IZ DRUGOGA KUTA
Naša djeca trebaju „drukčije”, a ne „više”…
Svi to radimo… Poučavamo nešto što učenici ne razumiju. U našim su glavama materijal i vještine koje je potrebno svladati vrlo jednostavni i izravni, ali iz nekog razloga učenici…
… jednostavno ne razumiju informaciju koju im želimo prenijeti.
Naši nam instinkti nalažu da radimo ono što nam se čini smislenim…
- „Možda će me učenici razumjeti budem li ponavljao te pričao glasnije ili sporije.”
- „Možda će učenici razumjeti gradivo zadam li im više domaće zadaće.”
- „Možda će informacije postati razumljive objasnim li ih još nekoliko puta.”
A zatim… bez obzira na sve, željenih rezultata i dalje nema.
Zbog toga još jednom moramo napraviti ono što smatramo smislenim…
Potom sve ponoviti, jer mislimo da će se nešto promijeniti i da će učenici zapamtiti.
To je poput lošeg sna koji se iznova ponavlja. Svi smo bili u toj situaciji.
Učitelji misle da djeca trebaju više onoga što radimo želimo li da to razumiju i zapamte.
Stoga im dajemo više…I više…I više…Sve dok im se to ne počne gaditi, a mi učitelji zaboravljamo zašto to uopće radimo.
Što više dajemo, to se naši učenici sve više udaljavaju od stvarnog razumijevanja ili svladavanja vještina.
■ Moramo odbaciti „više” i usmjeriti se na načine na koje te iste informacije ili vještine možemo prenijeti „drukčije”.
■ Naša djeca ne trebaju više nečega što ne razumiju…Ona trebaju da im ono što ne razumiju predstavimo na drukčiji način.
■ Također, svojim učenicima moramo dopustiti da izraze mišljenje o tome kako bi to „drukčije” moglo izgledati.
Tko zna, možda je upravo njihova verzija „drukčijeg” ono što je potrebno za promjenu…
………………….
NAPOMENA
- Autor teksta je Justin TARTE, osnovnoškolski učitelj koji je usredotočen na to da učenje bude važno i smisleno za učenike kao i na primjenu tehnologije i društvenih medija u obrazovanju.
- Izvor: justintarte.com
Ključne riječi
Obilježja učinkovite povratne informacije
Jedna od njezinih autorica, Emily, piše o povratnim informacijama u…
Osnažite učenike uz pomoć ovih 10 poruka
Riječi koje izgovaramo itekako su važne, posebno ako ste učitelj.…
Važnije je razumjeti nego znati
… sposobnost analiziranja i smještanja činjenica u kontekst radi stvaranja…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Sutra je novi dan.
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.