AMERIČKO ISKUSTVO > NE VIDE NAS KAO PROFESIONALCE

Učiteljica objašnjava zašto je napustila učionicu

četvrtak, 25. siječnja 2018.

Ovo je priča o obećavajućoj karijeri mlade učiteljice koja je nevoljko napustila profesiju, jer je osjećala potpuni nedostatak poštovanja prema učiteljima u državnim školama.

Učiteljica objašnjava zašto je napustila učionicu

Previše talentiranih učitelja napušta profesiju ili joj nikad ne pristupi iz istog razloga. Kad govorim ljudima o svojoj odluci da napustim profesiju, oni misle da je to zbog učenika, govoreći nešto poput „Nikad ne bih mogla raditi tvoj posao!”. Međutim, djeca su svijetla točka poučavanja, kao što većina učitelja zna. Razlog zbog kojeg nisam mogla ostati u jedinoj profesiji koju sam ikad željela raditi jest negativan stav i nedostatak poštovanja prema učiteljima.

Mnogo sam razmišljala o tome što bi se moglo učiniti da bi popravilo obrazovni sustav koji je slomljen. Nisu ni plaća ni učenici ni veličina razreda razlog zbog kojeg učitelji napuštaju profesiju. Ako SAD želi stati na kraj deficitu učitelja, zadržati dobre učitelje i privući mlade ljude, mora se što prije dogoditi kulturni preokret: administracija mora prihvatiti stav da učitelji nisu neprijatelji.

Govoreći kao milenijalac, osoba koja pripada milenijskoj generaciji, želim osjećati da učitelji značajno pridonose društvu. To je bilo moje razmišljanje kada sam ušla u profesiju sa solidnim idealizmom koji mi je pomogao prihvatiti mnoge stvari koje mi se nisu sviđale.

Moj se prvi susret s realnošću poučavanja dogodio već prvog dana kada sam ušetala u školu bez ključa učionice, laptopa, kurikuluma i bez ikakve ideje o tome gdje pronaći sve to. Jedino su moji kolege učitelji izdvojili nešto vremena kako bi mi pomogli. Brzo sam naučila da kao učitelj morate biti snalažljivi i sposobni svladati svaki aspekt svog posla bez ičije pomoći. Nema oslanjanja na administraciju koju se ne smije uznemiravati ili je neprijateljski raspoložena prema zahtjevima učitelja.

Još je jedna otriježnjujuća činjenica koju sam shvatila da morate stalno raditi želite li zaista biti učinkovit učitelj. Okrug nas tretira kao nezahvalne radne konje koji svake godine gomilaju nove inicijative od kojih većina ne vodi nigdje, jer su automatski odbačene na bilo kakav znak nečeg novog. Poučavala sam i djecu s posebnim potrebama, u vezi s tim bila sam pretrpana sastancima, moje su večeri bile ispunjene planiranjem lekcija, vikendi ocjenjivanjem i pisanjem individualiziranih obrazovnih programa. Prestala sam viđati prijatelje, obitelj, čak i muža i „čeličila” sam sebe kako bih našla zadovoljstvo u svom poslu. Bila sam iscrpljena.

Osim gušenja količinom posla, vidjela sam kako se administracija okomljuje na učitelje. Vidjela sam kako administracija protežira učitelje za koje svi znaju da su neučinkoviti i pate od nedostatka integriteta, ali zato najglasnije govore o svojim „uspjesima”. Milenijalci cijene etiku u poslu, a ja sam shvatila da škola može biti vrlo neetično mjesto. Mi kao učitelji ne bismo nikada kreirali takvu vrstu kulture u svojim učionicama.

  • Zašto obrazovni sustav u cjelini ne slijedi iste standarde?

Unatoč radnom opterećenju koje se može mjeriti s radom liječnika u hitnoj službi, učitelji dobivaju vrlo malo poštovanja.

Moje iskustvo i slična iskustva mnogih drugih dokazuju da kronična iscrpljenost koju izdržavaju učitelji zbog golemog opterećenja poslom, smiješnih očekivanja i često izravno neprijateljskog odnosa prema njima vodi opasnim posljedicama, poput apatije. Priznajem da nisu za sve krivi administracija i ravnatelji. Učitelj se mora stalno osvrtati na učinak koji ostvaruje i redovito preispitivati vlastitu motivaciju za poučavanjem. Poučavanje je nesebična okupacija i svatko tko nije tu iz nesebičnih razloga ne bi ovdje niti trebao biti.

Srećom, loši su učitelji u manjini, mnogo je više brižnih, fleksibilnih, inteligentnih ljudskih bića koja iskreno žele pomoći. Ipak, često se administracija, političari i mediji prema nama ponašaju kao neprijatelji.

Povezala sam se s mnogim učiteljima i uvjeravam vas da ovo nisu samo jadikovke jedne razmažene milenijalke. Nedostatak poštovanja i uvažavanja učitelja trenutačno je vodeći prešutni osjećaj u obrazovanju. Mi nismo cijenjeni, a naš dobro obavljen posao nije prepoznat. Ne smatraju nas djelotvornima, ne smatraju nas profesionalcima.

  • Mijenjajmo odnos prema učiteljima i svi ćemo zbog toga biti bolji.

..................

NAPOMENA

  • NeaToday.org – američki medij kojisvakodnevno donosi najnovije vijesti iz svijeta obrazovanja.
  • Izvor: neatoday.org
Vezani članci
Školski portal: Spriječimo dobre učitelje da napuste učionicu

Spriječimo dobre učitelje da napuste učionicu

Volim one za koje to radim, ali postoje stvari zbog…

Školski portal: Kako se postaviti prema učeniku koji se ne trudi

Kako se postaviti prema učeniku koji se ne trudi

…djece koja se smješkaju i kimaju glavom, ali nikad ne…

Školski portal: Profesionalno sagorijevanje zaista postoji

Profesionalno sagorijevanje zaista postoji

Infografika je ilustrirala glavne razloge zbog kojih učitelji odlaze iz…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…