Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Pisano dijeljenje brojeva jednoznamenkastim brojem s ostatkom

srijeda, 3. svibnja 2017.

Često me prijateljice – majke učenika 3. razreda – zovu i pitaju kako bi pomogle svojim pilićima što bezbolnije svladati pisano dijeljenje.

Nema tu nekog univerzalnog lijeka. Svatko matematiku doživljava na svoj način, a pogotovo djeca prvoga dana obrade toga gradiva. Širom otvorene i oči i usta:

„Auuu, učiteljiceee, ovo je preteško!“

To je obično prvi komentar koji čujem nakon prvog riješenog zadatka. Dva sata nakon toga oni to već sami rade. Natječu se tko će brže riješiti zadatak.

  • Napravila sam jako puno listića kako bih svojim učenicima pomogla svladati taj dio gradiva. I uvijek rado sve to rješavaju, i ne bune se što na tim listićima ponekad ima čak i više zadataka nego što ih ima u njihovim radnim bilježnicama.

A i ti listići koštaju. Treba to napraviti, pa ispisati, pa umnožiti za svakog učenika. Pa sutra opet neki drugi listić izraditi…

Želeći malko uštedjeti, smislila sam listić koji je moguće više puta koristiti. Dakako, moći ćete si i preuzeti obje vrste listića (i višestruki i jednokratni).

Ovu igru možemo igrati s učenicima kada obradimo dijeljenje s ostatcima. Tada je teže učenike „natjerati“ da množenjem provjeravaju rezultate – često zaboravljaju na ostatak, a u ovoj igri ostatak je najvažniji.

  • Igrati se može u paru, a i u dvije ili tri skupine.

Učenicima je potrebna matematička bilježnica, igraća kockica i po deset žetona (iste boje) po igraču ili skupini.

  1. Prvi igrač izabere polje na koje želi postaviti žeton i baca kockicu.
  2. Broj sa željenog polja treba podijeliti brojem koji je dobio bacanjem kockice.
  3. Nakon što uspješno podijeli i množenjem sve provjeri, ostatak od dijeljenja zapisuje u tablicu ili na školsku ploču (ovisno o prethodnom dogovoru).
  4. Svaki igrač/skupina igraju deset puta, tj. deset krugova.
  5. Na kraju se zbrajaju ostatci. Pobijedio je onaj učenik ili skupina s većim zbrojem ostataka.

Sad se pitate kako je moguće više puta koristiti isti listić! Ja sam listić bez upisanih brojeva ispisala u A3 formatu i plastificirala. U krugove upišem brojeve markerom za bijele ploče jer se tako napisani brojevi jednostavno obrišu papirnatom maramicom. Tako učenici mogu sami upisivati i zadavati si brojeve. Kasnije ćemo tu upisivati i četveroznamenkaste brojeve.

Naravno, tako pripremljenu „ploču“ nije potrebno koristiti samo za dijeljenje. Možemo uvježbavati množenje, pisano množenje, zbrajanje, oduzimanje…, samo se tada ta igra neće zvati „Potraga za ostatcima“, nego nekako drugačije.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske.


igra - listić

Preuzmi 69.29 KB (.jpg)

potraga za ostatcima - igra

Preuzmi 211.84 KB (.jpg)
Vezani članci
Školski portal: Gusarsko množenje

Gusarsko množenje

Matematičku igru Gusarsko množenje osmisila sam za učenike kada smo…

Školski portal: Zaokruži broj

Zaokruži broj

Ideja za tu igru javila se kad su moji učenici…

Školski portal: Marljive pčelice

Marljive pčelice

Igra Marljive pčelice je matematička igra koju sam osmislila za…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…