Kreativni kutak učionice

KREATIVNI KUTAK UČIONICE

Ukrašavanje učionice

srijeda, 7. lipnja 2017.

Po prirodi sam vesela. Takva sam, vječito s osmijehom na licu. Da ne pomislite da glumim. To je to. Uglavnom šećem s osmijehom na licu. Naravno, imam i loših dana. Ali oni su, srećom, u manjini.

Osmijeh je nešto što volim vidjeti i na licima svojih učenika. Nisam od tipova prosvjetara kojima mladi roditelji zastrašuju buduće prvašiće. To mi je uvijek išlo na živce. I djeca vole veselo. Pa tako kreće moja iduća priča.

Prije nekoliko godina dobila sam „premještaj“ u drugu školu. Uveli su me u učionicu: pod prestar, drven, boja napola oguljena. Zidovi izmučeni, izbušeni, prekriveni stiroporom. Tamno. Tužno. Svijet mi se srušio. Ali, nakratko.

Vođena mišlju da, ako ja nisam vesela i orna za rad, neće biti ni moji učenici, bacila sam se na… posao.

Ljetni su praznici, a ja dočekujem prvašiće. Ako se prvašić jako trudi, brzo će svladati sva slova pa i čitanje.

ZNAČI, MORAJU BITI VRIJEDNI. A MRAVI SU VRIJEDNI!

To je to.

  • Ukrasit ću učionicu mravima. Opremila sam se velikim hamer papirima, markerima i bojama te sam crtala i bojila mrave tako da prave priču koju bih ispričala prvašima prvi dan škole. Tako su po našoj učionici tijekom cijeloga 1. razreda trčali mravi i nosili su bojice, šiljila, olovke, ljepila…
  • Trudila sam se u svaku novu riječ ili rečenicu „ubaciti“ nekog mravca koji bi nam pomogao brže i bolje riješiti neki matematički zadatak ili nam pak pomoći pročitati rečenicu.

Učenici su to jako lijepo prihvatili i cijele godine bili smo marljivi i veseli mravci.

Potkraj školske godine učenici su me pitali što bismo mogli biti iduće godine. E, tu su me zatekli jer nisam imala u planu nekakvu novu preobrazbu učionice.

I eto me opet na ljetnim praznicima. Slobodnog vremena napretek. Tih dana u kinima je glavni hit bio film „Malci“.

Pomislih kako nismo više mali mravi. Prerasli smo ih. Sad smo i mi malci.

  • Tema za učenike 2.a bila je „Malci“.
  • Misao vodilja te godine bila je „Nitko na svijetu nije jači od čovjeka koji zna“. Zajedno smo osmislili razredna pravila kojima je upravljao opasni Gru pa su nam i pravila bila napisana u njegovom stilu (omiljena zabrana im je bila „zabrana kihanja i cviljenja“).

Čak sam uspjela ostvariti odličnu suradnju s kinematografom koji nam je poklonio velike kartonske aplikacije koje su nam krasile kutove učionice. Na školskom maskenbalu smo svi bili obučeni kao malci. Čak smo imali i posebne uskrsne dekoracije.

Na kraju 2. razreda nisu me ni pitali što bismo mogli biti dogodine, samo su vikali da jedva čekaju novu školsku godinu.

Eto mene opet na ljetnim praznicima. Krećemo polako, ali sigurno k trećem razredu. Priroda i društvo se polako pojačava opsegom gradiva.

Hm, mogli bismo kampirati. Zašto ne?

  • Za početak, potrebno je podići šator. Ne možemo ići kampirati bez šatora. Dakle, učenici su jedva čekali zvono za početak odmora kako bi doslovno uletjeli u šatore.
  • Uz šatore, promatranje zvijezda je važna stavka. Pogotovo jer u 3. razredu učimo orijentaciju u prostoru. Na strop sam (ne pitajte kako!!) zalijepila „osnovna“ zviježđa: Mala i Velika kola s posebno istaknutom Sjevernjačom, Orion i Kasiopeja. Ona su nam baš dobro došla kad smo učili orijentaciju bez kompasa.

Da bismo bili sigurni u prirodi, valjalo bi poznavati neke tragove životinja. I to se moglo naći u učionici. Igra Boggle, o kojoj sam pisala u jednoj od prijašnjih kolumni, dobila je počasno mjesto, a na ulazu u učionicu je fenjer. Cijela nam je školska godina, uz kampiranje, bila okrunjena brojnim eko-aktivnostima jer tako to vole pravi ljubitelji prirode.

Bliže se još jedni ljetni praznici. Trenutačno sam bez ideja. Ali, uskoro kreću dani odmora i ne sumnjam u to da će mi na um pasti neka izvediva ideja za 4. razred.

Piše: Katica KONSTANTINOVIĆ, učiteljica, OŠ Nikole Tesle, Mirkovci

Iako joj je učiteljski poziv primarni, dvije je godine predavala matematiku u višim razredima osnovne škole. Dugogodišnja je volonterka, državna instruktorica i trenerica voditelja u Savezu izviđača Hrvatske. 

Vezani članci
Školski portal: Gusarsko množenje

Gusarsko množenje

Matematičku igru Gusarsko množenje osmisila sam za učenike kada smo…

Školski portal: Zaokruži broj

Zaokruži broj

Ideja za tu igru javila se kad su moji učenici…

Školski portal: Marljive pčelice

Marljive pčelice

Igra Marljive pčelice je matematička igra koju sam osmislila za…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…