METODA RANGIRANJA ZEMALJA PREMA PISA-inim ISTRAŽIVANJIMA ZAPRAVO JE „SASVIM U REDU”

Zabrinutost o PISA-inoj metodologiji nije utemeljena

ponedjeljak, 18. studenoga 2019.

Zabrinutost načinom na koji se rangiraju zemlje prema PISA-inim rezultatima preuveličana je, kaže jedan akademik. Metodologija PISA-inih istraživanja bila je predmet kritike u prošlosti, a neki akademici tvrde da je „potpuno manjkava”*.

Zabrinutost o PISA-inoj metodologiji nije utemeljena

Međutim, profesor John JERRIM s Instituta za obrazovanje UCL smatra da je metoda rangiranja zemalja prema PISA-inim istraživanjima zapravo „sasvim u redu”.

PISA-ini rezultati djelomično se računaju primjenjujući „model skaliranja” koji uzima u obzir odgovore učenika na neka pitanja na ispitu da bi procijenio njihova postignuća u trima ispitnim područjima – čitalačkoj pismenosti, matematici i prirodoslovlju. 

Međutim, kritičari tvrde da model skaliranja nije pouzdan za PISA-u zato što neka pitanja „variraju po stupnjevima težine u različitim zemljama”.

·       Koliko je PISA pouzdana? 

Čak je i profesor Jerrim, koji je napisao PISA-in izvještaj 2015. za Englesku, Wales i Sjevernu Irsku, bio kritičan prema „kompleksnosti i nejasnosti” metodologije koju OECD primjenjuje pri dobivanju ukupnih rezultata. 

Međutim, Jerrim kaže da njegovo vlastito istraživanje pokazuje da su PISA-ini rezultati za zemlje pouzdani zbog toga što nisu izmijenjeni promjenama modela skaliranja. 

Istraživanje je usmjereno na promjene PISA-inih rezultata u sljedećim slučajevima: 

·       ako je na neka pitanja stavljen poseban naglasak

·       ako su pitanja koja učenici nisu uspjeli riješiti bila isključena iz obračunavanja PISA-inih rezultata umjesto da su označena kao netočna

·       ako je težina pitanja na ispitu bila promijenjena. 

Analiza je otkrila da promjene u tehničkim aspektima modela skaliranja ne stvaraju „gotovo nikakvu promjenu” u usporedbama među zemljama.

„Međutim, ništa od ovoga ne znači da je PISA savršena”, kaže profesor Jerrim. „I ona, poput svake studije, ima i prednosti i ograničenja. Ipak, to me dovelo do zaključka da je zabrinutost načinom na koji se rangiraju zemlje prema PISA-inim rezultatima donekle preuveličana.”

Jerrim priznaje da bi tehnički detalji mogli biti transparentniji. Međutim, iako je još uvijek sumnjičav što se tiče usporedbi PISA-inih rezultata iz 2012. i 2015. godine, metodologija nije glavni problem.

„Ukupni je pristup proizvodnji rezultata na ispitima u redu i prilično je otporan na neke od tehničkih odluka. Stoga bih onima koji žele kritizirati PISA-inu metodologiju naglasio da vjerojatno postoje mnogo veći problemi od modela skaliranja”, rekao je Jerrim.

…………………….

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com

 * https://www.tes.com/news/pisa-fundamentally-flawed

 

 

 

Zabrinutost načinom na koji se rangiraju zemlje prema PISA-inim rezultatima preuveličana je, kaže jedan akademik. Metodologija PISA-inih istraživanja bila je predmet kritike u prošlosti, a neki akademici tvrde da je „potpuno manjkava”.

 

Vezani članci
Školski portal: Što je zaista važno pri usporedbi uspješnosti učenika u različitim zemljama

Što je zaista važno pri usporedbi uspješnosti učenika u različitim zemljama

[ Piše Andreas SCHLEICHER, voditelj OECD-ova obrazovnog odjela ] Čini…

Školski portal: Poljski učenici među najboljima u svijetu

Poljski učenici među najboljima u svijetu

Poljski ministar obrazovanja Dariusz PIONTKOWSKI rekao je da su poljski…

Školski portal: Novi razlozi za zabrinutost, a nisu čitalačka pismenost ni STEM

Novi razlozi za zabrinutost, a nisu čitalačka pismenost ni STEM

Rezultati studije PISA 2018. za Englesku objavili su ovog tjedna…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…