Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Deset, da, deset...

srijeda, 18. siječnja 2017.

Taman kad učenici 1. razreda nauče zbrajati brojeve do deset, na pozornicu trebate pustiti ovu zanimljivu igru.

Na zimskim praznicima učitelji bi se trebali opuštati i ne misliti na posao, učenike i imenike, ali ja to ne mogu. Lako je to reći, ali nije baš jednostavno napraviti. Pa mi je pala na um ideja, a budući da mi je kći ležala u krevetu boreći se s glavoboljom, u tišini i mraku sam mogla jedino razmišljati… o brojevima, o matematici, o igrama, o učenicima…

Uzela sam 60 čepova s raznoraznih boca (što mi i nije bio neki problem prikupiti jer sam odavno zamolila prijatelje iz lokalnog kafića da mi ih skupljaju).

S VANJSKE STRANE sam nalijepila naljepnice koje sam uzela iz stare likovne mape svoje kćeri, a

U UNUTARNJU STRANU svakoga čepa sam zalijepila po jedan broj od 1 do 9.

Na četiri čepa s unutarnje strane sam, umjesto brojke, nalijepila okruglu naljepnicu u boji.

Budući da sam igru napravila u vrijeme praznika, nisam ju iskušala s učenicima, nego s ukućanima. Kći me pobijedila, što znači da je to to – igra će biti super zanimljiva.

  • KAKO IGRAMO?

Sve čepove okrenemo tako da se brojevi ne vide. Igrači naizmjenično okreću po jedan čep. Kad okretanjem nađe dva ili tri broja koji zbrajanjem daju broj 10, igrač glasno povikne „Deset!“

Ako je točno izračunao, igrač uzima čepove sebi te igru nastavlja ukrećući idući čep. Ako igrač okrene čep na kojemu je umjesto brojke naljepnica, tada mora u igru vratiti sve dotad prikupljene čepove tako da se brojevi ne vide, a čep bez broja ostavlja sebi. Igru igramo dok možemo zbrajanjem dobivati broj 10. Pobjednik je onaj tko prikupi više čepova.

  • Igru možemo igrati i bez čepova na kojima nema brojeva, no tada izostaje napetost.
  • Naravno, sad je u igri cilj dobiti broj 10 zbrajanjem.
  • No, može se i promijeniti ciljani broj. Na primjer, zbrajanjem dobiti broj 8.

A zašto zbrajati? Može se igrati i oduzimanje. Oduzimanjem, recimo, dobiti broj 1 ili 2. A zašto ne bismo množili? Ako je umnožak veći od 40, čepove možemo uzeti, a ako je manji, čepove ostavljamo.

Zaista ima puno varijacija. Važna je igra...

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.

Vezani članci
Školski portal: Gusarsko množenje

Gusarsko množenje

Matematičku igru Gusarsko množenje osmisila sam za učenike kada smo…

Školski portal: Zaokruži broj

Zaokruži broj

Ideja za tu igru javila se kad su moji učenici…

Školski portal: Marljive pčelice

Marljive pčelice

Igra Marljive pčelice je matematička igra koju sam osmislila za…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…