PET NAČINA KAKO UČENICIMA NASTAVU UČINITI BITNOM

Metafore i analogije učenicima olakšavaju razumijevanje novog sadržaja

petak, 15. studenoga 2019.

Učenici najpozitivnije reagiraju na lekcije u kojima su zadatci i izazovi povezani s onime što znaju o stvarnome svijetu. Želimo li ih zainteresirati, nove teme i informacije moramo predstaviti na njima bitan način.

Metafore i analogije učenicima olakšavaju razumijevanje novog sadržaja

Evo pet načina kako bilo koju temu učiniti bitnom za učenike u vašoj učionici.

POVEŽITE TEMU S AKTUALNIM SVJETSKIM PROBLEMIMA

Integriranje trenutačnoga društvenoga konteksta u predmet potiče učenike da napuste percepciju učenja kao nečega odvojenoga od života. Možete li lekciju početi razgovarajući o najnovijim vijestima ili aktualnim pitanjima iz stvarnog života koji zanimaju određene dobne skupine?

POVEŽITE TEMU S NJIHOVOM OKOLINOM

Prenoseći kurikulum na stvarni život i pokazujući na koji se način znanje može iskoristiti u njihovoj okolini, učenju dajemo neposrednu važnost. Možete li početi lekciju povezivanjem sadržaja s fotografijom iz središta grada, novinskim člankom o njihovu susjedstvu, videoviješću o lokalnom događaju ili ih čak povesti izvan učionice i uključiti u događanja u zajednici?

POVEŽITE TEMU S NJIHOVIM INTERESIMA

Povezivanje sadržaja s interesima mladih jedan je od najboljih načina da shvate važnost teme. I bez ulaženja u osobne detalje pojedinaca, postoje zajedničke teme koje će zanimati svakog učenika, na primjer sport, moda, zvijezde, glazba, filmovi strave, aktualna igra na Xboxu ili PS4, najnoviji film, popularna TV emisija ili mjesto gdje se oni navečer okupljaju (lokalni park ili trgovački centar).

POVEŽITE TEMU SA STVARNIM PROBLEMIMA KOJI ODGOVARAJU NJIHOVOJ DOBI

Adolescencija može biti vrlo izazovno razdoblje života, jer se većina tinejdžera susreće s problemima koje smatraju zbunjujućima i teškima. Kad je učenje povezano s temama koje učenici mogu iskusiti, kao što su kultura uličnih bandi, droga ili alkohol, samopouzdanje i nisko samopoštovanje, vjerojatnije je da će moći suosjećati, a time i uvidjeti važnost onoga što im se prenosi.

KORISTITE SE METAFORAMA I ANALOGIJAMA

Metafore i analogije jedan su od najboljih načina stvaranja novih koncepata koji su važni za učenike, jer se na taj način uspoređuju nove informacije s prethodnim znanjem, općim znanjem, svakodnevnim predmetima, događajima ili aktivnostima. U svom se poučavanju često koristim metaforama i analogijama kako bih opisala postupke, aktivnosti, koncepte, ma zapravo sve, jer to učenicima olakšava razumijevanje novog sadržaja. Moglo bi se reći da je to kao da im upalite svjetlo ili otvorite zemljopisnu kartu. Shvaćate?

Postoji lak način pronalaženja metafore za gotovo sve što poučavate. Postavite si pitanje „čemu je ovo nalik?” i odaberite odgovor koji je vašim učenicima najbliži. Na primjer, difuzija (širenje čestica iz područja veće koncentracije u ona niže koncentracije) nije lak koncept za objašnjavanje, zato se zapitajte „čemu je to nalik?”. Recimo, to je poput promatranja ljudi koji silaze pokretnim stepenicama, a kada dođu do dna rasprše se u različitim smjerovima. Ili, to je poput širenja dima dalje od logorske vatre. Ili, to je kao kad čujete da je učenik „pustio vjetar”, a zatim gledate kako se ostali učenici udaljavajući drže se za nos.  

Bilo koja od tih analogija mogla bi se upotrijebiti za opisivanje difuzijskog procesa tako da ga učenici, koji nisu imali nikakvu sliku o tom procesu, razumiju. Većina mojih učenika, iz nekog razloga, najlakše razumije analogiju.

..................

NAPOMENA 

  • SAD: NeedsFocusTeaching – blog učitelja Roba PLEVINA koji zagovara poučavanje čiji su prioritet potrebe učenika, smatrajući takav pristup učinkovitijim. 
  • Izvor: needsfocusteaching.com
Vezani članci
Školski portal: Učenje počinju kod kuće, a produbljuju ga u učionici

Učenje počinju kod kuće, a produbljuju ga u učionici

Zatim postavlja pitanje i radi stanku prije nego što odabere…

Školski portal: Kultura učenja: kako nastava zaista unaprjeđuje učenje

Kultura učenja: kako nastava zaista unaprjeđuje učenje

… pod nazivom „Auf die Lehrer kommt es an” („Sve…

Školski portal: Diferencijacija: na kraju se sve svodi na učitelja

Diferencijacija: na kraju se sve svodi na učitelja

Naša blogerica, učiteljica Elizaveta KAPUSTINA objašnjava što uzrokuje probleme u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…