OŠ KRALJICE JELENE, SOLIN
Projekt učenika 3. b razreda Upoznajmo život naših predaka
Traverša, katriga, špurtil, škoji, to su tek neke od riječi koje su učenici 3. b razreda Osnovne škole kraljice Jelene naučili tijekom realizacije projekta Upoznajmo život naših predaka koji...
... od listopada prošle godine provode sa svojom učiteljicom Anitom Čupić.
Riječ je o projektu s kojim će se ovi solinski osnovnoškolci tijekom druge polovice ožujka predstaviti na međužupanijskoj smotri iz područja građanskog odgoja i obrazovanja.
Ove smo školske godine na nastavi Prirode i društva učili o primorskom zavičaju, smještaju, podneblju, gospodarskoj djelatnost i kulturno-povijesnim spomenicima zavičaja – kazala je jedna od prezentatorica projekta, učenica Marijeta Lovrić, objašnjavajući kako su došli na ideju o pokretanju ovoga vrijednog istraživanja dijela naše povijesti.
– Pozornost nam je posebno privukla tema o prošlosti našega kraja, a dodatno smo se zainteresirali nakon što smo na satu Hrvatskoga jezika obradili pjesmu koja je napisana čakavicom. Naime, u pjesmi smo uočili neke riječi čije značenje nismo znali. Učiteljica nam ih je objasnila i rekla da su te riječi upotrebljavali naši djedovi i bake, ali da ih mi nažalost danas sve rjeđe upotrebljavamo. Kad nas je upitala znamo li što su radili i kako su živjeli naši stari, većina nas nije znala odgovore na ova pitanja. Našli smo se u čudnoj situaciji, učimo o kulturno-povijesnim spomenicima zavičaja, znamo ih nabrojati, znamo tko ih je sagradio, a ne znamo kako su živjeli naši stari, što su radili, kako su provodili vrijeme, kako su se odijevali, koje su igre djeca igrala – kazala je Marijeta, koja je s Lanom Grgić, Emom Rakom i Sarom Bilić predstavila projekt u učionici pred ostalim učenicima, ravnateljicom škole Vesnom Ružić i nekoliko roditelja. Istodobno su učenice Klara Miletić, Katarina Žilić, Vana Meštrović i Nera Gugić s ponosom obukle stare splitske nošnje kako bi što vjernije dočarale cjelokupnu priču.
Doznali smo kako je izradi prezentacije prethodio intenzivan rad i istraživanje. Naime, djeca su se podijelila u skupine te obavila razgovore s bakama i djedovima, a neki od njih stigli su i u posjet razredu. Organizirali su obilazak muzeja i kulturno-povijesnih lokaliteta kako bi stekli cjelovitu sliku o životu naših predaka koji su živjeli uz more i u Dalmatinskoj zagori.
– Stečene spoznaje obogatili smo čitanjem odgovarajućih tekstova na satu Hrvatskoga jezika, zatim igranjem starih igara, crtanjem i slikanjem, a organizirali smo i prikupljanje predmeta kojima su se služili naši stari te pripremili izložbu kako bi ostale učenike škole upoznali sa životnim običajima naših predaka – kazali su nam učenici ističući kako su zajedničkim radom na projektu stekli bolji uvid u prošlost, osjetili veću pripadnost korijenima i osvijestili koliko je važno u današnje doba globalizacije sačuvati nacionalni identitet. Najavili su kako sljedeće školske godine planiraju nastaviti istraživanje. [ IZ DRUGIH IZVORA | solin.hr ]
Solinski učenik Luka Radovanović dobio nagradu Luka Ritz
Posebna priznanja uručena su učenici šestog razreda Osnovne škole Krune…