Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Metode rada [nove] − 1. dio

ponedjeljak, 4. veljače 2019.

Nedavno me kolegica pitala: „Koje su to nove metode rada koje se neprestano spominju? Nigdje ih ne mogu pronaći.“ Odgovorila sam joj da to i jesu i nisu nove metode rada jer su sve ...

Metode rada [nove] − 1. dio

... već otprije poznate, ali se sada povezuju, isprepleću i usredotočene su na učenika. Usporedila sam ih s pametnim telefonima − svake godine izađe novi model s poboljšanim funkcijama, ali to ne znači da više ne upotrebljavamo stare funkcije (slanje SMS poruka).

Nazvala me dan poslije i rekla mi: „Meni je sad malo jasnije, ali zašto nas u kolumni ne bi podsjetila na stare metode, potaknula na to da ih povežemo s novima te ih tako svima  „našim jezikom“ objasnila.“

Sadržaj je preuzet i pripremljen za naše metodičko djelovanje s poveznice:

 

Metode o kojima ću pisati imaju svoje prednosti i nedostatke, mnoge su strogo namijenjene određenom sadržaju ili pristupu radu, mnoge su „preživjele“ različite reforme jer su se pokazale kao učinkovite, stoga je dobro da se malo podsjetimo…

1. INSTRUKTIVIZAM – središnju ulogu preuzima učitelj koji prenosi svoje znanje učenicima. Mnogi to još zovu i frontalnom nastavom. Bez obzira na to što mnogi tu metodu spominju u negativnom  kontekstu, mnogi se sadržaji i danas interpretiraju frontalno i na taj način učenici uče. Nije ju potrebno potpuno napustiti niti je se sramiti. Ona ima svoju ulogu i mjesto u nastavnom procesu.

2. ISKUSTVENO UČENJE – učenici stječu znanje iskustvom, osobnim i tuđim, što vodi prema spoznavanju određenog sadržaja.  Učenik treba biti upoznat s tom metodom te biti u stanju razmišljati o samom procesu i voditi računa o usvajanju određenog iskustva (znanja, ishoda). Takvo učenje spada u grupu novih metoda rada, ali važan je čimbenik starost učenika i jesu li naučili kako učiti u takvim situacijama.

3. UČITI KAKO UČITI – skup različitih teorija učenja koje bi trebale pomoći učenicima u pronalaženju vlastitog stila i metoda učenja. Pohvalno je da je ta tema uvedena u novi kurikulski pristup kao međupredmetna tema. To nisu samo umne mape ili slikopriče. To je cijeli niz metoda koje su različite, a s pomoću kojih učenik dobiva alat kako učiti i usvajati nove spoznaje. Prvo bi trebalo podučiti učitelje da bi oni mogli podučavati učenike.

4. UČENJE IZVAN ŠKOLE – novija istraživanja pokazuju da neke kompetencije učenici ne stječu samo unutar školskog sustava nego da je potrebno imati i izvaninstitucionalno učenje koje pomaže u  usvajanju životnih vještina, odnosno u snalaženju u nekoj životnoj situaciji. To je jedna od metoda koja je službeno novijeg datuma, a zapravo postoji oduvijek. Jednom mi je profesor De Zan rekao da je neko istraživanje pokazalo da su djeca koju su bake i djedovi pripremali za školu spremnija za školu od djece koja su pohađala vrtić. Daljnje istraživanje rezultiralo je spoznajom da su bake i djedovi učili svoje unuke životnim vještinama − komunikaciji, vezanju vezica, o obiteljskim običajima i poslovima unutar obitelji.

5. KONSTRUKTIVIZAM – metoda poučavanja koja je utemeljena na ideji da učenik nije samo pasivan promatrač nego i da aktivno sudjeluje u vlastitom učenju. Učenik nadograđuje svoje postojeće znanje prilikom stjecanja novih znanja.

6. PROJEKTNO UČENJE – učenje koje međusobno povezuje sadržaje, metode i pristupe u jednu zajedničku, krovnu temu. Učenici uče slikom, kretanjem, istraživanjem, prezentiranjem – učitelj treba dobro pripremiti sadržaje. U provedbi projekta dopuštena je širina spoznavanja učenika, odnosno istraživanje „izvan okvira“ samoga sadržaja.

 

Učenje o zimi izvan učionice

Izvrsna grafika Richarda MILLWOODA nalazi se OVDJE.

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | 2. razred | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ 

...........

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige  

Vezani članci
Školski portal: Prodajem Pinokija

Prodajem Pinokija

U ovoj drugoj, gudačkoj, ništa im se ne da, sve…

Školski portal: Učiteljica koja je kolegama blizu i na daljinu

Učiteljica koja je kolegama blizu i na daljinu

Svi koji znaju Sandru ili prate njezin rad znaju s…

Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…