SAVRŠENA JE PRAKSA ONA KOJA JE ODRAĐENA TOČNO ONAKO KAKO STE JE POUČAVALI

Trebaju li uobičajene razredne prakse biti savršeno odrađene?

ponedjeljak, 2. rujna 2019.

Uobičajene prakse olakšavaju sve aktivnosti u učionici zbog toga što: uvode izvrsnost u sve što radite; smanjuju količinu neprimjerenog ponašanja; štede mnogo vremena; drže učenike usredotočenima na zadatke; daju vam slobodu da promatrate i nadzirete.

Trebaju li uobičajene razredne prakse biti savršeno odrađene?

To su razlozi zbog kojih bi sve ono što radite nekoliko puta dnevno na razini cijelog razreda trebalo biti pretvoreno u uobičajenu praksu.

To, naravno, naglašava važnost njihova utemeljenja tijekom prvoga nastavnog tjedna. 

Međutim, nameće se još jedno pitanje: moraju li razredne uobičajene prakse biti odrađene savršeno?

ODGOVOR: I DA I NE.

Dopustite da objasnim.

S jedne strane, bez obzira na koji način poučavali i oblikovali neku praksu, to je način na koji bi ona uvijek trebala biti odrađena. Drugim riječima, ona mora biti savršena pod određenim parametrima. No nećete znati jesu li vaša očekivanja ispunjena. Štoviše, takva će praksa s vremenom biti sve lošije odrađena, a vaši će se učenici pitati je li ono što kažete zaista ono što mislite.

S druge strane, vaše razredne prakse mogu biti odrađene na bilo koji način koji vi smatrate najboljim za učenje. To je možda upravo ono što je potrebno za kulturu koju želite stvoriti u svojoj učionici.

Ako nema prekida i ometanja učenja, u svojoj uobičajenoj praksi možete dopustiti stupanj slobode. Na taj način podržavate, čak i pojačavate užitak bivanja u vašoj učionici. Stoga, ako primjerice želite da vaši učenici pristojno pričaju dok vi ulazite u učionicu tad biste to trebali dopustiti. Savršena praksa nije ona koja odgovara preciznosti limenog orkestra već ona koja je odrađena točno onako kako ste je poučavali.

Ono što je ključno da biste pretvorili svoju viziju o razrednim praksama u stvarnost jest da za svoje učenike definirate što točno jest, a što nije u redu za svaku vrstu aktivnosti ili lekcije.

Za učitelje u osnovnim školama to podrazumijeva opširan detaljan prikaz i vježbanje da biste dokazali svojim učenicima da znate kako izgleda vaša savršena uobičajena razredna praksa. Za učitelje u srednjim školama stavite veći naglasak na davanje jasnih uputa.

U svakom slučaju, jednom kad vaši učenici pokažu da razumiju što od njih očekujte – koliko god slobode to omogućavalo – te kad budu sposobni savršeno odraditi te rutine, vaš je posao da promatrate i potvrdite da ih odrađuju točno onako kako ste ih naučili.

A AKO TO NE RADE? 

Što ako jednog jutra primijetite da vaši učenici ulaze u učionicu kao da ulaze u neki zabavni park?

Tad ponovite svoju praksu. Ponovno je poučavajte s još više detalja. Pretpostavljajte i uklonite bilo kakva opravdanja i pogrešno razumijevanje. Podignite standarde, razjasnite definicije i zatražite još više od svojih učenika.

Naposljetku, savršenstvo, iako je jedinstveno vama i vašoj učionici, podrazumijeva da prihvaćate samo ono za što znate da je najbolje za vaš razred.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja razredom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com
Vezani članci
Školski portal: Ovo su rutine koje učitelji moraju svladati prije kraja polugodišta

Ovo su rutine koje učitelji moraju svladati prije kraja polugodišta

… za stvari koje su zaista važne te omogućiti djeci…

Školski portal: Loše navike koje morate izbjegavati

Loše navike koje morate izbjegavati

Oni izgrađuju dobre odnose i potiču dobro početno ponašanje. Sve…

Školski portal: 5 navika koje sprječavaju učitelja da uživa u svome poslu

5 navika koje sprječavaju učitelja da uživa u svome poslu

Svaka medalja ima dvije strane. Rad u učiteljskoj profesiji, kao…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…