POUČAVANJE NIJE NATJECANJE U POPULARNOSTI
Ako želiš biti dobar u svome poslu tad najprije moraš razumjeti samog sebe
U tekstu „Što čini odličnog učitelja: Pedagogija ili osobnost?” * objavljenom na portalu Education Week Teacher srednjoškolska učiteljica Ariel SACKS istražuje kvalitete izvanrednog učitelja.
Ima li idealni učitelj gotovo savršenu ravnotežu pedagoškog umijeća i karizmatične osobnosti? Sacks kaže da je „ključni faktor” u poučavanju zapravo mit: „Ideja da karizmatična osobnost čini odličnog učitelja čista je fantazija.”
Sacks se prisjeća kako je jednom prilikom promatrala učiteljicu koja ima vrlo živahnu osobnost i koja se s lakoćom povezala s učenicima već prvoga nastavnog dana, ali je imala problema u nastavku školske godine zbog toga što nije poučavala na zanimljiv način. Pozornost i poštovanje učenika je oslabilo, a živahna osobnost učiteljice nije bila dovoljna da bi polučila uspjeh među učenicima.
Sacks tvrdi da „izvrsno poučavanje zahtijeva svjesnost o uključenosti svih čimbenika u određenom trenutku kako biste iskoristili prilike te pretpostavili i riješili probleme”. Ona navodi pet principa svjesnosti koje Vanessa RODRIGUEZ iznosi u knjizi Mozak učitelja: Evolucijska osobina u srcu obrazovanja:
- svjesnost o sebi kao učitelju,
- svjesnost o procesu poučavanja,
- svjesnost u učenicima,
- svjesnost o interakciji,
- svjesnost o konteksti.
Stoga, nada nije izgubljena za učitelje koji nisu prirodno karizmatični niti smiješni – i vi možete izgraditi dobar odnos s učenicima probudite li u sebi svjesnost o njima kao pojedincima. A potreba da bolje razumijete svoje učenike čini se očitom većini edukatora. Sacks je shvatila da mora razumjeti samu sebe želi li biti dobra u svome poslu. „To se zaista svodi na našu sposobnost da razvijemo snažan dojam o sebi u učiteljskoj ulozi”, kaže Sacks.
Učenje usmjereno na učenika ne znači ignoriranje vlastite uloge u ovome procesu, a učitelji mogu imati najveću dobrobit od realistične procjene vlastitih talenata i nedostataka. Osvrtanje na ove prednosti i potrebe može pomoći učiteljima da poboljšaju svoju praksu.
……………
NAPOMENA
- Portal EDUTOPIA mrežna je zajednica koja promiče i dijeli znanje o obrazovnim temama. Autori portala ističu projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, primjenu tehnologije itd.
- Izvor: edutopia.org
* https://www.edweek.org/tm/articles/2019/09/25/what-makes-a-great-teacher-pedagogy-or.html

Ja volim poučavanje, čak i kad poučavanje ne voli mene
Na podu se mogu vidjeti olovke i razni papirići. Učitelj…

10 stvari koje svaki učenik treba doživjeti svakog dana
Popis može ići unedogled. To ne znači da svaki dobar…

Poboljšajmo naše poučavanje
Projektna koordinatorica i učiteljica Hrvatskoga jezika Gorana Babić sudjelovala je…

Raspored online nastave za utorak, 17. ožujka 2020.
Isto kao i danas i u…

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj
… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način
... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete
...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?
Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima
Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…
Uredništva Školske knjige
Prava radost ozbiljna je stvar.
Seneka Mlađi

„Osim tišinom, ono čime se još jedino može izreći neizrecivo jest glazba.“
Aldous Huxley

Glazbena umjetnost
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.
Mahatma Gandi

Tek kad osjetiš da ti stopala više ne mogu dodirnuti tlo, na pravome si mjestu da napraviš nešto uzbudljivo.
David Bowie

Uvijek činiti dobro ‒ sebi, drugima i prirodi!

Medicina,
Stomatologija
Život je kratak, prekrši pravila. Oprosti brzo, ljubi polako. Voli istinski. Smij se nekontrolirano i nikada nemoj žaliti ni za čime što te nasmijavalo.
Mark Twain

Dobri rezultati i zadovoljstvo počivaju na upornosti i vjeri u ono što radimo.

„The limits of your language are the limits of your world.“
Ludwig Wittgenstein

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu – bila bi vedrina. Kristalna kocka vedrine.“
Tin Ujević

Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo, stvorena.Tin Ujević

„Sine ira et studio (Bez mržnje i pristranosti).“
Publije Kornelije Tacit

„Carpe diem (Iskoristi dan).“
Horacije

Razredna nastava
„Nikad nećete dobiti želju, a da pritom niste dobili i moć da je ispunite.“
Richard Bach

Docendo discimus. (Poučavajući (druge) učimo (i sami)).

Svaki je trenutak zanosa duboko ukorijenjen u prošlosti i ne rađa se na jalovoj zemlji ni pukom slučajnošću, već je plod duboke brižnosti, razvoja i truda. -Anaïs Nin

Bog je u detaljima.
Mies van der Rohe

Likovna umjetnost
„Ničega se u životu ne trebamo bojati. Samo trebamo razumjeti.“
Marie Skłodowska Curie

„Usuditi se – to je cijena napretka.“
V. Hugo

Priroda
Svi naši snovi mogu se ostvariti, ako ih imamo hrabrosti slijediti.
W.Disney

Ako nešto ne možete objasniti jednostavno, onda to ne razumijete dovoljno dobro.
Albert Einstein

Najljepše što možete doživjeti je zagonetnost. Ona je izvor svake istine, umjetnosti i znanosti.
Albert Einstein

Ujedinjena snaga je jača.

Glazbena umjetnost,
Priroda i društvo
Sutra je novi dan.

Osmijeh i lijepa riječ otvaraju sva vrata.

Teci! Budi voda, a ne stijena!

Hrvatski jezik
Ako voliš ono što radiš, samo ti uspjeh može stati na put.

Politika i gospodarstvo,
Pravo,
Trgovina,
Turizam i ugostiteljstvo
Samo za korisnike portala
Za dodavanje članaka u „Moje članke” morate biti prijavljeni na Školski portal.