AUSTRALSKO ISKUSTVO

Kako možemo podržati kvalitetno poučavanje

ponedjeljak, 24. prosinca 2018.

Svake se godine milijuni dolara* ulažu u programe profesionalnog razvoja učitelja u školama diljem svijeta, i to uz ono što škole, lokalne zajednice i sami učitelji ulažu u svoj profesionalni razvoj.

Kako možemo podržati kvalitetno poučavanje

Industrija profesionalnog razvoja učitelja u Australiji danas je razvijenija nego ikad. Ako ste učitelj u Australiji na raspolaganju vam stoji cijeli niz skupih tečajeva, događaja i edukacijskih gurua koji nude savjete ili promiču tečajeve.

Međutim, NAŠE ISTRAŽIVANJE  pokazuje da jeftini pristup, koji se oslanja na učitelje koji zajedno uče u školi, pokazuje znatna poboljšanja u kvaliteti poučavanja.

KAKO TO FUNKCIONIRA?

Sesije „kvalitetnog poučavanja”uključuju četiri ili više učitelja koji rade u „zajednici profesionalnog učenja”, u kojoj promatraju i analiziraju lekcije u učionici drugih učitelja iz grupe.

Ovaj se pristup razlikuje od profesionalnog razvoja, koji traži od učitelja da se usmjere na poboljšanje poučavanja određene teme ili određenog niza vještina.

  • Umjesto toga on se usmjerava na općenito poboljšanje poučavanja.  

Nastavnici se vode modelom poučavanja [poznatim kao kvalitetno poučavanje] koji se usmjerava na:

  • intelektualne zahtjeve lekcije
  • kvalitetu okruženja u kojem se učenje održava
  • stupanj do kojeg učenje ima smisla za učenike.

TIJEKOM JEDNOG DANA UČITELJI:

  • raspravljaju o poučavanju na temelju literature koju predlaže jedan član skupine
  • promatraju lekciju jednog od članova skupine i analiziraju kvalitetu poučavanja
  • samostalno „kodiraju” lekciju u skladu s modelom kvalitetnog poučavanja
  • razmještaju se po skupinama kako bi raspravljali o lekciji i poučavanju općenito. 

Dok učitelji promatraju i raspravljaju o poučavanju u okruženju bez sukoba, oni postaju svjesniji svojih prednosti i onoga što mogu poboljšati kako bi učenicima pomogli učiti.

KAKO ZNAMO DA TO FUNKCIONIRA?

Tijekom osam mjeseci, od 2014. do 2016., promatrali smo 192 učitelja u 24 javne škole [po osam učitelja u svakoj školi].

Promatrali smo učitelje prije sesija kvalitetnog poučavanja i šest mjeseci kasnije, kad su završile intervencijske skupine u 16 škola, te zatim ponovno šest mjeseci nakon toga. Učitelji u osam „kontrolnih” škola sudjelovali su u sesijama nakon što su naknadna promatranja završena.

Kvaliteta poučavanja ZNATNO SE POBOLJŠALA za učitelje koji su sudjelovali, dok u kontrolnoj skupini nije bilo nikakve promjene u kvaliteti. Učinci su i dalje bili mjerljivi šest mjeseci poslije, ali i u idućoj školskoj godini!

Učitelji su promicali intelektualnu dubinu svojih učenika, istodobno osiguravajući pozitivno okružje za učenje te pomagali učenicima da vide vrijednost svog rada izvan škole.

 ✿ Ovi su učinci bili znatni bez obzira na sektor [osnovnoškolski/srednjoškolski], lokaciju [urbana/neurbana] te godine nastavničkog iskustva.

Učitelji su također mogli bolje prosuditi i poboljšati kvalitetu vlastitog i tuđeg poučavanja.

 ✿ U isto vrijeme, primijetili smo bitne pozitivne učinke na moral i osjećaje učitelja koji su bili posljedica ohrabrivanja i odavanja priznanja za njihov rad.

 ✿ Otkrili smo dobitke u kvaliteti poučavanja čak i od samo jednoga kruga sesija kvalitetnog poučavanja koje su trajale četiri dana tijekom jednoga školskog polugodišta. Takvi znatni učinci na kvalitetu poučavanja zaista su rijetki u drugim studijama.

Za razliku od mnogih drugih učiteljskih radionica ili proizvoda, naš se pristup može upotrijebiti za razna predmetna područja i razredne razine, s potencijalom da proširi učenje nastavnika dalje od određene teme, predmeta ili vještina, na poučavanje u općenitom smislu.

Glavna je „cijena” povezana s ovim pristupom omogućavanje nastavnicima da izađu iz svojih učionica kako bi sudjelovali u sesijama.

 ŠTO BUDUĆNOST NOSI?

  • Našim se pristupom koriste u 250 australskih škola, ali zahvaljujući znatnim ulaganjima proširit će se na više od 3500 australskih škola do 2022.

To će biti popraćeno istraživačkim programom koji će uključivati i ispitivanje utjecaja ovog pristupa na ishode učenika, koristeći nasumično provjeravana ispitivanja i druge metode.

Digitalna će tehnologija pomoći da više učitelja sudjeluje, uključujući one u malim i udaljenim školama, radi obuhvaćanja 34 000 nastavnika i 1,3 milijuna učenika tijekom sljedećih pet godina.

Također se nadamo pokretanju Akademije kvalitetnog poučavanja, koja će pratiti učinke i podržati učitelje, škole i druge u implementiranju ovog pristupa. Ukupni je cilj podržati učitelje u ojačavanju vlastitih kapaciteta radi osiguravanja kvalitetnog poučavanja u australskim školama.

…………….

NAPOMENA

  • AUSTRALIJA: portal The Conversation neovisni je izvor vijesti i stavova iz akademske i istraživačke zajednice. Njihov tim profesionalaca surađuje sa sveučilištima i istraživačkim institutima te stručnjacima koji svoje znanje žele podijeliti sa širom publikom.
  • Izvor: theconversation.com

* ovdje vidite LINK  

Vezani članci
Školski portal: Novac ne može kupiti obrazovanje

Novac ne može kupiti obrazovanje

Istraživanje na čijem je čelu naš kolega Blaise JOSEPH proučavalo…

Školski portal: Škola odbacila iPad, vraća se tiskanim udžbenicima

Škola odbacila iPad, vraća se tiskanim udžbenicima

Proteklih se pet godina Osnovna škola „Reddam House” u Sydneyju…

Školski portal: Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.

Isto kao i danas i u utorak će učenici razredne…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…