Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Nastanak zemljovida i plan mjesta

srijeda, 11. siječnja 2017.

Dio gradiva iz prirode i društva u 3. razredu, kad učimo o nastanku zemljovida, jedna mi je od omiljenijih tema u tom razredu. Ipak sam godinama izviđač. To mi je u krvi.

U raznoj metodičkoj literaturi starijega datuma vezanoj uz predmet prirode i društva spominju se pješčanici, prozirne folije i kutije kao pomoć pri izradi maketa.

Sjećam se kako smo moji prijatelji i ja s našim učiteljem izrađivali Vinkovce u malom od kreda za pisanje po ploči. I još se živo sjećam toga sata.

No, pješčanicima je valjda sad mjesto u sjećanju. Novo je doba. Tehnologija napreduje, ali ipak ne smijemo odbacivati i stare iskušane metode.

  • Prvi korak koji sam odradila s učenicima bilo je proučavanje okolice naše škole. Prošetali smo. Uočili obližnje građevine, kuće, trgovine, crkve, prometnice. Uspoređivali veličine. Uspoređivali udaljenosti.

■ Nakon toga smo to isto područje proučavali u učionici iz „ptičje perspektive“, pomoću popularne aplikacije Google Earth.

■ Svatko od nas dobio je zadatak izraditi maketu jedne od građevina iz okolice škole. Makete smo izrađivali od kutija čaja, kutija za cipele…, od onog što smo našli i što nam je oblikom odgovaralo.

■ Na veliki stol pričvrstila sam veliki komad bijelog pak-papira na koji smo poslagali makete redoslijedom kako su i uživo smještene. Predsjednik razreda zapisivao je sve na papir i vodio brigu o tome da svi objekti budu složeni pravilno. Olovkom smo iscrtali mjesta za ulice, na koja smo potom nalijepili sivi papir (poput asfalta).

■ Učenici su čak od kuće donijeli i igračke: autiće, autobuse koji su se, divnim čudom, baš lijepo uklopili u maketu.

U društvu makete koja nam je neko vrijeme krasila učionicu, proučavali smo različite vrste zemljovida: topografske karte, geografske karte, planove mjesta i dr. Uočili smo tako da svaki zemljovid ima tumač znakova – legendu, mjerilo (dvije vrste), boje…

ODLUČILI SMO NAPRAVITI SVOJ PLAN MJESTA.

Prišli smo maketi s debelim vodootpornim markerima. Svaki je učenik opcrtao tlocrt njegove građevine te odlučio kakvim znakom označiti određeni objekt jer trgovina i obična kuća ne mogu biti jednako označene. Kako je koja građevina ocrtana, bila je upisana u tumač znakova te uklonjena s makete.

  • Na kraju su nam ostali tlocrti.
  • Ispisali smo imena ulica.
  • Malo ukrasili, potpisali se te ponosno izvjesili naš prvi plan mjesta.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.

 

Vezani članci
Školski portal: Gusarsko množenje

Gusarsko množenje

Matematičku igru Gusarsko množenje osmisila sam za učenike kada smo…

Školski portal: Zaokruži broj

Zaokruži broj

Ideja za tu igru javila se kad su moji učenici…

Školski portal: Marljive pčelice

Marljive pčelice

Igra Marljive pčelice je matematička igra koju sam osmislila za…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…