ISTAKNIMO JAKE STRANE NAŠIH UČENIKA

Sjeme motivacije

petak, 23. veljače 2018.

Škola je primarno institucija koja pruža motivaciju i podršku potrebama i potencijalima svojih učenika. Svima nam je potrebna motivacija kako bismo se pokrenuli u životu i postigli veći stupanj samoostvarenja.

Sjeme motivacije

Motivacija može biti intrinzična i ekstrinzična. Danas se uloga učitelja promijenila i evoluirala u učitelja kao katalizatora. Oni moraju voditi, zagovarati i surađivati kako bi izazvali sustavnu promjenu i potaknuli uspjeh svih učenika. Kolektivno preuzimamo odgovornost za rad s učenicima na akademskom, osobnom i društvenom polju njihovih života.

……………..….

Pronađite posao u kojem uživate i nećete morati raditi niti jedan dan u životu.

- Mark TWAIN -

……………..….

Nažalost, nisu svi učenici jednaki po svojim sposobnostima, iskustvima, rezultatima. Svako je dijete rođeno jedinstveno, s jedinstvenim kapacitetima i inteligencijom. Oni mogu postići čuda slijedeći svoju strast u bilo kojem području po svom izboru.

Postoji duboka potreba za razumijevanjem individualnih razlika, raznolikih obrazaca učenja i funkcionalne prilagodbe u razrednu sredinu. Nisu se sva djeca rodila školarcima, naprotiv. Djeca ne bi trebala biti odbačena, ignorirana i zanemarena zbog akademskog neuspjeha niti je to kraj svijeta, kako neki roditelji misle. U djetetu trebamo tražiti druge sposobnosti. Howard GARDNER, ugledni psiholog, predložio je koncept višestruke inteligencije:

  • Verbalno-lingvistička inteligencija – dobro razvijene verbalne vještine i osjetljivost na zvukove, značenja i ritam riječi.
  • Logičko-matematička inteligencija – sposobnost konceptualnog i apstraktnog razmišljanja i prepoznavanja logičkih i numeričkih obrazaca.
  • Prostorno-vizualna inteligencija – sposobnost razmišljanja u slikama i predodžbama, precizno i apstraktno vizualiziranje.
  • Tjelesno-kinestetička inteligencija – sposobnost kontroliranja pokreta i vještoga rukovanja predmetima.
  • Glazbena inteligencija – sposobnost proizvodnje i prepoznavanja ritma, intonacije i boje zvuka.
  • Intrapersonalna inteligencija – biti samosvjestan i u skladu s vlastitim osjećajima, vrijednostima, vjerovanjima i razmišljanjima.
  • Prirodoslovna inteligencija – sposobnost prepoznavanja i kategoriziranja biljaka, životinja i drugih objekata iz prirode.

UPUTE MORAJU BITI OSMIŠLJENE DA POMOGNU UČENICIMA razviti svoje prednosti, što može probuditi samopouzdanje za razvijanje u područjima u kojima nisu jaki.

Poučavati prema višestrukim preferencijama učenja može se kada instrukcije uključuju smislene i primjerene metode, aktivnosti i ocjenjivanje. Učitelji ne bi trebali slijediti određenu teoriju ili obrazovnu inovaciju već koristiti prilagođene ciljeve i vrijednosti primjerene njihovu poučavanju i potrebama njihovih učenika. Uzimanje u obzir višestruke inteligencije i potencijala svojih učenika može pomoći učitelju personalizirati poučavanje i metode ocjenjivanja.

Dijete može biti dobro u bilo kojem području i ako se ono prepozna i posveti mu se pažnja umjesto da ga se etiketira kao lošeg učenika, može ga se slaviti kao dobrog sportaša, glazbenika, umjetnika, izvođača, glasnogovornika. Sva ova područja igraju važnu ulogu u kultiviranju različitih životnih vještina kao što su optimizam, tolerancija, timski duh, otpornost, upravljanje vremenom, ustrajnost, samokontrola, liderstvo, koncentracija, pojačana pažnja, posvećenost i obveza.

DANAS MNOGI MLADI LJUDI ŽELE BITI PRIZNATI. Zato pomaknimo paradigmu s konzervativnoga tradicionalnoga razmišljanja da prednost dajemo isključivo akademskom uspjehu i istaknimo jake strane naših učenika. Učenici su kao nebrušeni dijamanti koji dolaze u različitim oblicima i veličinama. Dobar je onaj učitelj koji ih izbrusi tako da istakne najbolje u njima i pomogne im da se razviju u kompletne osobe. Imperativ je usredotočiti se na ljudski potencijal koji leži u činjenici da svaka osoba ima jedinstvenu mješavinu sposobnosti i vještina, odnosno inteligencija. Ohrabrimo djecu da dosegnu višu razinu svoga potencijala i samoostvarenja.

..................

NAPOMENA

  • The Progressive Teacher (TPT) – mjesečni magazin namijenjen unapređenju obrazovanja u Indiji.
  • Izvor: preogressiveteacher.in
Vezani članci
Školski portal: Zabava mora biti dio svake učionice, i to svaki dan

Zabava mora biti dio svake učionice, i to svaki dan

Zabava je jednostavan način za izgradnju prisnih odnosa s učenicima…

Školski portal: Geni i motivacija: Zašto dijete ne mari za svoje ocjene?

Geni i motivacija: Zašto dijete ne mari za svoje ocjene?

…umjesto domaćom zadaćom. I više nego ikad, postavljaju si isto…

Školski portal: Treba znati razviti dublju motiviranost kod učenika

Treba znati razviti dublju motiviranost kod učenika

Često iskustva iz djetinjstva na nekim učenicima mogu ostaviti trag,…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…