RAZVOJ DIGITALNIH VJEŠTINA IZNIMNO JE VAŽAN ZA UČENIKE

Tri ključne stvari koje digitalno učenje čine učinkovitijim

petak, 9. veljače 2018.

Sve više i više učionica stječe pristup digitalnoj tehnologiji. I to je dobro. U svijetu koji se sve više oslanja na digitalne alate, učenici moraju imati prilike učiti uz pristup tehnologiji.

Tri ključne stvari koje digitalno učenje čine učinkovitijim

Škole uvode Chromebook, iPad i druge uređaje više nego ikad. Neke škole jednostavno pozivaju učenike da donose svoje uređaje. Kako god bilo, pristup digitalnim uređajima u školama je u porastu.

Međutim, pristup tehnologiji ne rezultira automatski uspješnijim učenjem ili boljim iskustvom za učenike ili učitelje. Naprotiv, uvođenje tehnologije predstavlja nov izazov za učitelje. Kada je naša škola uvela Chromebook za svakog učenika, shvatili smo da ćemo se morati suočiti s nekim novim izazovima. U učionici gdje se potencijalne zamke ne izbjegavaju ili se s njima ne suočava, one mogu učenje skrenuti s puta.

Budite spremni poduzimati određene korake kako biste poučili postupcima koji će vam pomoći u uspješnom korištenju digitalnih alata u procesu učenja. I vrlo je važno nikada ne pretpostavljati što vaši učenici znaju ili ne znaju o korištenju digitalnih uređaja.

 NE MOŽETE PRETPOSTAVITI DA SU UČENICI TEHNOLOŠKI GENIJI SAMO ZATO ŠTO SU „DIGITALNI UROĐENICI”

Istina je da su današnji učenici „digitalni urođenici”. Odrasli su s tehnologijom i imaju određene vještine korisne u navigiranju ovim digitalnim svijetom. Međutim, pogreška je misliti da su iskusni u uporabi bilo kojeg alata koji stavite pred njega. Djeca, najvećim dijelom, koriste tehnologiju za komunikaciju putem društvenih mreža te za zabavu. Korištenje tehnologije za učenje, produktivnost i kreativnost možda će im biti novost. Stoga, kad planirate korištenje nekog alata u nastavi, planirajte vrijeme za upućivanje učenika u to kako taj alat funkcionira. Ili ako vam je draže da učenici sami prouče alat, osigurajte vrijeme za eksperimentiranje s alatom i dijeljenje iskustava. Pustite učenike da prouče alat samostalno, to može biti dobra ideja.

 NEMOJTE SAMO POUČAVATI O DIGITALNIM TEHNOLOGIJAMA, UGRADITE TA ZNANJA U NASTAVU

Nikada nije dobra ideja učenicima dati uređaje u ruke prije nego što ste osigurali sigurno i odgovorno korištenje. Mnoge škole pišu vlastiti  nastavni plan i program o razvoju digitalnih vještina ili ga pak kupuju. Također postoje sjajni izvori besplatnog sadržaja o digitalnim tehnologijama online. Pokušajte predvidjeti probleme s kojima će se susretati vaši učenici u korištenju digitalnih uređaja na nastavi.

Budite proaktivni i raspravite s učenicima o tome što je prikladno dijeliti, kako procijeniti valjanost resursa, kako poštivati vlasništvo nad sadržajem i njegovo pravilno korištenje te kako prijaviti prijetnju. Često su najvrjednije lekcije one kada na licu mjesta iskrsne prilika za raspravu o relevantnim pitanjima u autentičnom kontekstu. Poučavanje o digitalnim tehnologijama ne bi trebalo ostati samo na jednoj lekciji. Ono treba biti dio svega što povezujemo s upotrebom tehnologije u učionici. To je nešto što bi učitelji trebali redovito pokazivati i o tome raspravljati. Štoviše, to je dio većeg problema razvoja te teme u širem smislu. Kako možemo pomoći učenicima da pridonose kao pozitivni, produktivni članovi zajednice, u virtualnom prostoru i u stvarnom svijetu?

 PLANIRAJTE UPRAVLJANJE NEPOŽELJNIM SITUACIJAMA

Jedan od najčešćih izazova poučavanja o digitalnim uređajima i njihovoj primjeni u učionici jest rješavanje potencijalnih nepoželjnih situacija koje dolaze uz upotrebu tehnologije. Iako tehnologija otvara cijeli novi svijet mogućnosti za učenje, ona također otvara i svijet mogućnosti odvraćanja pažnje od prioriteta u učenju. Takva je perspektiva, za mnoge učitelje, zastrašujuća. Kako se pobrinuti da učenici ne kradu vrijeme? Kako ih spriječiti da gledaju sadržaje neprimjerene za školu? Da bismo umanjili mogućnost dosade, potrebno je potaknuti znatiželju i planirati zanimljive lekcije.

EVO NEKOLIKO SAVJETA ZA UPRAVLJANJE NEPOŽELJNIM SITUACIJAMA:

  • jasno odredite vrijeme unutar kojeg djeca trebaju ili ne smiju biti na uređajima
  • pojasnite kada je u redu koristiti slušalice i kada se one ne bi trebale koristiti
  • napravite raspored u učionici tako da se možete lako kretati oko i iza uređaja. Morate imati pogled na njihove ekrane
  • zahtijevajte od učenika da imaju otvoren samo jedan preglednik. To sprječava prebacivanje na zabavne sadržaje dok učitelj ne gleda
  • kada prelazite s uređaja na grupne instrukcije ili drugu aktivnost, pričekajte da privučete pažnju svakog učenika, tek onda krenite dalje
  • dajte konkretne upute o tome koje se aplikacije ili mrežne lokacije trebaju upotrebljavati tijekom određene aktivnosti.

Pojavit će se i drugi problemi poput brige o uređajima, rješavanja tehničkih pitanja, problema s baterijom itd.

Učenicima jasno dajte do znanja koja su vaša očekivanja te svoje upute dosljedno provodite. Najbolje je kada su učitelji u stanju razviti podijeljenu odgovornost s učenicima za odgovorno i produktivno korištenje uređaja.

Kao i kod bilo kojeg drugog ponašanja u učionici, nije dovoljno izreći određeno pravilo i nikad više ne raspravljati o njemu.

Učenici će trebati podsjetnike i vodstvo kako bi bili uspješni.

Konačno, prilika za razvoj digitalnih vještina za učenike je neprocjenjiva. Oni će do kraja života morati uspješno koristiti digitalne uređaje za učenje i produktivnost. Iako postoje razni izazovi vezani uz implementaciju tehnologije u učionici, uz pravi pristup nastavnici mogu pomoći učenicima da uspješno razviju i koriste svoje digitalne vještine.

..................

NAPOMENA: 

  • Medium – američka internetska stranica na kojoj svatko može podijeliti svoju priču.
  • Izvor: medium.com
Vezani članci
Školski portal: Kako pripremiti učenike za Četvrtu industrijsku revoluciju

Kako pripremiti učenike za Četvrtu industrijsku revoluciju

Važno je da učenike opskrbimo digitalnim vještinama koje su potrebne…

Školski portal: Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…

Školski portal: Društvena osviještenost važnija od ocjena

Društvena osviještenost važnija od ocjena

kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…