SVAKI DAN DOBAR DAN

10 stvari koje svaki učenik treba doživjeti svakog dana

petak, 28. veljače 2020.

Razmislite o svom tipičnom danu i svim sitnicama koje moraju doći na svoje mjesto kako bi dan zaslužio oznaku dobrog dana. Tu je onaj prvi gutljaj kave, slobodno parkirališno mjesto, pristup Wi-Fi mreži, dovoljno vremena za ručak.

10 stvari koje svaki učenik treba doživjeti svakog dana

Popis može ići unedogled. To ne znači da svaki dobar dan mora imati istu formulu aktivnosti i interakcija, ali postoje određeni uvjeti koji će vam vjerojatno prvi pasti na pamet.

Učenici nisu ništa drukčiji od nas. Mnogo je elemenata koji određuju hoće li vrijeme provedeno u školi rezultirati ugodno provedenim danom. Uz malo truda i pažljivo planiranje, svaki učenik svakog dana može išetati iz učionice osjećajući se posebno i vrijedno. Ovih deset savjeta može vam u tome pomoći.

DOSLJEDNOST. Kad postoji dosljednost u očekivanjima i rutinama, učenici osjećaju sigurnost koja im je potrebna kako bi mogli otvoreno pristupiti učenju.

IZRAVNO OBRAĆANJE. Jednostavno, ali vrlo važno. Pogledati učenika u oči i obratiti mu se imenom način je na kojim im pokazujemo da su primijećeni i uvaženi. Pozitivno obraćanje učenicima može se primijeniti kad uđu u učionicu, prođu pokraj vas na hodniku, postave pitanje itd.

TJELESNA AKTIVNOST. Iako su tjelesna kultura i odmor za to idealni, aktivnost i pokret mogu se provoditi bilo kad i bilo gdje u školi. Stanke za mozak koje uključuju istezanje, prilagođeno sjedenje koje umanjuje vrpoljenje, kružne stanice za aktivnost neki su od načina za uključivanje tjelesne aktivnosti u nastavu.

IZAZOV. Učenici se moraju suočiti s izazovom i znati da iz te bitke mogu izaći kao pobjednici. Neće svako suočavanje s izazovom rezultirati uspjehom, ali to ne bi trebalo postati norma. Učitelji trebaju raditi s učenicima na postizanju ostvarivih ciljeva koji djeci omogućavaju uključivanje u nastavu i izgradnju ključnih vještina rješavanja problema i kreativnog razmišljanja.

VRIJEME ZA OSVRT. Kad smo u nedostatku vremena, osvrt je obično onaj element koji biva izbačen iz rasporeda. No to bi trebao biti jedan od posljednjih elemenata koje ćemo izbaciti. Učenici trebaju vremena kako bi procesuirali naučeno i proživljeno, dobro ili loše. Vrijeme za razmišljanje omogućava učenje na pogreškama, prilagođavanje i izradu plana za uspjeh.

PODRŠKA. Svaki učenik treba imati osobu kojoj se može obratiti za pomoć, nekoga na koga mogu računati kad im je potrebna podrška, usmjeravanje i razumijevanje. Često u životima djece izvan škole ne postoji osoba koja odgovara navedenom opisu. Izgradnja i njegovanje pozitivnih odnosa ključne su osobine.

KREATIVNO IZRAŽAVANJE. Prilika za kreativno izražavanje trebala bi biti ugrađena u svaki školski dan. Bilo da se radi o satu likovne kulture, STEAM aktivnosti, osobnom pismenom izražavanju, osmišljavanju koncepta, svaki učenik mora imati priliku kreativno se izraziti tijekom nastavnog programa.

SMIJEH. Postoji vrijeme i mjesto za ozbiljnost i duboko razmišljanje, ali to se ne bi trebalo protezati na svo vrijeme koje učenik provodi u školi. Djeca trebaju uživati u učenju i društvenim interakcijama koje čine njihove dane.

SURADNJA. Svi se učenici trebaju osjećati kao ravnopravni sudionici u procesu učenja jedne razredne zajednice. Njihovo se zajedništvo može roditi iz njihove osobne ili akademske interakcije i suradnje. Učenici se tek suradnjom počinju osjećati dijelom nečega što je veće od njih samih.

ZDRAVA ISHRANA. Djeci je potrebna pravilna prehrana kako bi mogla podesiti svoj kognitivni motor za učenje. Učenici ne smiju propustiti napuniti svoj organizam „gorivom” zbog nedostatka sredstava ili vremena. Svako dijete ima pravo na vrijeme za zdrav obrok.

Sva se djeca imaju pravo osjećati vrijedno i uvaženo svakog dana. Njihovo im obrazovno putovanje pomaže izgraditi osjećaj samopoštovanja i otkriti njihove sposobnosti. Uz malo pažnje i truda da pozitivno utječemo na njihovo putovanje našom školom, svaki dan može biti dobar dan.

..................

NAPOMENA

  • SAD: Global Educator Institute – bavi se ispitivanjem inovacija u učionicama diljem svijeta.
  • Izvor: geiendorsed.com
  • Photo by Element5 Digital on Unsplash
Vezani članci
Školski portal: Ideje, inspiracije i savjeti učiteljima

Ideje, inspiracije i savjeti učiteljima

U tekstu možete pronaći naše najdraže razredne citate i misli,…

Školski portal: Ako želiš biti dobar u svome poslu tad najprije moraš razumjeti samog sebe

Ako želiš biti dobar u svome poslu tad najprije moraš razumjeti samog sebe

Ima li idealni učitelj gotovo savršenu ravnotežu pedagoškog umijeća i…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…