s pomoću naših riječi i djela pretvoriti u lavu koja će pokušati doprijeti i do najskrivenijih kutaka svakog bića. Ne možemo sa sigurnošću reći da su shvatili svaku našu izgovorenu i pročitanu riječ, no ono što možemo jest biti ponosni i sretni jer su iz malo riječi izvukli pouku i, ono što je najvažnije, poželjeli zakotrljati kamenčić dobrote.

Neopterećeni, za razliku od nas, papirima, planovima, programima i kurikulima, poželjeli su upoznati ljude čiji se život i svakodnevica razlikuju od njihovih. Ući u njihovu kožu, suživjeti se s njihovim problemima, prihvatiti razlike kao veliko bogatstvo i pomoći im onoliko koliko njihove male ruke i velika srca mogu. Nije nam preostalo ništa drugo nego osmisliti projekt kojemu su naši učenici već postavili temelje.

„POMOĆ POTREBITIMA“ ime je projekta koji učenici prvoga i četvrtog razreda PŠ Marinci (OŠ Zrinskih Nuštar) ostvaruju od početka ove školske godine. Smatramo da ciljeve ne treba nametati, a svi koji su po svom habitusu i pozivu učitelji, znaju da vlastitu težnju za savršenstvom treba potisnuti u stranu jer bi u suprotnome motivi u startu bili pogrešni. Svjesni smo da će se, ako djetetu postavimo prevelika očekivanja, dogoditi kontraefekt, dijete će se polagano povlačiti i pojavit će se negativne emocije koje ne dovode do rezultata. Kod nas je bilo suprotno. Učenici su pred nas postavili veliki izazov i bili naša pokretačka snaga, motivatori i prikriveni organizatori koji su nas usmjeravali i svojim željama poticali na kreiranje zanimljivih nastavnih i izvannastavnih aktivnosti. Neke od njih ukratko ćemo opisati kako biste nam se i vi mogli pridružiti u marljivom kotrljanju našega kamenčića sreće i dobrote.

Drugu godinu zaredom prikupljamo plastične čepove, čime smo se pridružili projektu „Plastičnim čepovima do skupih lijekova“ Udruge oboljelih od leukemije i limfoma (UOLL). Kako bismo prikupili što više čepova, u akciju prikupljanja uključili smo i roditelje, bake, djedove i prijatelje. Uz sudjelovanje u humanitarnoj akciji, čuvamo okoliš te kao međunarodna ekoškola tako razvijamo ekološku svijest, potičemo naše učenike na razmišljanje o važnosti očuvanja okoliša i brigu o potrebitima. Prošle smo godine predali oko 25 kilograma, a od rujna do prosinca ove godine prikupili smo gotovo 20 kilograma čepova, koji zapakirani čekaju slanje. I dalje ih nastavljamo prikupljati jer kapljica po kapljica dobrote čini slap.

Međunarodni dan gluhih osoba obilježava se 26. rujna, a mi smo tog dana organizirali radionicu upravo radi senzibilizacije i upoznavanja sa specifičnim načinom života i potrebama gluhih osoba. Upoznali smo se s osnovama znakovnog jezika. Naučili smo znakovnu abecedu i nekoliko osnovnih riječi potrebnih za sporazumijevanje. Ono što nas veseli jest činjenica da smo potaknuli interes djece za učenjem hrvatskoga znakovnog jezika, proširili im znanja i upoznali s nečim što dosad nisu imali prilike vidjeti i doživjeti.

U povodu obilježavanja Međunarodnog dana bijelog štapa 15. listopada organizirali smo radionicu na kojoj su naši učenici prolazili poligon zatvorenih očiju samostalno ili uz pomoć prijatelja, opipavali i prepoznavali različite predmete, izrađivali plakate, straničnike i osmislili radioemisiju, a sve radi podizanja svijesti o većem uključivanju slijepih osoba u zajednicu. Kako je živjeti kada ne vidiš, uživo nam je ispričala slijepa djevojka koja nas je oduševila svojom jednostavnošću, iskrenošću i optimizmom. Biljana nam je bila draga gošća, a s posebnim smo je nestrpljenjem dočekali u našem razredu. Zahvalni smo joj jer je s nama podijelila neke zanimljivosti iz svoga života, a zavirili smo i u njezin svijet poezije u kojemu svijet opiše bolje od ljudi koji vide. Vjerojatno je razlog tomu što gleda srcem, neopterećena vanjskim i nebitnim. Donijela nam je stroj za pisanje Brailleova pisma i pokazala kako se koristi njime, a svaki je učenik napisao svoje ime te pokušao nešto pročitati. Zajedno smo odigrali igru Čovječe, ne ljuti se izrađenu za slijepe osobe. Učenici su imali mnogo pitanja, a Biljana je strpljivo na sva odgovarala. Na jednostavan, iskren i djeci zanimljiv način opisala je kako izgleda njezin život, a u sve je dodala smijeh. Mi bismo samo dodali da je lako smijati se kada ti je sve u životu kao pjesma, no da se samo veliki ljudi smiješe i onda kada im nije lako.

