PRIMJERI DOBRE PRAKSE
Graničar s dvjema loptama
U Osnovnoj školi Jurja Dobrile u Rovinju učitelji pomiču granice poučavanja uključujući se i u programe Erasmus+. Tako su osmislili projekt Dvije strane Gaussa s ciljem da se više posvete nadarenim učenicima i učenicima s poteškoćama.
Prigode za takvo djelovanje pružaju nam se svakodnevno, pa tako i u igri graničara.
Graničar je igra koju djeca rado igraju i koje se rado sjećaju kad odrastu. Igra se između dvije vatre, između četiri vatre, u jednom polju, u dva polja, na spašavanje, bez spašavanja. Nezaobilazna je to igra na velikim odmorima, sportskim turnirima, izletima, ekskurzijama, satima Tjelesne i zdravstvene kulture, rođendanskim proslavama i sličnim događanjima.
Kako bi sudionici što aktivnije sudjelovali u igri omogućeno je „spašavanje života” prigodom uspješnog hvatanja lopte. No, učenici koji su pogođeni i moraju izaći iz polja, često teško dočekaju svoj ponovni ulazak u igru.
U 4. b razredu do povećanja minutaže aktivne igre u polju došlo je sasvim slučajno. Na igralištu su bile dvije lopte različitih boja. Razred se nije mogao odlučiti kojom će loptom igrati. Netko je poviknuo: „Pa neka budu dvije lopte istodobno!” Izazov je prihvaćen.
No, igra se počela odvijati velikom brzinom. Jedan sudac to nije mogao objektivno pratiti. Nailazili su na razne nedoumice u suđenju. Igra se često morala zaustavljati, ali je privukla većinu učenika. Bilo je dinamičnije, brže, aktivnije, veselije. Trebalo je identificirati novonastale situacije koje nisu imale definirana pravila.
Sve je to rezultiralo projektom u koji su bili uključeni učenici trećih i četvrtih razreda OŠ Jurja Dobrile iz Rovinja. Tijekom nastavne godine 2017./2018. skupljala su se iskustva u svakom odjelu posebno kako bi se na kraju iz njih izvukla nova pravila.
Usvojena pravila
- Lopte moraju biti vizualno jako različite.
- Moraju suditi dvije osobe i svaka prati putanju jedne lopte.
- Ako učenik ima loptu u rukama i tu loptu pogodi druga lopta, on ne izlazi iz igre.
- Učenik smije zadržavati loptu u rukama (čekajući da ga druga pogodi) pet sekundi.
- Jedan učenik može istodobno biti izložen napadu dviju lopti.
- Kad graničar ulazi u igru, dobiva obje lopte i dva života.
U igri graničara na spašavanje učenik koji je uhvatio loptu mora u najkraćem roku odabrati učenika kojeg će spasiti, inače gubi taj privilegij.
Bilo je zabavno stvarati nova pravila, raspravljati o njima i argumentirati svoje stavove. Sigurno će ovakav način igre postati zanimljiv i učenicima drugih škola u Rovinju, a možda i šire.
…………..
Karmen IGNOTO, mag. paed. | učiteljica 4. b | OŠ Jurja Dobrile, Rovinj
Učenje stranih jezika i mobilnost „job shadowing”
...a učenici razvijaju svoje jezične kompetencije u radu s učiteljima…
Dr. Ranko RAJOVIĆ: Jedini posao djeteta do 12.godine je igra
Jedini posao djeteta do 12.godine je igra, poručio je iz…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Sutra je novi dan.
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.