ENGLESKI JE JEZIK POSTAO JEDNA OD OSNOVNIH VJEŠTINA 21. STOLJEĆA
Engleski je važan, ali ne nauštrb materinskog jezika
Britansko vijeće koje surađuje s vladom u Delhiju kako bi unaprijedilo znanje engleskog jezika vjeruje da je engleski jezik u današnje vrijeme vrlo važan, ali ne nauštrb materinskog jezika.
„Engleski jezik nije zamjena za materinski, ali je u kontekstu trenutačne globalne situacije potreban”, rekao je direktor Britanskog vijeća u Indiji Alan GEMMELL.
Britansko vijeće u suradnji sa Sveučilištem u Cambridgeu provodi istraživanje pod nazivom „Jezik učenja i njegovi učinci na vještine čitanja i računanja” kako bi istražili višejezično učenje i njegov utjecaj na kognitivne sposobnosti učenika.
„Engleski je jezik postao jedna od osnovnih vještina 21. stoljeća, takoreći svjetski jezik operativnog sustava”, kazao je Gemmell.
Projekt će, kazao je, pružiti potvrdu njihove vjere u višejezično učenje, ali i uloge materinskog jezika u ranom obrazovanju.
Projekt je počeo 2016. godine kako bi se doznalo ostvaruju li djeca čiji se materinski jezik razlikuje od onoga kojim se koriste u školi, slabije rezultate od djece koja slušaju nastavu na materinskom jeziku.
Projekt se provodi u tri indijska grada, uključeno je tisuću djece, a rezultati se očekuju 2020. godine.
Indija se suočava s još jednim izazovom. Djeca koja nisu naučila pravilno pisati, čitati i izražavati se na materinskom jeziku imaju poteškoća s usvajanjem gradiva ostalih društvenih i prirodnih predmeta, rekla je bivša savjetnica ministra obrazovanja Delhija Atishi MARLENA.
Osnova je svakoga obrazovnog sustava ovladavanje prvim jezikom, kazala je i dodala: „Kada se dijete nauči pravilno služiti materinskim jezikom, tek je onda sposobno učiti druge stvari.”
Govoreći o ključnim problemima u procesu učenja, kazala je: „Veličina razreda također je bitna. Učitelju je vrlo teško poučavati i istodobno držati na oku od pedeset do šezdeset učenika. U državnim je školama u Indiji donedavno bilo i razreda sa 150 učenika.”
Još je jedan o problema u državnim školama – disciplina.
„Učitelji često nisu svjesni da dijete koje ometa zapravo ne može pratiti nastavu. Nisu svladali jezik i osnove komunikacije. Često ne znaju pročitati ono što piše na ploči ili udžbeniku”, kazala je Marlena.
„Čim počinju shvaćati što se događa na nastavi i o čemu govori učitelj, počinju obraćati pažnju. Pred nama i dalje ostaje izazov: kako ćemo ih nakon toga potaknuti na učenje?”, zaključila je.
----------------------
NAPOMENA
- INDIJA: Moneylife.in – portal koji se bavi javnim temama.
- Izvor: moneylife.in
Ključne riječi
U prvi razred bez znanja jezika?
…sjedili šestogodišnjaci i šestogodišnjakinje. Neki su pratili što govori učiteljica,…
Europska sveučilišta trebaju njegovati materinske jezike
... koja se snažno zalaže za to da sveučilišta razvijaju institucionalne…
Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…
Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…
Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…
Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…
Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin
„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit
„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain
Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein
Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe
Likovna umjetnost
Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney
„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley
Glazbena umjetnost
Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!
Medicina,
Stomatologija
„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije
Razredna nastava
Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi
Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach
„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein
Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie
Teci! Budi voda, a ne stijena!
Hrvatski jezik
Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.
Ujedinjena snaga je jača.
Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Sutra je novi dan.
„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo
Priroda
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.
Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.