VIŠEZADAĆNOST ŠTO JE TO

Jedno po jedno

utorak, 13. studenoga 2018.

Učiteljica i ja nedavno smo raspravljali o fokusu, produktivnosti i temi višezadaćnosti. Učiteljica, bez sumnje vrlo produktivna i učinkovita osoba, preispitivala je mišljenje o sebi kao o osobi sposobnoj obavljati više zadaća u isto vrijeme.

Jedno po jedno

„Jednom sam čula kako netko opisuje višezadaćnost kao najbolji način da doživite neuspjeh u nekoliko stvari odjednom.”

Zašto definirati višezadaćnost kao put prema neuspjehu? Zato jer to definira ono što svi intuitivno znamo, a naša moderna kultura želi da zaboravimo.

Višezadaćnost je iluzija.

Kako bismo postigli više, bolje je usredotočiti se istodobno samo na jednu stvar. Iako se na prvi pogled to čini proturječno, najbolje je tajno oružje za povećanje produktivnosti i učinkovitosti u vašem poslu i životu rješavati jedan po jedan zadatak.

Tod HERMAN, među ostalim trener olimpijskih sportaša, govori o konceptu koji naziva „promjena konteksta”.

Herman podsjeća da je znanost dokazala da nam treba nekoliko minuta da se potpuno koncentriramo na prvotni zadatak kad se prebacujemo s jedne aktivnosti na drugu, na primjer s pisanja e-maila na planiranje nastave ili razgovor s učenikom, što rezultira ne samo gubitkom vremena koje bismo inače mogli iskoristiti za ispunjavanje zadatka, već i padom kvalitete našeg rada.

To možemo izbjeći ako se, naravno, koncentriramo samo na jedan zadatak u isto vrijeme. Znam da djeluje neobično objašnjavati to učiteljima, mi smo naviknuti na obavljanje stotinu zadatka u isto vrijeme, i to u punoj brzini. Ali ako se pokušate usredotočiti na jedan zadatak posvećujući mu vrijeme, energiju i punu koncentraciju, dugoročno ćete biti produktivniji.

Herman preporučuje iznimno jednostavan pristup u kojem trebate odlučiti koji su zadatci najvažniji, odvojiti određeno vrijeme i posvetiti se samo jednom zadatku. Ne radite ništa drugo. Nema društvenih mreža, slanja poruka, poziva. Ništa.

Kad biste zbrojili koliko ste se puta prebacili na Facebook, YouTube ili Twitter, zapanjili biste se koliko ste vremena, koncentracije i energije potratili. Tek nakon što obavite zadatak, napravite pauzu, pojedite nešto, prošetajte, uživajte odmarajući mozak ili se na neki drugi način nagradite za odrađeni posao.

Zatim prijeđite na drugi zadatak.

Herman predlaže da za zadatak na kojem radite odvojite od 30 do 90 minuta bez stanke. To može biti za vrijeme pauze u školi, navečer ili vikendom. Svatko se na otprilike sat vremena može koncentrirati na zadatak kako bi ga obavio i skinuo s popisa obveza.

Kako je razgovor napredovao, učiteljica i ja smo zaključili – koliko bi nam samo život bio lakši i koliko bismo mentalnog prostora i koncentracije oslobodili kad bismo si dopustili

DA SE USREDOTOČIMO

SAMO

NA

JEDNU STVAR.

ODJEDNOM.

Poslušajte Hermanov savjet.

..................

NAPOMENA

  • The Zen Teacher – blog Dana TRICARICA, američkog učitelja engleskog jezika i autora knjige „The Zen Teacher”.
  • Izvor: thezenteacher.com
Vezani članci
Školski portal: Evo kako možete pomoći učenicima da obraćaju pozornost tijekom sata

Evo kako možete pomoći učenicima da obraćaju pozornost tijekom sata

Ravnodušni učenici. Apatični odgovori. Neinspiriran rad. Pričanje. Slanje poruka. Bihevioralni…

Školski portal: Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Obrazovanje Montessori moglo bi smanjiti jaz između bogatih i siromašnih

Nedavno smo svoga trogodišnjeg sina upisali u predškolu. Nakon loših…

Školski portal: Društvena osviještenost važnija od ocjena

Društvena osviještenost važnija od ocjena

kanadski obrazovni sustav, nakon čega je ova zemlja dospjela među…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…