UNAPRJEĐIVANJE VIŠEJEZIČNE PISMENOSTI UČENIKA KROZ PROJEKT EU-A

Posve drukčije učenje stranih jezika

utorak, 10. prosinca 2019.

Upravna škola u Zagrebu može se pohvaliti sudjelovanjem u više europskih projekata čiji je zajednički zadatak podizanje kvalitete učenja i poučavanja. Svima njima željelo se unaprijediti kvalitetu škole, osuvremeniti školski kurikul…

Posve drukčije učenje stranih jezika

… i ojačati kompetencije nastavnika u primjeni novih metoda učenja i poučavanja, uvesti nove tehnologije u nastavni proces te osnažiti sposobnost nastavnika da kompetentnije prate potrebe učenika i planiraju buduće scenarije učenja i poučavanja. Završetak posljednjeg projekta pod nazivom „Višejezičnost u digitalnom i multikulturnom okruženju”, koji je škola provela sa svojim partnerima Srednjom školom Zlatar, Srednjom školom Krapina i Srednjom školom Ivanec obilježen je nedavnom konferencijom u Upravnoj školi, koja je bila njegov nositelj.

Kako je tom prigodom istaknula ravnateljica Upravne škole Suzana Hitrec, četiri partnerske škole dale su u protekle dvije godine velik doprinos projektu čija je vrijednost gotovo 808 tisuća kuna, od čega je 85 posto iznosa sufinancirano iz sredstava Europskoga socijalnog fonda, a ostatak iz državnog proračuna.

ČETIRI NOVA KURIKULA

– Za nas u školama to je velik novac. Projektom smo željeli riješiti problem nezadovoljavajuće razine višejezične, digitalne i multikulturne pismenosti učenika te povećati razvojne kapacitete škola stvaranjem i provedbom kurikula za izvannastavnu aktivnost iz njemačkog jezika odnosno kurikula za fakultativnu nastavu engleskog, njemačkog i talijanskog jezika u digitalnom i multikulturnom okruženju. Razvili smo četiri kurikula i u tome su sudjelovale sve škole partneri –  28 nastavnika i četiri ravnatelja.

U sklopu projekta 65 nastavnika prošlo je edukaciju za provedbu digitalne pismenosti i korištenje IKT-sustava te o izradi nastavnih materijala i izradi kurikula. Škole su nabavile 66 tableta i po jedno prijenosno računalo. Tijekom prošle i ove školske godine po 147 učenika Upravne škole pohađalo je fakultativnu nastavu iz spomenuta tri strana jezika i to je znatan broj učenika koji su iskoristili mogućnost ojačati svoje višejezične kompetencije – naglasila je Suzana HITREC te je spomenula da su profesori iz sve četiri škole obnovili svoja znanja i stekli neke nove kompetencije i vještine vezane za izradu kurikula i digitalnih materijala.

– To je bila naša reforma, jer je ovisila o nama i sve smo proveli oslanjajući se na vlastite snage i entuzijazam te smo proizveli nešto potpuno novo što je dalo dodatnu vrijednost našim školama. Postignuća projekta u integriranom su pristupu u kojemu koristimo digitalne materijale, a napravljeni su i kurikuli za sva tri jezika i kurikul za scensku grupu iz njemačkog jezika. Najveća je vrijednost u tome da se udovoljilo potrebama učenika, da se osvježilo školske kurikule s potpuno novom aktivnošću odnosno fakultativnom nastavom te da se učilo u svakodnevnom okružju. Realizacija predmeta bila je drukčija od svega što se inače uči i radi u školama, motivacija i učenika i nastavnika bila je velika, a neki su se sadržaji realizirali tijekom vikenda, ali kad postoji interesi i potreba onda nitko ni ne pita koji je dan u tjednu. Bez straha su učenici na nastavi govorili na stranom jeziku i to je najveća vrijednost i dobrobit projekta. A učili smo i na stručnom putovanju u Amsterdamu, gdje smo posjetili nekoliko škola i institut za razvoj kurikula. Konačno, kvaliteta obrazovanja za sve učenike koji su sudjelovali u projektu vidno se povećala i to je najvrjednije u svemu – zaključila je Suzana Hitrec.