Dana 3. prosinca, na Međunarodni dan osoba s invaliditetom, zajedno smo pogledali dokumentarni film u kojemu upravo osobe s različitim vrstama invalidnosti opisuju kako provode svoju svakodnevicu. Film je bio motivacijske naravi, a pomiče granice mogućega i nemogućega te ruši predrasude. Glavni protagonisti pokazali su nam da se u životu može postići sve ono što se želi, ako dovoljno vjerujemo u sebe i svoj život, ali i ako imamo potporu zajednice. Jedan od ciljeva bio nam je osvijestiti naše učenike da su punopravni članovi zajednice i da kao takvi moramo ukloniti sve predrasude i stereotipe o ljudima s invaliditetom, odnosno gledati srcem i tada ćemo najbolje vidjeti. Upravo tako, osmišljavajući srcem, a slikajući držeći kist ustima i nogom, nastali su likovni radovi naših učenika iz kojih se mogla iščitati empatija, prihvaćanje i poštovanje razlika koje obogaćuju svijet.

Radosni što postoje mladi ljudi koji žele odvojiti vlastito vrijeme, vještine i sposobnosti kako bi pomogli ljudima u potrebi, odlučili smo poduprijeti njihov rad, odnosno rad socijalnog samoposluživanja „Mladi protiv gladi“ koje djeluje u Vinkovcima. Svaki učenik, zajedno sa svojim roditeljima, pripremio je paket hrane i higijenskih potrepština. Posebno smo ponosne što su naši učenici odvojili dio slatkiša koje im je donio sveti Nikola kako bi i njihovi vršnjaci, korisnici samoposluživanja, imali slatki Božić. To je bila najljepša moguća uvertira u božićni tjedan, tjedan mira, ljubavi, blagosti, zajedništva i solidarnosti, a ujedno potvrda izreke kako je jedna od najljepših naknada života ta da nitko ne može iskreno pokušati pomoći drugome a da ne pomogne i sebi samomu.

Kada smo već bili u Vinkovcima, prošetali smo se i do Bubabara, vjerojatno najsimpatičnijega i najsrdačnijeg bara u gradu. Mjesto je to na kojemu osobe s invaliditetom ostvaruju svoje osnovno pravo – pravo na rad. Kako bismo pomogli njihov marljiv i predan rad, popili smo toplu čokoladu. No, više od tople čokolade, ugrijali su nas njihovi iskreni osmijesi i zajedničko fotografiranje za uspomenu. Dogovorili smo buduću suradnju s Bubamarom i njezinim štićenicima, a već se sada veselimo novim poznanstvima, iskustvima, znanjima i radionicama.

Time smo u ovom predbožićnom tjednu svoj planirani projekt polako priveli kraju. Ne prestajemo tu s njime jer kamenčić koji smo zakotrljali i dalje se uspješno kotrlja, a prah dobrote i sreće koji ostavlja za sobom nemjerljive je vrijednosti za sve nas koji smo bili njegovim dijelom.

Sjećate li se pravednosti, poštenja, dobrote, slobode, iskrenosti, dostojanstva, samostalnosti i prijateljstva kao nevidljivih stvarnosti s početka naše priče? Sve te nevidljive stvarnosti prožete osjećajem zajedništva, sloge i ljubavi na trenutak su nam bile vidljive. To je zasigurno najveća vrijednost o kojoj će svatko od nas još dugo razmišljati, propitivati se i donositi mnogobrojne zaključke.

…………

Učiteljice Marija LESANDRIĆ i Nevenka ŠKRABO

Vezani članci
Školski portal: Humanitarni hladnjaci u školama

Humanitarni hladnjaci u školama

Uređaje im je donirao proizvođač hladnjaka, a u njih će…

Školski portal: Jer, zatražiti pomoć nije znak slabosti!

Jer, zatražiti pomoć nije znak slabosti!

1) POTAKNITE UČENIKE DA TRAŽE POMOĆ. Nagradite učenike koji postavljaju pitanja…

Školski portal: Naznake poteškoća pri učenju u vrtiću

Naznake poteškoća pri učenju u vrtiću

... postoje znakovi upozorenja koje možete tražiti kod djece u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…