VAŽNO JE ZNATI VIŠE JEZIKA

– Početak je bio težak i propitivali smo kako uskladiti sve četiri škole, ali uspjeli smo. I imamo kvalitetan projekt koji treba i dalje živjeti u našim školama – rekla je Zdenka ROGINA, ravnateljica Srednje škole Zlatar, ističući da u njezinoj školi koja osim opće gimnazije ima i programe za upravnog referenta, za tehničare za računalstvo i tehničare za logistiku i špediciju nije bilo problema motivirati učenike na sudjelovanje u projektu jer su u svim usmjerenjima prepoznali vrijednost kurikula i fakultativne nastave i učenja na drukčiji način.

– Posebno želim naglasiti benefit koji smo dobili s kurikulom talijanskog, jer do sada imamo engleski, njemački i francuski jezik pa smo time obogatili i paletu stranih jezika koje učenici mogu učiti. Njemački smo također podignuli na višu razinu, jer je bio u padu broj učenika koji ga biraju, a scenskim kurikulom smo ih privukli do te mjere da je sada interes učenika za njemački jezik čak prevelik. Multikulturnost nam je donijela i teme o toleranciji, suživotu, ljudskim pravima koje su profesori stranih jezika uvrstili u svoje kurikule. Završili smo projekt formalno, ali aktivnosti idu dalje – zaključila je Zdenka Rogina, a ravnatelj Srednje škole Krapina Ivica ROZIJAN dodao da su i u njegovoj školi koja ima gimnazijski program, ali i četverogodišnje i trogodišnje strukovne programe okrenuti projektima.

– Uvijek želimo obogaćivati sadržaje za sve naše učenike u svim profilima, ali i osnažiti profesore dodatnim kompetencijama koje se odnose na jezike, digitalni rad, multikulturnost kako bi bili što spremniji raditi svoj posao. I tri su grupe učenika u školi doista dobile dodatne kompetencije koje će im itekako koristiti i pomoći ne samo u nastavku obrazovanja nego i u svijetu rada. Važno je znati više jezika radi moguće mobilnosti, traženja posla i izvan granica Hrvatske. Projekt je brzo završio, ali vjerujem da je to dobar poticaj za uključivanje i u druge projekte koji su pred nama – rekao je ravnatelj Rozijan.

UČENICI VOLE „MULTI-KULTI”

Ravnateljica Srednje škole Ivanec Lidija Kozina naglasila je dobru stranu dvogodišnjeg provođenja projekta što je svima, kako je rekla, dalo priliku ne samo za kreiranje novih kurikula nego i za njihovu provjeru u praksi te evaluaciju nakon koje su se kurikuli mogli doraditi i popraviti te se tako učenicima pružilo ono najbolje.

– Nove programe učenici rado pohađaju, uspješni su u njihovoj provedbi, a o tome svjedoči i podatak da su učenici koji su bili u scenskoj grupi na njemačkom jeziku osvojili ove godine prvo mjesto na glazbenom natjecanju – pohvalila se ravnateljica Kozina.

A da su učenici dobro prihvatili nove kurikule posvjedočio je u Nikola BUDOR, učenik 3. razreda Upravne škole, koji je rekao:

– Zavoljeli smo nove predmete i toliko su nam se svidjeli da smo ih nazvali multi-kulti. Čak i kad smo morali dolaziti prije redovite nastave ili ostajati nakon nastave, ostajali smo sretni i sa željom da naučimo nešto novo. Jer sve se radilo na nekonvencionalni način, izlazili smo iz učionice, učili kroz priče i učionica nam je bila doslovno svugdje. Mislim da multi-kulti može biti i da će postati primjer za to kako škola treba funkcionirati i odgajati i obrazovati buduće naraštaje. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Marijan ŠIMEG ]

Vezani članci
Školski portal: Učenje stranih jezika i mobilnost „job shadowing”

Učenje stranih jezika i mobilnost „job shadowing”

...a učenici razvijaju svoje jezične kompetencije u radu s učiteljima…

Školski portal: Najbolje Android aplikacije za učenje novog jezika

Najbolje Android aplikacije za učenje novog jezika

Od zanimljivih lekcija u kojima sami određujete tempo do izazovnih…

Školski portal: Poznati dobitnici natječaja za izradu stripa ili slikovnice o temi Upoznajmo zajedno EU

Poznati dobitnici natječaja za izradu stripa ili slikovnice o temi Upoznajmo zajedno EU

… čija je svrha osmisliti koncept kojim se na jednostavan…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

Robovanje ekranima uskraćuje djeci zdravi razvoj

… važno svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava…

Školski portal: Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

Lektiru obrađujemo na zanimljiv i kreativan način

... odijevaju Crvenkapičinu haljinu, lovčev šešir…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…